איך כותבים פסקת מבוא טובה

כל בעל אתר אשר מכיר את תחום כתיבת התוכן יודע שהסוד למאמר מוצלח הוא שהקורא יקרא עד סופו הוא פסקת מבוא טובה. אבל איך בדיוק כותבים אותה, זו כבר שאלה קצת פחות ברורה… אמנם יכול להיות שבשיעורי חיבור בבית הספר לימדו אותנו איך לכתוב פסקת פתיחה בחיבור, אבל היום המדיה שבה אנחנו כותבים השתנתה לחלוטין ויש לכך השלכות על צורת הכתיבה המתאימה ביותר.

פסגת תוכן טובה

הקשר שבין הכותרת לפסקת המבוא

פסקת המבוא היא בדרך כלל ההמשך המרכזי של הכותרת או כותרת המשנה ולכן היא צריכה להתייחס אליה באופן ישיר. אם אין קשר בין השניים, רוב הסיכויים הם שהקורא פשוט יתבלבל ויאבד את חוט המחשבה. לדוגמה, פסקת מבוא במאמר שהכותרת שלו היא שאלה צריכה להרחיב על השאלה ולהסביר למה חשוב לדון בה, ולא נניח לספר סיפור.

ליצור עניין

איך ספק שכל פסקת מבוא במסגרת כתיבת תוכן לאתרים, צריכה ליצור עניין אצל הקורא. גם אם מדובר בנושא הכי בנאלי בעולם ("סוגי צבע לקירות"), אנחנו צריכים לשכנע את הקורא שאנחנו נספק לו מידע מעניין ששווה לו לקרוא אחרי שהוא כבר טרח והגיע אלינו. זה נכון גם לגבי מאמר שיווקי: כאן הקורא צריך להבין למה אנחנו שונים, גם אם אנחנו נמצאים בשוק רווי שבו לא תמיד יש הבדל ביננו לבין המתחרים.

מצד שני, אנחנו ממש לא רוצים לשפוך את התינוק עם המים: פסקת מבוא אף פעם לא אמורה להיות מפורטת מדי, אפילו אם השאלה המרכזית נראית באנלית ("באיזה צבע הכי טוב להשתמש לסיוד?"). אם ניתן לגולש את כל התשובות בפסקה הראשונה, לא תהיה לו שום סיבה לקרוא את שאר המאמר.

אורך

אף אחד לא אוהב לקרוא פסקת פתיחה ארוכה וטרחנית, במיוחד היום כאשר אנחנו נודדים בין אתרים, פוסטים וקישורים. רק כדי להבהיר: כשאנחנו מדברים על פסקת פתיחה, אנחנו מדברים על הפסקה הראשונה ממש. כלומר, אם יש שלוש פסקאות עד שמגיעים לכותרת המשנה הראשונה, ורק הראשונה נחשבת לפסקת מבוא ממש.

 מכיוון שהאורך של פסקת פתיחה לא אמור לעלות על 3-5 משפטים (להוציא מאמרים מורכבים כמו מאמרים אקדמאיים), הרבה פעמיים מדובר בעניין מאתגר. לפיכך, פסקת פתיחה צריכה להיות פשוטה וקלה להבנה. זה לא המקום להשתמש במטאפורות מורכבות או דימויים. אם משפט מסוים הופך להיות ארוך מדי ואתם מרגישים שיש יותר מדי פסיקים או מקפים, חשבו כיצד לקצר אותו מבלי שיאבד את המשמעות המקורית שלו.

כתיבת ראשי פרקים 

כתיבת ראשי פרקים עוזרת לא רק לחלק באופן נכון את המאמר, אלא גם להפריד את העיקר מהטפל. לכן, פסקת מבוא טובה שנכתבת לאחר חלוקה נכונה לראשי פרקים צריכה להתייחס אך ורק אל מה שכתוב במאמר. 

לסיכומו של דבר, למרות שפסקת פתיחה עשויה להוות מכשול ואפילו ליצור תחושה של "בלקאאוט",  אם מצליחים לזכור כמה כללים פשוטים, המלאכה הופכת להיות הרבה יותר קלה.

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button