על המשמעות וההשלכות של אתר שלא מעוצב כמו שצריך

אחד הבעיות הכי מעצבנות שנתקלים בהן בעלי אתרים היא חוסר פרופורציונאליות בין המיקום הטוב של האתר בגוגל לכמות הפניות המגיעות ממנו.  כלומר אתר שמופיע במקומות 1-3 עם CTR  מפלצתי, יכול להגיע למצב שאף אחד לא קונה או יוצר קשר דרכו . אחד הגורמים לתופעה היא הוויזואליות, או ליתר דיוק המיתוג שנוצר. אין זה משנה עד כמה אתם טובים במה שאתם עושים. אין זה משנה אם החנות שלכם אמינה ואפשר להשיג בה מוצרים במחירים הוגנים ובמשלוחים מהירים יותר מגיבור העל פלאש של מארוול, אם הןא נכשל במבחן הרושם הראשוני –  שום דבר לא יעזור לכם. חברות קידום אתרים צריכות לומר לכן זאת, ולא לדאוג רק למיקומים, אם באמת ההצלחה שלכם חשובה להם ולא רק הכסף. אז אם אתם סובלים מהמחלה הזו –  הינה כמה טיפים שיעזרו לדעת מה בדיוק אתם צריכים לשפר.

אולי העיצוב מכשיר אתכם?

אולי העיצוב מכשיר אתכם?

עיצוב יוקרתי למוצר או שירות שאינו יוקרתי

נניח ואתם מספקים שירות אדריכלי או שירות של עיצב פנים. אתם מספקים שירות בטווח מחירים רגיל לתחום שלכם לא מחירי רצפה וגם לא מחירי גבוהים מידי. עד כאן הכל טוב ויפה. אבל מה הבעיה? האתר שלכם מעוצב יותר יפה מהפרויקט הכי יפה שעיצבתם או תכננתם ללקוח. אתם מציגים רק את העבודות הכי יפות ויקרות שלכם, אין לכם תמונות של לפני ואחראי ובגדול –  האתר שלכם מעוצב בצורה כל-כך יוקרתית או כל-כך יפה, עד שהלקוח מבין דבר אחד: "אני לא יכול להרשות לעצמי את השירות של האדריכל הזה… הוא יקר מידי".  "מעצבת הפנים הזו? היא בטח תיקח ממני 2000 ₪ רק לפגישה…." כל זה מבלי בכלל שיש להם מושג על המחירים שלכם.  אז מה עושים במקרה כזה? חוזרים אחורה לאפיון האתר שלכם לסעיף קהל היעד. עליכם לעצב את האתר מחדש לפי קהל היעד. בדקו את המתחרים הראשיים שלכם. בהרבה מקרים תבינו שיש להם אתרים יפים, אבל גם סולידיים. תמונה של רק לופט ווילות יוקרתיות תשדר מסר שאתם יקרים מידי, ולכן לא יפנו אליכם אנשים שרוצים לעצב דירה או משרד קטן. לעומת זאת תמונה של דירה ששופצה לפני ואחרי, תהיה יותר בגובה העיניים של הלקוח שלכם.

אז מה אתה רוצה ממני , שאכער את האתר? לאחר שקראתם את הפסקה הנ"ל סביר להניח שזה מה שחשבתם עליו. אז לא. אין צורך לפשט יותר מידי את האתר, אבל חשוב לומר לבונה האתרים שלכם או למעצבת שלכם שיחשבו על המסר של האתר משדר. אפשר לעצב אתר יפה, אבל עדיף להימנע מיוקרתיות. אם אתם לא מספקים מוצר יוקרתי לעשירון העליון, תדאגו שהעיצוב שלכם לא ידבר למיליונרים בלבד.

אתר מכירתי עם עיצוב חיוור וללא מיתוג

בעוד שאנשים רבים מעדיפים לרכוש יותר באינטרנט מאשר בקניונים, ישנה כמות בלתי מבוטלת של אנשים שחוששת לעשות זאת מהפחד ליפול על אתר מתחזה או שפרטי האשראי שלהם יגנבו. בניתם אתר שמוכר מוצרים רבים, אבל לא ממש השקעתם בעיצוב שלו. למעשה, אין לכם אפילו לוגו, וסלוגן. האתר שלכם נראה מאוד פשוט וגנרי. אז יכול להיות שיש לכם מכירה או 2 ליום, אבל יכול להיות שאתם מפסידים 10 לקוחות ביום שנכנסים לאתר ובורחים ממנו כי הוא לא נראה להם אמין. ולאן הם בורחים, לחנויות המוכרות, כלומר למותגים הגדולים. מה עושים? מתחילים לעבוד אל אמינות ונראות ע"י שילוב הגומרים הבאים:

מיתוג –  לכתוב את השם שלכם בפונט בולט ובאותיות גדולות בראש האתר זה לא מיתוג. הקפידו שיהיה לכם לוגו וסלוגן.

שילוב פרטי יצירת קשר ופייסבוק – אחת הדרכים לוודא שאכן מדובר במקור אמין היא יצירת קשר עם מפעיל האתר. שלבו מספר טלפון במקום בולט. כמו כן, שלבו את תיבת הפייסבוק בדף הבית. כך הלקוח יוכל לעבור עליו ולבדוק את הפעילות שלו.

כתובת –  יש לכם סניפים –  הכניסו את הסעיף הזה כקטגוריה ראשים עם כתובות ומספרי טלפון.

