הסיבות לאתר שלא ממוקם בתוצאות טובות

גוגל הינו מנוע חיפוש המוביל בישראל, ומשמש כיום מעל 90% מהגולשים לצורך חיפוש. מטרתו לספק לגולשים בו את האתרים הטובים והנכונים ביותר עבור כל מילה או ביטוי שיחפשו. בעבור כל ביטוי אשר תקלידו בשורת החיפוש, תופענה כמות רבה של תוצאות, כאשר 10 מהם (לרוב) יופיעו בעמוד הראשון.

השאיפה של כל בעל אתר היא שהאתר שלו יופיע בעמוד הראשון, ואם אפשר גם בתוצאה הראשונה בעמוד זה. כמובן שלא כל אתר יוכל להופיע בעמוד או במקום הראשון, כי אין שם מספיק מקום לכולם, אך תוצאות החיפוש משתנות ודינאמיות. המשמעות היא שבעזרת פעולות נכונות של קידום ושיווק יגדלו הסיכויים שהדבר יקרה.

מאמר באדיבות חברת יובי פתרונות אינטנרט

על מנת שתוכלו לקדם את הנושא, אם זה בעצמכם או בעזרת חברת קידום אתרים, חשוב שתבינו מהן הסיבות שהאתר כרגע לא ממוקם בתוצאות טובות בגוגל.

גוגל לא מבין על מה מדבר האתר

בכדי שגוגל יוכל לתעדף את האתר שלכם על פני אתרים מתחרים, בביטויי החיפוש הרלוונטיים לכם, עליו להבין כי האתר שלכם עוסק בביטויים אלו. אחת הדרכים לגרום לכך לקרות היא לעשות שימוש בתגיות META. תגיות אלו, ובעיקר תגיות Title, Description, KeyWord, המוגדרות באופן ייחודי עבור כל דף ודף באתר, ומסייעות לגוגל להבין על מה כל דף מדבר. חוסר בתגיות אלו מקשה מאוד על גוגל את ההבנה, ויכול להשפיע מאוד על מיקום האתר בתוצאות.

תוכן מועתק או סתם לא איכותי

נושא נוסף שיכול לגרום לאתר לא להופיע במיקומים טובים קשור בתוכן האתר. אחד הפרמטרים עליהם שם גוגל דגש תוכן איכותי, אשר מוסיף לגולש מידע חדש, ובכך תורם רבות לתועלת שלו. כיצד בוחן גוגל את התוכן? קודם כל חשוב שהוא יהיה מקורי. במידה וימצא כי % גדול מהתוכן באתר הועתק מאתרים אחרים, הדבר לא רק יפגע במיקומים, אלא יכול ממש לגרום לענישה ולהוצאת האתר מגוגל. בנוסף, האלגוריתם של גוגל סורק את התוכן ובודק בו את % צפיפות מילת המפתח. אתר המעמיס % גבוה של מילות מפתח בתוכן אינו נחשב אתר בעל תוכן איכותי. גוגל כיום יודע גם לזהות מילים נרדפות. ההנחה היא כי שימוש במילים נרדפות מעשירה את החוויה עבור הגולש ותורמת לו.

האתר לא נוח לשימוש והגולשים בורחים ממנו מהר

גוגל בודק כיצד מתנהגים הגולשים שהגיעו לאתר שלכם. אם נמצא כי % גבוה של הגולשים בו נוטשים אותו מהר (בהשוואה לאתרים דומים אחרים), גוגל עשוי להבין מכך כי האתר לא מוצלח במיוחד. נתון נוסף הוא רמת הפעילות באתר. אתר בו מרבית הגולשים יוצאים מאותו דף דרכו נכנסו לאתר, ואינם מבצעים בו פעולות נוספות, כמו מעבר לדפים אחרים, כנראה פחות טוב לגולשים.

אף אחד חשוב ורלוונטי לא ממליץ על האתר

יתכן ולפי דעתכם יש בידיכם אתר סופר איכותי, אבל אם לא יהיו גורמים נוספים, אתרים סמכותיים ורלוונטיים אשר ימליצו על האתר שלכם, האתר לא יתקדם במיקומים. המלצה של אתר על אתר אחר נוצרת באמצעות קישור. חלק מפעולות קידום אתרים בגוגל כוללת בניית פרופיל קישורים איכותי, אשר יפנו לאתר שלכם. אתרים שאין אליהם קישורים מאתרים שגוגל תופס אותם כטובים לא יופיעו במקומות טובים בביטויי החיפוש. יותר מזה, גוגל יכול ואף מעניש על קישורים מאתרים ברמה נמוכה, ולכן אם אין באפשרותכם להשיג קישור מאתר איכותי, עדיף להימנע מהכנסת קישור לא איכותי.

נשלח ב בלוג
Call Now Button