לאנשים רבים אין את הזמן להיפגש אם מקדם אתרים כדי להחליט אם הוא מתאים או לא מתאים לקדם את האתר שלהם. כך יוצא שלא מעט שעסקאות נסגרות דרך המייל מבלי שהמקדם ובעל האתר נפגשו מעולם. בחלק מהמקרים אנשים מנהלים התכתבות ארוכה עד שהם מגיעים להחלטה סופית במקרים אחרים הם מסתפקים בשיחת טלפון קצרה לאחר שבדקו את האתר שלו והבינו מי הוא. במקרה כזה אין נכון ולא נכון, אבל אין ספק שהדרך המומלצת והבטוחה ביותר לדעת שאתם עומדים לחתום על חוזה עם מומחה קידום אתרים אמין היא להיפגש איתו. להלן כמה דברים שכדאי לברר.

כמה זמן הוא עובד בתחום קידום האתרים

הניסיון חשוב במיוחד כאשר מדובר בפרויקטים מורכבים ותחרותיים מאוד. במקרה כזה רצוי לקחת מקדם שיש לו לפחות שנתיים ניסיון. במקרה ואתם בכל זאת רוצים לתת הזדמנות למומחה עם ניסיון מתחת לשנתיים, רצוי לבקש ממנו דוגמאות להצלחות עם לקוחות אחרים.

תן דוגמאות ללקוחות שהבאת אותם לדף הראשון

חשוב לבדוק האם הוא באמת מקדם אותם או שהוא סתם נותן דוגמאות. במקרים רבים, לא בכולם, אפשר לראות בתחתית האתר המקודם קישור לאתר שלו. כמו כן, אל תהססו לפנות ללקוחות כדי לקבל המלצות עליו.

keyboard-824317_640

 מה תעשה בשביל לקדם את האתר שלי?

התשובות שאתם צריכים לשמוע הוא: חקר מילות מפתח, אופטימיזציה, בניית קישורים, חיבור לכלי גוגל, מעקב וניתוח מצב האתר דרך כלים אלו, הפקת דוחות חודשיים, בניית קישורים, פרסום תוכן באתר, בניית אסטרטגיה קידומית ועוד.

 

איך אתה בונה קישורים ומאיפה?

תשובה טובה: "אני משתף פעולה עם מקדמי אתרים אחרים ועושה החלפות קישורים. אני מתמקד בהשגת קישורים בצורה איכותית ולא כמותית. תמיד אעדיף קישורים מאתרי לקוחות בתחום העסק שלך או קרוב עליו".

תשובה לא טובה: "אני בונה בלוגים ומייצר קישורים מאתרי מאמרים". במילים אחרות מדובר בקישורים גרועים ובמקרים מסוימים אפילו מזיקים.

 שאלה מכשילה: האם אתה יכול להתחייב לתוצאות?

אם מקדם האתרים עונה לכם בשליפה שכן, שהוא יביא אתכם  100 אחוז לדף הראשון ועוד מתחייב לפרק זמן מסוים ואפילו קצר, פה צריכה להידלק נורת אזהרה. ישנם מקדמי אתרים חובבנים שזורקים הבטחות ולא מקיימים אותם. מצד שני יש מקדמי אתרים  שבאמת מאמינים בעצמם ועל סמך ניסיונם יכולים להבטיח לכם שתוך חצי שנה תגיעו לדף הראשון. אבל גם הבטחה זו יש לקחת בערבון מוגבל. מה היא התשובה הכי טובה ואמינה לדעתי: גוגל הוא לא של אף אחד ולכן אי אפשר להתחייב לתוצאות או לדעת בוודאות מתי האתר יגיע לדף הראשון. זה תלוי באיך האתר קודם בעבר, במתחרים, בותק הדומיין והאתר ועוד. זה יכול לקרות תוך כמה חודשים וזה יכול לקרות תוך הרבה יותר זמן. אני מתחייב לעבודה בשקיפות מלאה מכל בחינה.

האם אתה מקדם אתרים בתחום שלי?

כנות היא אחת התכונות החשובות ביותר לעבודה עם מקדם אתרים. יש לכם את הזכות לדעת האם הוא מקדם או לא את המתחרים שלכם. לכם יש זכות להחליט אם לעבוד עם מקדם שעובד עם המתחרים שלכם או לא. יש לכם את הזכות לשאול אותו: אם מתחרה מהתחום שלי יבקש ממך לקדם אותו – האם תסכים או לא? יש לכם את הזכות לומר לו, אני לא אמשיך לעבוד איתך, בדיוק כמו שיש לכם את הזכות לומר, זה בסדר, כל עוד אתה עושה את העבודה כמו שצריך זה לא משנה לי את מי אתה מקדם עוד. כשאני נתקל במצב שבוא אני צריך לקדם שני אתרים מאותו התחום –  אני מברר מול שני בעלי העסקים האם זה בסדר מבחינתם. אם אין לי הסכמה מהלקוח שלי לקדם את המתחרה שלו –  אני מוותר על המתחרה. העדיפות תמיד תהיה כלפי הלקוח הקיים ולא החדש. כמו כן במידה והלקוח הקיים מסכים, אני דואג לעדכן את הלקוח החדש שאני מקדם מתחרה שלו. אם הוא  מחליט שזה לא מתאים לו ובוחר לחפש מקדם אחר –  זה לגיטימי.

לכמה זמן צריך להתחייב?

חשוב לעבוד עם חוזה מסודר. מקדמים רבים ירצו התחייבות לשנה או לחצי שנה. כמו כן ישנם גם לא מעט מקדמים שלא יגבילו אתכם בזמן אבל יבקשו מכם להתחייב לסיים חודש ולא לעזוב באמצע. לדעתי חוזה שאינו מוגבל בזמן הוא ההוגן ביותר.

נשלח ב בלוג
Call Now Button