חקר מילות מפתח תמידי –  יש חיה כזו

כולם יודעים שחקר מילות מפתח הוא אחד הדברים הכי בסיסיים, חשובים וקריטיים בתהליך קידום האתר. את החקר עושים בתחילת תהליך הקידום כדי לדעת מה בדיוק צריך לקדם. את החקר עושים דרך כלי תכנון מילות המפתח של גוגל ובעזרת כלים נוספים שמקצרים את העבודה בעבור מקדמי אתרים. יחד עם זאת, לא בכל תחום חקר מילות המפתח הוא תהליך שעושים אותו בהתחלה בלבד. ישנם נושאים או תהליכים שבהם החקר הוא תהליך בלתי נפרד. בתור מקדם אתרים שקיבל עליו משימה לקדם אתר ענק, נתקלתי במקרה כזה. במהלך תהליך אופטימיזציה לאתר מסוים שעסק בתחום האוכל, הבנתי תוך כדי חקר מילות המפתח הראשוני שישנם חיפושים שונים בערים שונות לגבי סוג מזון מסוים. לפי כך הבנתי שאם אני רוצה לקדם מסעדות בערים מסוימות, או מאכלים בערים מסוימות, יהיה עלי לעשות חקר מילות מפתח נפרד לכל עיר.

כולם רוצים פיצה אבל לא כולם מחפשים באותו האופן

התחלתי לבדוק את איך אנשים מחפשים פיצה בגוגל בערים מסוימות, והבנתי שיש ערים בהם משתמשים יותר במילים "פיצריות ב…" מאשר "פיצה ב…" כנ"ל גם לגבי המבורגים והזמנת סושי. איך זה משפיע על הקידום? בהתאם לחקר מילות המפתח צריך לבנות את הטייטלים והדיסקריפשנים כולל הסדר של מילות המפתח. כן, כך עבודת קידום האתרים הופכת להרבה יותר מסובכת וסזיפית, אבל אף אחד לא אמר שקידום האתר הוא תהליך פשוט, במיוחד כאשר מדובר באתרים גדולים מאוד.

seo-1327870_640

תכנון עבודה נכון

כאשר מדובר באתר הדורש חקר מילות מפתח תמידי ושהקידום שלו מתמקד בערים רבות, לא בטוח שזו עבודה שפרילנסר כלומר מקדם אתרים אחד יכול להתמודד מולה.  במקרה כזה כדאי לשקול הקמת מחלקת SEO בחברה, או להשיג מומחה קידום אתרים שכיר לעסק, שכן יש צורך בעבודה יומיומית במשרה מלאה כדי לקדם את הביטויים הללו.

כדאי לדעת

כאשר מנסים לשפר את מיקומי האתר בעזרת חקר מילות מפתח תמידי, חשוב לוודא שלא מסבים נזק למיקומים הנוכחיים שלו גם אם הכותרות אידיאליות. לפעמים דווקא אותן הכותרות הלא טובות ואפילו המוספמות, עלולות להוביל למצב שהאתר מאבד תנועה כתוצאה מאותם שינויים. לכן חשוב לבצע בדיקות מיקומים, לבדוק כמה תנועה יש לדפים הללו ומידי פעם לחזור ולבדוק האם השינויים שעשיתם הועילו או הזיקו. זאת אכן יכולה להיות דילמה לא קלה, אבל מומחי קידום אתרים רבים נאלצים להתמודד אתה באופן יומיומי.

כדאי לדעת 2

בעת ביצוע חקר מילות מפתח חשוב גם לבדוק את הנתונים בכלי מנהל האתרים. גוגל לא נותנים את הנתונים המלאים דרך כלי תכנין מילות המפתח, לא תמיד הם מדויקים. יתכן ותראו מילות מפתח עם ממוצע של 0, אבל דרך כלי מנהל האתרים תופתעו לגלות שלאתר שלכם יש עשרות אם לא מאות הופעות על המילים הללו ולכן כדאי לקחת אותן בחשבון. עוד סימן שיכול לתת לכם אינדיקציית כדאיות על מילים כאלה הוא קיומן בתור השלמות אוטומטיות של גוגל. קחו זאת בחשבון.

נשלח ב בלוג
Call Now Button