סוגי שירות קידום אתרים אורגני

גיליתם הרגע את עולם קידום האתרים האורגני? רגע לפני שאתם נותנים את אחריות קידום האתר שלכם לפרילנסר או חברה, כדאי להבין את סוגי נותני השירות בתחום. זוהי החלטה מאוד חשובה, שאם לא תעשו אותה בצורה מחושבת, היא תעלה לכם ביוקר.

לבחור נכון

לבחור נכון

אחת הבחירות החשובות ביותר במטרה להציב אתר כלשהו בכמה שיותר מילים בדף הראשון של גוגל מתחילה מבחירת נותן שירות  SEO. בחירה לא נכונה בסוג נותן השירות עלולה לעלות לכם בבזבוז תקציב במקרה הטוב ונזק קידומי חמור במקרה הרע. הנזק עלול לגרום לעסק שלכם הפסדים כבדים שיעצרו את התקדמותו. חשוב מאוד שלא להיות מקובעים מראש על הבחירה לסוג נותן השירות. למשל, חלק מבעלי העסקים רוצים לעבוד מראש עם פרילנסר מכיוון שהמחיר יכול להיות נוח יותר או כי הם פשוט לא מרוצים משירות שקיבלו בעבר מחברות SEO מסוימות.  המדריך הבא יעזור לכם להבין איזה סוג שירות SEO, קיימים בתחום ולפי כך לבחור את השירות בהתאמה לעסק שלכם.

יועץ קידום אתרים או קורס + שיטת עשה זאת בעצמך

לבעלי עסקים בתחילת הדרך קשה למצוא תקציב של אלפי ₪ בחודש לטובת קידום האתר. חלק מבעלי אותם עסקים הינם שכירים ובזמנם החופשי הם מפתחים עסק או מנהלים חנות אינטרנטית. הם לא יכולים להרשות לעצמם, אפילו לא לפרק זמן של כמה חודשים, להוציא אלפי שקלים לקידום. אבל אם הם לא יקדמו את האתר, הם לא יצליחו לנצל את הפוטנציאל שלו. כאשר מדובר באתר קטן יחסית כדאי לפנות ליועץ קידום אתרים על מנת שיבצע דו"ח אופטימיזציה לאתר וחקר מילות מפתח במטרה להכין את האתר לקידום. במצב כזה, יהיה עליכם לקדם את האתר בעצמכם ולכן חשוב לקחת הדרכה פרטית בקידום אתרים שמיועדת ספציפית לאתר שלכם. אופצייה נוספת היא להירשם לקורס מקיף לקידום אתרים. לאחר שתבחרו את הדרך המתאימה לכם ללמוד, יהיה באפשרותכם לקדם את האתר בעצמכם.

מקדם אתרים פרילנסר

לרוב מדובר במומחה קידום אתרים שעובד לבד מהבית. יכול להיות לו עובד או שניים, ובמצבים מסיימים אפילו משרד, אבל הוא לא נחשב לחברה כי יש לו לכל היותר עשרות לקוחות ולא מאות. הוא יהיה מי שיתנהל מולכם וייתן לכם יחס אישי. הוא גם זה שיהיה אחראי על מרבית עבודת קידום האתר. מתאים במיוחד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. יחד עם זאת יש לברר האם הוא לא עמוס מידי ולהקפיד לקבל דוח עבודה חודשי עם פירוט של כל מה שנעשה.

מקדם אתרים In House

אם יש לכם אתר מורכב, כמו למשל אינדקס רב נושאי או חנות אינטרנטית עם מוצרים רבים, ואם יש לכם מספר אתרים שדרכם מתנקזת ההכנסה שלכם, כדאי גם לשקול אפשרות העסקת מקדם אתרים In house. מדובר במומחה שיושב אצלכם בעסק. מתאים בעיקר למי שרוצה להיות כל יום בעניינים של עבודת הקידום. מתאים במיוחד למי שאין לו אמון במקדמי אתרים פרילנסרים אבל יש בו אמון כלפי עובדים שהוא מעסיק ישירות במשרד שלו.

 

מחלקת קידום אתרים In House

כאשר ישנם יותר מידי אתרים לקידום, או כאשר מדובר בקידום המבוסס על שפות רבת ומתפרס על פני מדינות רבות בעולם, כדאי לפתוח מחלקת קידום אתרים. זה מתאים אך ורק לעסקים מאוד מבוססים עם  הכנסות של מיליונים בשנה. חברות בינלאומיות בתחום ההשקעות למשל, מקימות מחלקות כאלה. זאת יכולה להיות מחלקה של 3-4 עובדים. יש גם מקומות שהמחלקה שם הרבה יותר גדולה.

 

חברת קידום אתרים

ישנם אתרים שמצריכים עבודה מאוד מעמיקה של צוות. אתרים המצריכים עבודה של כמה שעות מידי יום, יכולים להיות תחת אחריות של חברת קידום אתרים. זה פתרון זול יותר מאשר הקמת מחלקה. כמו כן, לחברות יש משאבים גדולים יותר מאשר לפרילסרים. יחד עם זאת, המחיר עלול להיות יקר יותר באופן משמעותי. מתאים לכל סוגי הלקוחות –  אבל במקרה הזה, יש לדאוג לתכנית עבודה מסודרת+ קבלת דו"ח עבודה מאוד מפורט. מתאים במיוחד לעסקים גדולים וחברות ענק.

דברים שכדאי לקחת בחשבון

את הבחירה יש לעשות גם בהתייחס לעלות מול תועלת. עליכם להבין את הדברים  המשפיעים על המחיר ואין זה משנה ממי אתם מקבלים את השירות.

  • רמת התחרותיות – ככל שהנושא תחרותי יותר, כך ייקח יותר זמן להשיג תוצאות כמו גם המחיר יהיה גבוהה יותר. נדרשים הרבה יותר מאמצים בקידום אתרים בתחומים תחרותיים.
  • איכות התוכן – רכישת או כתיבת תוכן מהווה חלק מאוד משמעותי מתהליך הקידום. רמת התוכן היא זאת שקובעת את העלות. תוכן איכותי יכול לעלות אלפי ₪ בחודש. בתחומים כמו רפואה, חובה לעבוד עם תוכן איכותי. גם בתחומים כמו תיירות, שימוש בתוכן איכותי הוא קריטי.
  • זהות ספק השירות עצמו – מקדם אתרים מתחיל יכול לקחת סכום נמוך. לעומת זאת חברת קידום אתרים, יכולה לקחת סכום כפול. כמו כן, תמיד ישנם מקדמים וחברות ותיקות שמציעים סכומים מצחיקים. מחירים כאלה לעולם לא יכללו תוכן איכותי. מחירים נמוכים במיוחד יכולים להתאים לתחומים עם תחרות מאוד נמוכה ובמקרים קיצוניים אף להיות מבוססים על קידום שחור שגורם לנזק חמור עד בלתי הפיך לאתר.
נשלח ב בלוג
Call Now Button