שמות וסלוגנים גרועים לעסקים

אומנם אני לא קופירייטר, אלא מקדם אתרים, אבל לפעמים אני משתגע מהשמות והסלוגנים שבעלי עסקים בוחרים.  מעולם לא הבנתי מדוע הם לא משקיעים בבחירת שמות או מדוע הם הולכים על שם גנרי או חסר משמעות. בחירת שם לעסק וסלוגן יכולים להשפיע במידה רבה על החלטותיו של הלקוח. אז אם אתם חושבים על שם וסלוגן לעסק החדש שלכם –  כדאי שתמנעו משלושת הדברים המעצבנים הבאים.

א.א.א.א אבא ובניו

נדמה שמנוע החיפוש של גוגל היה חלק מהדרך בה כולם מחפשים בעלי מקצוע ועסקים מאז ומעולם, אבל אני מניח שאתם בכל זאת זוכרים שפעם חיפשתם אינסטלטור או חשמלאי בספר הצהוב והשמן של דפי זהב. סדר הופעת בעלי המקצוע נקבע לפי האלף-בית.  לכן בעלי העסקים החליטו לתת שמות כמו א.א.א.א אבי ובניו למרות שלבעל העסק בכלל קוראים רפי. במידה מסוימת אני עוד יכול להבין את המניע. אבל כיום, בעידן גוגל, אותם בעלי העסקים לא טרחו להחליף את השמות כך שהם עדין מפרסמים את עצמם עם שמות כמו א.א.א.אוי כמה השם הזה ארוך ומסורבל.

8galv בשם כזה אין כל תועלת. האם אי פעם שמעתם מישהו אומר. "הזמתי אתמול אינסטלטור מ. א.א.א.א אבל'ה אינסטלטורים הוא תיקן לי את הסתימה ועשה עבודה פיצוץ?" עם שם כזה אף אחד לא יזכור את העסק שלכם.

המרכז הישראלי לבולשיט

כדי להבהיר ללקוחות שחולפים מול בית העסק או נתקלים בפרסום באינטרנט, שמדובר בעסק מכובד ורציני, בעלי עסקים בוחרים במקרים רבים שמות כמו  "המרכז הישראלי לשמות עסק גנריים" או המרכז הארצי לשקרים אמתיים". אלא אם מדובר בגוף ממשלתי או גוף יחיד במדינה שמסדיר משהו או מספק שירות בלעדי, אין כל הצדקה לתת לעסק שם או סלוגן כמו "המרכז הישראלי…"

ומה אם למעשה מדובר בשקר. העובדה כי בעל עסק  מסוים פתח כמה סניפים ברחבי הארץ, לא הופכת אותו אוטומטית למרכז כלשהו. המחשבה כאן ברורה: בעל העסק כנראה חושב שהלקוחות יבינו שהוא הכי גדול והכי אמין בתחומו ויעדיפו אותו. הלקוחות לא באמת טיפשים כל-כך. שם גנרי ושחוק שמתחיל במילים "המרכז הארצי" לא באמת יצור רושם על אף אחד.

פתרונות, פתרונות בכל מקום

אחת הקלישאות הכי שחוקות ונדושות שקיימות היום כוללת שילוב המילה פתרונות בתוך סלוגן.

א.א.א.א אברם –  המרכז הישראלי לפומפות –  פתרונות אינסטלציה מתקדמים

נראה שלכל העולם יש בעיות ושבעלי העסקים האלה עסוקים במציאת פתרונות לכל בעיות העולם. פתרונות צריך למצוא בעיקר לבעיות מתמטיות –  כך שעדיף להימנע מסלוגן כזה לעסק, במיוחד שכל עסק שלישי היום מציע פתרונות.

(טוב, לפחות לא פתרונים).

אז לפני שאתם מחליטים על שם לעסק, כדאי שתתנו את העבודה לקופירייטר א.א יצירתי שיספק לכם פתרונות פרסום.

פתרונות

Call Now Button