איך תואר ראשון בתקשורת יכול לסייע לעבודת מקדם אתרים

בעידן האינטרנט העצום והתחרותי של היום, בו אפשר בלחיצת כפתור למצוא מידע מקיף ומגוון על כל תחומי החיים, קידום ושיווק ברשת הם כלים הכרחיים, הנחוצים לקיום של כל סוגי הפעילויות. כך, בין אם מדובר בהקמת עסק חדש, מיזם חברתי, פתיחת אתר, כתיבת בלוג, מתן שירותים לציבור, מכירת מוצרים ועוד. לאור ההיצע הרב הקיים ברשת, הידע והשימוש בקידום אתרים הם חיוניים לשם הבטחת קיום שוטף במרחב הדיגיטלי, הגברת החשיפה כל הזמן, הגדלת הרווחים, יישום המטרותהספציפיות ועוד.

חלק מהותי ובלתי נפרד מעבודת קידום אתרים מתבסס על עולם התוכן הכתוב, הנלמד במסגרת לימודים לתואר בתקשורת. כאשר שמים דגש על פעולות קידום אתרים נכונות ואפקטיביות, ניתן לקדם את האתר בקלות ובמהירות לראש רשימת תוצאות החיפוש במנועים השונים. כחלק מתפקידו, נדרש מקדם אתרים לשלוט בכתיבה איכותית בעל ערך מוסף, להיות יצירתי ובעל תקשורת בין אישית טובה, לדעת איך להשיג מידע, לערוך הקשרים נכונים לאתרים אחריםועוד. מדובר על ידע וכלים הנרכשיםבמסגרת לימודים לתואר ראשון בתקשורת, ולכן הוא יכול לסייע רבות לפעולות קידום אתרים שוטפות ומועילות.

סוגי כתבות שאפשר ללמוד איך לכתוב במסגרת מסלול עיתונות כתובה (תואר ראשון)

  • ידיעה חדשותית – איך לבנות אותה נכון. מה נכלל בכותרת מה נופיע במשנה ומה בכותרות ביניים. דגמים שונים כמו משפך מידע ועוד.
  • ראיון – כיצד לערוך תחקיר לקראת ראיון, איך ואיזה שאלות לשאול ואיך לבנות את הכתבה בסוף כך שהקריאה תהיה זורמת.
  • מבזקים – העברת ידיעות משמעותיות קצרות ולעניין.
  • כתבות צבע – תחקירים, כתבות שטח וגם כיצד לבנות נכון טור דעה עם שורה תחתונה חזקה שימשוך גולשים לבלוג או לאתר.

מה כולל קידום אתרים?

קידום אתרים אורגני (SEO) נועד להביא את אתר האינטרנט או הבלוג לדירוג גבוה ברשימת תוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. אחד הפרמטרים החשובים עליהם נשען קידום אתרים הוא התוכן הכתוב באתרים. ככל שהאתר מכיל תוכן איכותי, שימושי ובעל חשיבות וערך, כך יותר גולשים ייכנסו אליו, ישהו בו זמן רב יותר וכך יעלה הדירוג שלו. בנוסף, שמים דגש על קישורים חיצוניים בין האתר לאתרים אחרים.

העבודה של מקדם האתרים מתבססת על הבנה של תחום הפעילות של האתר, זיהוי ביטויי החיפוש הרלבנטיים וכתיבת מאמרי קידום המכילים מידע עדכני ומעניין, המעניק ללקוחות דוגמאות ספציפיות לפעולה ותכנים בעלי ערך. לכן, חשוב שמקדם אתרים יהיה יצירתי, יכתוב בצורה רהוטה, בעל יכולת ניתוח ויצירת הקשרים בין אלמנטים ועוד.

תכני תואר ראשון בתקשורת ותרומתם לקידום אתרים

תואר ראשון בתקשורת נעשה פופולרי ורלבנטי מאוד לאחרונה, כחלקמההשתלטות של האינטרנטעל כל תחומי החיים, בארץ ובעולם. לאור כניסת האינטרנט השתנתה גם הפעילות התקשורתית כולה, כאשר היום במסגרת לימודי תקשורתשמים דגש רב על אמצעי תקשורת נוספים מעברלטלוויזיה, עיתונות ורדיו, כמו עיתונות אלקטרונית, בלוגים ורשתות חברתיות.

במסגרת הלימודים נלמדים מגוון נושאים תיאורטיים ומעשיים חשובים, שיש בהם כדי לסייע רבות לעבודת מקדם אתרים. כך לדוגמה, תקשורת דיגיטלית, הכרת מוסדות התקשורת השונים בישראל ואופן פעילותם היומיומי, אמצעי שיווק ומיתוג, סוגי כתיבה, טכנולוגיות מידע, עריכת תכנים, ביצוע ראיונות פרונטליים, דרכים ושיטות להשגת מידע ועוד. כך, באמצעות הידע הרב הנצבר בתואר ניתן לסייע ולשפר את עבודת מקדם האתרים.

נשלח ב בלוג
Call Now Button