דברים שכדאי לדעת על חיבור בלוג וורדפרס לאתר המבוסס על קוד סגור

אחת הבעיות היותר מוכרות בתחום עולם ה SEO נוצרת כאשר מקדם מקבל לידיו פרויקט של אתר המבוסס על מערכת קוד סגור. המערכת מיושנת או מסורבלת עד כדי כך שלפעמים פשוט לא ניתן לנהל בה בלוג לטובת קידום האתר. מה עושים. פונים למומחה בניית אתרי וורדפרס ומבקשים ממנו לבנות בלוג המבוסס על מערכת זו (קוד פתוח) על מנת שיהיה אפשר לחבר אותה לאתר. זהו פתרון טוב, אבל רגע לפני שאתם עושים זאת, להלן כמה דברים שכדאי לכם לעשות לפני שעולים איתו לאוויר.

1. שמירה על אותו מיתוג ועיצוב – לא אחת ניתן לראות בלוגים כאלה באתרים, שכאשר מנווטים אליהם מתוך האתר עצמו ומגיעים לבלוג – נוחתים למעשה בעיצוב חדש לגמרי כי מי שבנה את האתר השתמש בשבלונה אחרת שאין לה כל קשר לעיצוב ומיתוג האתר. התחושה שנוצרת כאן, למעשה, היא של מעבר לאתר חדש, מה שעלות לגרום לגולש לנטוש. לכן חשוב מאוד לשמור על אותו קו עיצוב ומיתוג על מנת להימנע מבלבול המשתמש. תנו הנחיה זו כאשר אתם פונים למומחה בתחום בניית אתרי וורדפרס.

2. יש להקים את הבלוג כתיקייה ולא כסאב דומיין – טעות גורלית תהיה להתקין את הבלוג בתור סאב דומיין. כלומר

blog.yoursite.co.il
במקום
Yoursite.co.il/blog

מה ההבדל? סאב דומיין הוא למעשה אתר נפרד ששואב את הכוח שלו מהדומיין הראשי. כאשר מדובר באתרים חזקים במיוחד, מדובר בכח גדול כך שזה לא כל-כך משנה אם תכניסו את התוכן בסאב דומיין או תיקיה. למשל אתרי חדשות או מותגי ענק עם כמות אדירה של תנועה. אבל באתרי רגילים של בעלי עסקים – הכח הוא חלש יותר ולכן התוכן בסאב דומיין לא ממש יעזור לקדם את האתר. לכן חשוב לכלול את התוכן כחלק בלתי נפרד מהאתר. כאשר מדובר בבלוג אז הוא חייב להופיע בתור כתיקיה באתר – לתוכן תהיה משמעות הרבה יותר גדולה.

3. לדאוג שיש לו את תפריט ופוטר כמו לשער קטגוריות האתר– חשוב מאוד להפוך את הבלוג לחלק בלתי נפרד מהאתר כאילה היה קטגוריה על אותה המערכת. לכן ממש אסור לוותר על שיוך הדר ופוטר לבלוג. רוצים ליצור תפריט משל עצמו לבלוג? אל תדאגו. לא חייבת להיות התנגשות בין התפריטים מכיוון שניתן ליצור תפריט צד לבלוג או תפריט נוסף מתחת לתפריט הראשי בהיררכיה נמוכה יותר.

4. לדאוג לHttps– חשוב לוודא שכל האלמנטים בבלוג מאובטחים ושכל התמונות נמשכות ממקור מאובטח עם תעודת ssl. העובדה שהעברת את הבלוג שלכם ל Https לא אומרת שהוא מאובטח. ללא אבטחה של כל האלמטים ב ssl– האתר שלכם יוצר כלא מאובטח בכרום.

5. לוגו שיחזיר לאתר ולא לדף הבית של הבלוג – עוד טעות שנתקלתי בה לא אחת כאשר בדקתי בלוגים שמחוברים לאתרים. לחיצה על לוגו האתר בתוך הבלוג, הוביל אותי לדף הבית של הבלוג ולא של האתר עצמו. זה לא מה שהגולש מצפה לו. כאמור, יש להתייחס לבלוג כאל קטגוריה בתוך האתר ולא אתר בפני עצמו גם אם הוא בנוי כסוג של פורטל תוכן עם המון כתבות המחולקות לנושאים.

נשלח ב בלוג
Call Now Button