תוכן וקידום אתרים בגוגל

תחום קידום האתרים עובר שינויים לעיתים קרובות יחסית. לפני כ 4-5 שנים, רוב העבודה לאחר האופטימיזציה התבססה על בניית קישורים לאתר. כיום, האופן בו בונים קישורים בפרט ותהליך בניית הקישורים בכלל צריך להתבצע בצורה מגוונת, איכותית ולא כמותית. מי שמעוניין להשיג תוצאות טובות צריך להבין שתוכן באתר, ובעיקר תוכן איכותי שמתעדכן לעיתים קרובות, הוא המפתח החשוב ביותר להצלחה.  להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה נכונה

תדירות

אתר שמתעדכן בתוכן קבוע תמיד יקבל עדיפות על פני אתר שלא מתעדכן בכלל. בגוגל מבינים כי אתרים שמתעדכנים בתוכן הם שימושיים ורלוונטיים יותר לגולש. הרי חווית המשתמש היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לדירוג האתר. לכן קידום אתרים אורגני צריך להתבסס על עדכון תוכן לעיתים קרובות. כמה תוכן? כמה שיותר. המצב האידאלי הוא מאמר אחד ביום. נכון, לא בכל נושא אפשר לכתוב תוכן חדש פעם ביום, ואתרים של בעלי מקצוע לא הם לא בלוגים או אתרי חדשות, אבל אם תעדכנו פעם ביום מאמר, תוכלו לראות איך האתר מתחיל לעלות בדירוג. אם אין לכם אפשרות לשלב מאמר פעם ביום, הקפידו לעדכן את האתר לפחות פעמיים בשבוע.

איכות

תחום התוכן בקידום אתרים מתחלק ל 2:

  • מאמרי SEO פשוטים  –  הם לא שווים יותר מ 30 ₪ למאמר. ברוב המקרים מדובר במאמרים של 300 מילה.  מדובר במאמרים כלליים מאוד. חלקם ספאמים לגמרי בעוד שאחרים הם מאמרים רגילים ולא מחדשים שום דבר. הם לא נועדו לתת ערך מוסף לגולש אלא רק להחזיק מילות מפתח.

 

  • מאמרי איכות עם ערך מוסף –  מאמרים כאלה אינם מוגבלים בכמות מילים. הם איכותיים ויכולים להיות מאמרי דעה, לכלול ראיונות עם מומחים, מחקרים, מדריכים ועוד. השיווי שלהם הוא לפחות 200 ₪.

 

נכון להיום, מאמרי SEO , תורמים לקידום האתר גם עם מדובר במאמר של 150 מילים (מי שטוען שגוגל לא מייחסים חשיבות למאמרים מתחת ל 250 מילים –  טועה). אבל אם יש לכם תקציב רציני, עדיף לעדכן 2-3 מאמרי איכות בשבוע באתר מאשר 5 מאמרים פשוטים. בכל מקרה, תמיד כדאי להעדיף מאמרים איכותיים. הם לא רק יתרמו לקידום האתר אלא גם יעניינו את הלקוחות הפוטנציאלים.

 

מבנה התוכן

 

גם למבנה התוכן יש חשיבות רבה. הקפידו על כותרות מסודרות, כולל כותרות ביניים, כמו גם חלוקה לפסקאות וכתיבה בנקודות. כך הגולש יוכל לקרוא את התוכן הרלוונטי לו בכל שלב במאמר. תוכן לא מסודר מבריח לגולשים. כמו כן הקפידו שלא לדחוס מילות מפתח כאשר מדובר בדפים מקודמים. את מילות המפתח אין צורך להכניס יותר מ 3-4 פעמים במאמר של 300 מילים כאשר המילים פזורות בצורה שווה לאורך המאמר מתחילתו ועד סופו.

 

תוכן הוא לא רק מלל

אחד הנתונים שתמיד חשוב לעקוב אחריכם בגוגל אנליטיקס הוא אחוז הנטישה באתר. אחוז גבוהה עלול לפגוע בדירוג האתר. הסיבות לכך יכולות להיות שונות. אם אתם רוצים שהגולשים ימשיכו לבצע פעולות באתר במקום שיעזבו אותו מיד לאחר שנכנסו, הקפידו על תוכן מגוון ולא רק מלל. תמונות וסרטוני וידאו (בעיקר מדריכים) יכולים להוריד את אחוז הנטישה ולגרום לגולשים לשהות באתר זמן רב יותר.

Call Now Button