איך לבחור קורס קידום אתרים ולהשתלב בשוק העבודה

אין ספק שישראל היא מעצמה בתחום קידום האתרים. להבדיל מתחום עריכת הדין, השוק הזה בארץ לעולם לא יהיה מוצף כי כמות בעלי האתרים רק הולכת וגדלה משנה לשנה. הצעד הראשון, במקרה ואתם לא אוטודידקטים מתחיל בקורס קידום אתרים. לפני שאתם יוצאים לדרך, עליכם להבין האם התחום הזה באמת מתאים לכם. כך תמנעו מבזבוז כספים.

טיפים לבחירת קורס seo

טיפים לבחירת קורס seo

 

התחלה לא פשוטה

  • נכונות לעבודה סזיפית – מדובר בעבודת נמלים שיכולה להביא לשחיקה אחרי כמה שנים בודדות ולכן צריך להיות מוכנים לכך מראש. ברוב המקרים כמקדמי אתרים מתחילים, תקבלו עבודות שחורות בתחילת הדרך בהתאם ליכולות שלכם. אם אתם יודעים לכתוב טוב, יכול להיות שרוב העבודה שלכם תתמקד בכתיבת מאמרים (קרעתי ככה את התחת במשך שנה שלמה וגם כשעברתי לחברה אחרת, גם שם זאת הייתה רוב העבודה שהטילו עלי לצד עבודות שחורות של מיפוי קישורים באתרים, חקר מילות מפתח ועוד…)

 

  • עבודה תמורת שכר התחלתי נמוך בתחילת הדרך – כשכירים, אל תצפו לקבל סכומי כמו שמקבלים בהייטק. השכר ההתחלתי הוא 6000 ₪ אפשר להתקדם עד 8000 עם הזמן. משכרות גבוהות יותר מגיעות כאשר הופכים למנהלי מחלקות וזה גם תלוי מאוד באיזה חברת קידום אתרים מדובר. שכר גבוהה יותר, אפשר להשיג רק כעצמאים. יחד עם זאת, ישנם כמובן מקרים יוצאים מהכלל, אבל שכר גבוהה במיוחד ניתן לקבל רק לאחר ניסיון.

אם שני המצבים הנ"ל מקובלים עליכם, הגיע הזמן לבחור קורס קידום אתרים

כך תעשו את הבחירה הנכונה:

 

  1. בחרו קורס ממוקד: מעוניינים ללמוד קידום אתרים אורגני? תבחרו קורס שעוסק נטו בכך. תמנעו מקורס כללי של שיווק באינטרנט שעל הדרך לומדים בו קידום אורגני. הקורסים האלה מיועדים לטעימה מכל עולמות השיווק הדיגיטלי. חשוב מאוד ללמוד קורס ממוקד ומעמיק בנושא.

 

  1. בדקו מי המרצה – חשוב מאוד שהמרצה בקורס קידום האתרים יהיה מקדם אתרים פעיל בעצמו. התחום משתנה כל הזמן, ולכן קורס ב 2010 יהיה שונה בלא מעט פרמטרים מקורס ב 2017. קחו זאת בחשבון. תבדקו מי הם המרצים בקורס, במקרים רבים מדובר באנשים מוכרים ופעילים בתחום.

 

  1. השוו סילובוסים – קחו כמה סילובוסים מקורסים שונים והשוו אותם כדי לדעת מי מהם מעמיק ויסודי יותר.

 

  1. תרגול – חשוב מאוד לוודא שיש תרגול בקורס ולא רק תאוריה. חשוב מאוד שכל סטודנט יקבל אתר משלו לעבוד עליו במהלך הקורס. אין זה משנה אם יש או אין שיעורי בית בקורס, אבל תרגול הוא עניין קריטי.

 

  1. מחירים – יכולים להיות הבדלים מהותיים במחיר בין קורס לקורס, כמו גם קורסים חדשים צצים בכל מקום, מה שיכול להוריד את המחיר. כאמור, השוו בין סילובוסים ותראו מהו הקורס הכי משתלם והכי מעמיק.

 

  1. מרכז השמה – כדי שתוכלו להשתלב כמה שיותר מהר לאחר סיום הקורס, כדאי לבדוק שבאותה מכללה בו הוא מועבר יש מרכז השמה, כלומר שמסייעים לכם למצוא עבודה בתחום קידום האתרים האורגני.

 

השתלבות בעבודה כשכיר או עצמאי

אם תרצו אין זו קלישאה, סליחה אין זו אגדה. בקיצור, אני מאמין שלא צריכה להיות שום בעיה להשתלב אחרי הקורס בשוק העבודה כשכיר או כעצמאי. פשוט צריך סבלנות, התמדה, ביטחון עצמי והרבה מחשבה חיובית (סליחה על הפלצנות, אבל זה עובד –  מניסיון).

השתלבות כשכיר

אל תבהלו ממודעות הדרושים

לפעמים מודעות הדרושים נראות כך:

דרוש מקדם אתרים למשרה מלאה

בעל ראש גדול, מוטיבציה, יכולת לעבוד תחת לחץ

ידע בוורדפרס, ג'ומלה, דרופל

יכולות אנליטיות

ניסיון של שנתיים לפחות

יתרון: ידע ב htm, CSS

בלה בלה בלה….

 

החלטות...החלטות...

