קריירת שיווק באינטרנט: איך להחליט מה ללמוד ואיפה לעבוד?

רבים חושבים על הסבה מקצועית לתחום השיווק באינטרנט. הבעיה היא שמגוון תחומי השיווק יכול ליצור בלבול גדול. המדריך הבא יעזור לכם לבחור את המקצוע המתאים ביותר לתחום. על הדרך קבלו גם כמה עצות לבחירת קורס.

שיווק באינטרנט

מכאן לאן?

כל שבוע ניתן לראות אנשים שמתעניינים בקריירה בתחום השיווק מהפרסום באינטרנט. אפשר לראות זאת בין היתר גם בקבוצות של קידום אתרים דרך שאלות כמו "איפה כדאי ללמוד?" או "האם כדאי בכלל ללמוד בקורס או ללמוד לבד?". כמובן שחלק מהפוסטים הללו מגיעים דרך מוסדות לימוד ששולחים מישהו כאילו להתעניין על מנת לקבל אזכור, או פשוט פותחים פרופיל פיקטיבי, ובכל זאת, יש מי שמתעניין באמת בנושא. אז אם אתם יודעים שאתם מעוניינים בקריירה בתחום השיווק באינטרנט –  אבל אין לכם מושג באיזה תחום לבחור ואיך כדאי ללמוד את הנושא –  המדריך הזה יסייע לכם להגיע להחלטה המתאימה לכם ביותר.

איך בוחרים תחום במסגרת שיווק באינטרנט?

קחו דף ותענו לעצמכם על השאלות הבאות:

  • מהו הכישרון שלכם?
  • מה אתם שונאים לעשות במסגרת העבודה?
  • מהי העבודה האידיאלית מבחינתכם?
  • האם יש לכם חוש טכני כמו הבנה בקוד ותכנות?
  • האם אתם מוכנים לעבודה סזיפית?
  • האם אתם יצירתיים ובעלי דמיון מפותח?
  • האם אתם מסוגלים לעבוד מול מחשב במשך 8 שעות?
  • האם יש לכם סבלנות למתן שירות לקוחות טלפוני?
  • האם אתם יודעים לכתוב טוב?
  • האם אתם אוהבים לכתוב?

 

עכשיו קחו את כל התפקידים שעולים לכם על הדעת בתחום השיווק. למשל: אנליטיקס, קידום אתרים אורגני, PPC, קופירייטינג, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום בעזרת תוכן, כתיבת תוכן ועוד, תבדקו לעומק מה התפקיד דורש והצליבו את המידע עם השאלות הנ"ל. למשל זה לא מספיק ללמוד קידום אתרים ממומן מבחינה טכנית, עליכן לדעת כיצד לנסח בצורה שיווקית הנעות לפעולה. רוצים לעסוק בכתיבת תוכן? נסו לשבת במשך 8 שעות ולכתוב תכנים. לא כל אחד מסוגל לעשות זאת ולא לכל אחד זה מתאים. כך תוכלו לדעת מראש מה מתאים לכם ומה לא במקום ללמוד את הנושא, להוציא אלפי שקלים על קורס ואז להבין שאתם מבזבזים את הזמן שלכם.

כמו כן חשוב לבצע את הדברים באים:

  1. לדבר עם אנשים שנכנסו לתחומים שאתם מתעניינים בהם לאחרונה ולראות מה הקשיים והיתרונות.
  2. לדבר עם מומחים ותיקים בתחום ולהבין מה הדרך שהם עברו ועד לאן אפשר להקדם.
  3. לבדוק מהו השכר ההתחלתי ולאיזה שכר מקסימלי אפשר להגיע בערך בתחום. זה יכול להיות הבדל של אלפי שקלים לחודש כאשר צוברים ניסיון. לא אחת קורה שאנשים חושבים ששכר גבוה מובטח כבר מההתחלה, כאשר המציאות שונה. בהרבה מאוד מקרים השכר מתחיל מ 6000.

