גוגל החליטו להסיר את התמונות שהופיע לצד תוצאות החיפוש

בסוף השבוע האחרון, אחרי שגוגל הודיעו על כך שזה יקרה בקרוב, הורדו התמונות שהופיעו לצד התוצאות במנוע החיפוש  כמו גם מספר העוקבים. שמות המחברים ממשיכים להופיע אבל התמונות כבר לא שם. אין מנהל אתרים או מומחה קידום אתרים בגוגל ששמח עם ההחלטה הזאת.

מדוע גוגל החליטו להוריד את התמונות מתוצאות החיפוש?

לא כל מקדם אתרים שרוצה לבצע אוטורשיפ ללקוח היה יכול לקבל אישור מגוגל. רק במידה וזה נראה רלוונטי לגוגל,  האוטורשיפ היה מקבל אישור. כמובן שהיו אנשים שניצלו זאת לרעה. בסופו של דבר נוצר מצב שהיו אנשים שלא היה מגיע להם והם קיבלו אישור, לעומת אנשים  שהיה מגיע להם והם לא זכו לאישור. אבל זאת לא הסיבה שהם הסירו את התמונות:  לטענת ג'ון מיולר מגוגל , התמונות הוסרו על מנת לאזן בין התצוגה במחשבים הרגילים ובין המובייל. בנוסף מיולר טוען שלא הייתה כל השפעה של התמונות על אחוזי ההקלקה.

התמונות לצד תוצאות החיפוש לא הופיעו תמיד. את האופציה הזאת גוגל אפשרו רק בשנת 2012. במקור אלה היו אמורים להיות היתרונות של הוספת התמונה:

  • הבלטת תוצאת החיפוש – ברגע שרואים תמונה לצד התוצאה –  העין נמשכת אליה באופן טבעי גם אם היא לא בשליש הראשון של הדף.
  • פרסום הכותב – לצד התמונה הופיע גם השם, כך שזה אמור היה לקדם את שמם ולמתג אותם.
  • אמון –  לא מעט אנשים חוששים להזמין בעלי מקצוע כדי לא ליפול על רמאי. שם בעל המקצוע לצד התמונה שלו יכולה לעזור בקבלת ההחלטות.
  • שיפור תוצאות בנושא קידום אתרים בגוגל: יש האומרים שזה עוזר לקבל תוצאת דירוג טובה יותר. עד היום אין כל הוכחה לכך, אבל זה בטוח לא מזיק.

מה עושים עכשיו?

אם יש לכם אתר חדש, והחדשות האלה נפלו עליכם בדיוק עכשיו, אין זה אומר שלא כדאי לעשות אוטורשיפ. נכון לכתיבת שורות אלו, 29.06.2014, תוצאות החיפוש לא נראות טובות. התמונה הוסרה ושם המחבר לא מופיע בשורה נפרדת אלא ביחד עם התיאור. סביר להניח שגוגל יטפלו בזה בקרוב. המשיכו לעשות אוטורשיפ לאתר. אומנם התמונה לא תופיע אבל שם הכותב או בעל העסק יהיה שם.

Call Now Button