החלטות…החלטות…

גם עבודות של מקדי אתרים מתחילים יכולות פתאום להופיע עם דרישות לידע ויכולות שאין לכם, אבל אל תיבהלו, תשלחו קורות חיים לכמה שיותר מקומות. כמובן העדיפו מקומות שמתאימים  יותר לידע שלכם, אבל גם לכאלה כדאי לשלוח, כי לפעמים, מה שאנשים עושים, זה קופי פייסט לאיזו מודעה שראו.

למצוא מקום חם שיעזור לכם ללמוד עוד – חשוב להבין. קורס קידום אתרים, ולא משנה כמה הוא מעמיק ומלא בתרגול, יפתח לכם את העיניים, אבל הלימודים האמתיים יהיו תוך כדי העבודה. כל מקדם אתרים לומד וממשיך ללמוד את התחום תוך כדי עשייה. בשנה הראשונה שלכם זה בדיוק מה שתעשו. תיישמו את מה שלמדתם. לכן חשוב למצוא מקום שישקיע בכם, שיעזור לכם בכל מה שאתם צריכים, מקום שאם יצוצו לכם במסגרת העבודה בו שאלות, שישמחו להסביר לכם ולא יענו לכם ב"מה? לא למדת את זה בקורס?".

הצטרפו לקבוצות פייסבוק

עבודה לא מוצאים אך ורק דרך מודעות דרושים. יש קבוצות פייסבוק המיועדות למטרה זו כמו למשל דרושים SEO. כמו כל, כדאי להיות פעילים בקבוצות שונות ברשת שעוסקות בקידום אתרים ושיווק באינטנרט.

אתם לא חייבית לעבוד בחברת SEO

לא כל אחד בנוי לעבוד על אתרים רבים ולהיות אחראי על 20 לקוחות. אתם לא חייבים לעבוד בחברת קידום אתרים. אתם יכולים גם לבחור באופציות הבאות:

מקדם אתרים In house: ישנם אתרים רב תחומיים או אתרי ענק, שמצריכים עבודה של מקדם אתרים במשרה מלאה. כך יהיה לכם אתר אחד ולקוח אחד. הרבה אנשים מעדיפים את האופציה הזו. מצד שני, חלק מהאנשים משתעממים מכך מהר כי אין להם את הגיוון שיש בעבודה עם נושאים ואתרים שונים.

חלק ממחלקת קידום אתרים בחברה: ישנן חברות רבות שיש להם מערך גדול של אתרים שמיועד למדינות רבות. חברות כאלה מחזיקות מחלקה שלמה שעוסקת בקידום אתרים. לכן זאת יכולה להיות אופציה נהדרת בשבילכם.

השתלבות בשוק העבודה כעצמאי

אין זה משנה אם אתם רוצים לעשות זאת מיד לאחר הקורס או לאחר שנת ניסיון כשכיר, הצעד הראשון שלכם צריך להיות בניית אתר וקידומו. פעם הייתי סנדלר יחף ולא עשיתי זאת. עברה כמעט שנה עד שהבנתי שאני עושה טעות, ולבסוף הלכתי על זה. בכל מקרה, הקימו אתר והשקיעו מאמצים בקידומו. עד שהוא יביא לכם פניות, אפשר להשיג לקוחות גם בדרכים הבאות:

פניה יזומה לבעלי עסקים –  אני לא סובל את השיטה הזאת, קשה מאוד לשכנע לקוחות שלא מודעים בכלל לעולם ה SEO, להוציא אלפי שקלים בחודש מבלי לקבל תוצאות מהיום למחר, אבל כשאין ברירה אז אין ברירה. פנו לבעלי אתרים החל מדף 5 ומעלה. בדקו שאין להם מקדם אתרים. אישית, ניסיתי את השיטה הזאת במשך כמה שבועות וויתרתי עליה. הרגשתי ספאמר, הרגשתי קרצייה.

הצטרפו לאתרי פרילנסרים – אתרים כמו אקפלייס ואחרים יכולים להיות מקורות טובים להשגת לקוחות. מצד שני, לא קל להשיג שם לקוחות עם תקציבים גדולים. צריך זמן וסבלנות.

מפה לאוזן –  הדרך הטובה ביותר להשיג לקוחות. ספרו לכמה שיותר אנשים במה אתם עוסקים. חברים, בני משפחה, מכרים, קולגות בעבודה.

הצטרפות לקבוצות אנשי עסקים – למשל BNI. זה יצריך מכם להשקיע כמה שעות כל שבוע, אבל זה יכול להיות יעיל להשגת לקוחות ראשונים שיגרמו לעסק שלכם לעלות על הכביש המהיר. גם מקדמי אתרים ותיקים, עם אתרים מקודמים, משתתפים בקבוצות כאלה.

טיפ לסיום:

כדאי להתחיל לפתח תשתיות משלכם. למשל אתרים שאתם יכולים לקדם ולמכור מהם לידים לאחרים. אפשר גם לקדם אתרים ואחר כך להשכיר ולמכור אותם. ישנם מקדמי אתרים שאין להם לקוחות בכלל. הם בונים אתרים, מקדמים אותם ועושים מהם כסף. זאת אופציה נהדרת שכדאי להתחיל לעבוד עליה ברגע שיש להם הכנסה מספיק טובה וזמן פנוי.

נשלח ב בלוג
Call Now Button