 

מה ללמוד, איפה ואיך?

אנשים רבים בוחרים קורס כללי בשיווק באינטרנט. הם חושבים שכך הם יתמקצעו בכל התחומים ויהפכו למועמדים אטרקטיביים יותר לעבודה. בסופו של דבר, עוד לא נולד העובד שמומחה בכל תחומי השיווק האפשריים באינטרנט. כך קורה, שמי שסיים קורס כללי מידי, מציע למשל מועמדות למשרת קידום אתרים ובראיון מסתבר שהידע שלו מאוד מצומצם. במקרה כזה, נוצר מצב של ירייה לכל הכיוונים מבלי לפגוע במטרה.

חשוב להקפיד: לבחור בקורס ממוקד נושא אך ורק לאחר שהגעתם להחלטה על תחום השיווק שתרצו לעבוד בו. אל תשתמשו בלימודים כגורם שיעזור לכם לבחור במה לעבוד. כאשר תתחילו לעבוד במקום מסוים ישנו סיכוי גדול שיוציאו אתכם לקורסים נוספים על חשבון החברה על מנת להרחיב את הידע שלכם.

דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • לשלב את הקורס בצורה יעילה עם העבודה שלכם – ישנם קורסים בערב וישנם קורסים בבוקר. כדאי לבחור בקורס שלא רק משתלב עם יום העבודה שלכם, אלא גם לוודא שאתם מגיעים אליו לאחר מנוחה ולא עייפים. אחרת לא תצליחו לקלוט הרבה. לא מצליחים למצוא שילוב טוב? תמיד יש את האופציה ללמוד אצל מומחה באופן פרטי. זה אפילו יכול להיות זול יותר. כמו כן, ישנם מומחי שיווק באינטרנט שמוכרים הרצאות כסרטוני וידאו. גם זאת שיטה לא רעה בכלל.

 

  • לוודא שהמרצה עוסק בתחום – ישנם מוסדות בארץ שנותנים למרצים ללא יכולת להרצות כראוי מול כיתה ולנהל קורס כמו שצריך, את הזכות ללמד. כמו כן, ישנם מקרים הכוללים מרצים עם ניסיון דל מאוד בתחום העיסוק שלהם. ממש לא כדאי לכם ללמוד במוסד כזה. תבדקו את המוסד עצמו לעומק, אבל יותר חשוב מכל, תבדקו את המרצים. חשוב מאוד לוודא שהם עוסקים בעצמם בתחום. שיווק באינטרנט הוא תחום דינמי שמשתנה כל הזמן. מרצה שלא עוסק בתחום באופן פעיל, לא בטוח שיהיה מודע לשינויים. גם אם למרצה יש את המוניטין הכי גדול בתחומו – אם הוא לא עוסק באופן פעיל בתחום –  כדאי לחשוב ברצינות אם כדאי לכם ללמוד אצלו.

 

הינה מסלול לדוגמא שעברתי בעצמי:

בשלב מסוים בחיים החלטתי להיות מנהל אתרים. לא היה לי שם ידע בניהול אתרים ולא חשבתי שקורס כלשהו יכול להיות רלוונטי בשבילי. חשבתי שיכשירו אותי בעבודה. בכל ראיון עבודה שהגעתי אליו, שאלו אותי האם יש לי ידע בקידום אתרים. לא ידעתי שיש תחום כזה. כשהבנתי שללא ידע בתחום הזה, יהיה לי קשה להתקבל לעבודה כמנהל אתרים, החלטתי שאם כבר – אז כבר. עדיף שאלמד קידום אתרים. לאחר סיום הקורס, מצאתי עבודה אצל מקדם שהיום כבר אינו בתחום ותוך שנה וחצי מאז תחילת העבודה הפכתי לעצמאי כי הבנתי שבתור שכיר, יהיה לי קשה מאוד להגיע למשכורת טובה.

>>> מאמר מורחב על בחירת קורס קידום אתרים

נשלח ב בלוג
Call Now Button