עיצוב חי –  תכניסו חיים באתר, אתר שכולו גנרי כאשר הרוב הוא לבן ועוד כזה שנבנה באיזו פלטפורמה חינמית, עלול לשדר מסר של חאפרים. חשוב מאוד: להתאים אותו לגלישה במובייל.

תמונות איכותיות –  אם אתם מנהלים בלוג בתוך האתר, הקפידו על תמונות איכותיות ולא תמונות באיכות נמוכה. קחו צלם מקצועי, וצרו לכם מאגר תמונות לחנות שלכם. אם אין לכם אתר מכירתי, ואתם מנהלים בתוך האתר בלוג מקצועי לשירות כמו ייעוץ לעסקים או למשל קואצ'ינג, עשו מנוי באתר כמו Deposit Photos.

תמונות ברורות שאפשר להגדיל – לא אחת נתקלתי באתרים עם תמונות קטנות מידי, כאלה שאי אפשר להגדיל ולראות את המוצר היטב או פשוט תמונות באיכות נמוכה. לא משנה אם אתם מוכרים ג'ינס או מקרר –  תדאגו לתמונות איכותיות ואמתיות של המוצרים שלכם.

 

"איזה אתר פשוט, בטח אין לו הרבה לקוחות ולכן אין לו כסף לעצב אתר כמו שצריך…"

המשפט הזה עבר להרבה מאוד אנשים בראש. אם אתם בעלי עסקים בתחילת הדרך, הגיוני מאוד שלא יהיה לכם תקציב גדול לעצב את האתר. מצד שני, אם לא תשקיע עכשיו לפחות 5000 ₪ בעיצוב אתר, לא בטוח שתצליחו לייצר ממנו הכנסה. ב 5000 ₪ אפשר בהחלט לקבל אתר מכובד לתחומים כמו בעלי מקצוע או נותני שירות. אחר כך, במידת הצורך, אפשר לשדרג. מן הסתם, אתר מכירתי ב 5000 ₪ היא לא חיה שקיימת. בעלי עסקים רבים שאין להם תקציב של עשרות אלפי ₪  כדי לבנות אתרים כאלה פונים למערכות במו לייב סיטי ובונים בעצמם חנות אינטרנטית.

דו"ח אופטימיזציה

בכל מקרה, לא משנה מה תעשו, העיקר שהאתר שלכם לא ישדר מסר שבניתם אותו בחמש דקות. העיקר שלא יהיה אתר לבן וחיוור ללא עיצוב. זה משדר זילות, וחאפריות. ללקוח הפוטנציאלי שלכם לא מעניים אם אתם בתחילת הדרך. מה גם שהרבה אנשים מבטיחים לעצמם שהם יעצבו אותו מחדש, והדבר לא קורה. המדיום במקרה הזה, הוא המסר. אז תדאגו שהמדיום שלכם מעוצב. הוא לא חייב להיות האתר הכי יפה בסביבה. אבל לכל הפחות, השקיעו בעיצוב בסיסי כמו רכישת תבנית וורדפרס המיועדת לתחום שלכם.

אנליזה

כדי להבין בוודאות שעיצוב האתר או התוכן שבו הם המכשול שלו, צריך לנבור בתוך האנליטיקס. מקדם אתרים טוב יכול לספק לכם אנליזה טובה מבדיקת אנליטיקס:

  • אחוז נטישה – בדקו מהם הדפים עם אחוז הנטישה הגבוה ביותר. כמו כן יש להתייחס לאחוז הנטישה הכללי בכלל.

 

  • זרימת משתמשים – תבדקו איך הגולשים מגיעים לאתר, מה הדף הראשון שאליו מגיעים אליו ועד כמה הם ממשיכים פנימה. אולי כבר אחרי דף או שניים הם מרימים ידיים. כאן כמובן הבעיה יכולה להיות לא רק עיצובית, אלא גם בעיה של היררכיה.

 

בקרת איכות

 

אז אחרי שניתחתם את האתר שלכם לעומק והבנתם את הבעיות שלו, הגיע הזמן לשים אותו במבחן תחת מעקב. הגדירו מטרות מרכזיות באנליטיקס, תנו לפחות 3 חודשים לניסוי ובסוף כל חודש בדקו את התנהגות הגולשים. אולי בהתחלה אחוז ההמרות לא יעלה, אולי זה ייקח זמן, לכן תמשיכו לעקוב.

 

קידום אתרים אורגני אינו אמור להיות האפיק היחיד שלכם

אני באופן אישי, לא מרבה לקנות ברשת, אבל כשאני קונה, חשוב לי לדעת שמודבר באתר אמין. אחת הדרכים ליצור אמינות אצל לקוחות פוטנציאלים, היא ליצור נראות או שמע במקורות אחרים. פרסומות ברדיו, בעיתונות בטלוויזיה ואו פשוט ע"י רימרקטינג וקמפיין מומן בפייסבוק. הדבר הללו, או שימוש בחלקם, יתרום רבות ליצירת אמינות ע"י נראות. לכן, אל תשימו את הביצים שלכם בסל אחד, אל תשקיעו את כל התקציב השיווקי שלכם על קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן. קחו לדוגמא למשל שרברבים, רבים מהם מקודמים בגוגל, אל סביר להניח שלא תמצאו אף שרברב שמוותר על הדבקת מגנטים על דלתות. אין ספק שהכנסת המותג שלכם לתודעה של הלקוח היא פעולה לא פשוטה, אבל היא בהחלט יכולה להיות ההבדל בין עסק מצליח לעסק שלא מתקדם לשום שום מקום או עסק שנאלץ להתפוצץ על כן השיגור שלו.

נשלח ב בלוג
Call Now Button