יתרונות של שרת VSP

מי שמתעניין בחבילות אחסון לאתרי אינטרנט בוודאי נתקל בחברות המציעות לו שרת וירטואלי פרטי, או בקיצור VPS. בניסיון למכור לכם חבילה יקרה יותר בחברות האחסון בוודאי יספרו לכם שזה טוב יותר מחבילות אחסון אחרות. האמת שהן לא משקרות, זה בהחלט טוב יותר אבל לא בהכרח נחוץ לכל אחד. אז לכל המבולבלים וחסרי הניסיון, בואו נסביר מהו שרת VPS ומהם יתרונותיו.

 

שרת וירטואלי פרטי (Virtual Private Server) הוא הקצאה של משאבי השרת (זיכרון RAM וכוח המעבד) בחבילה מיוחדת אשר בעצם יוצרת מכונה וירטואלית עם מערכת הפעלה משלה. מכיוון שהעלויות של שרת אינטרנט הן עצומות ואליהן מתווספות עלויות תחזוקה וכוח אדם מיומן לטיפול בשרת, כמעט אף אתר אינטרנט אינו מחזיק שרת עצמאי משל עצמו. חברות ענק כמו גוגל או פייסבוק צריכות שרתים משלהם אך עבור מרבית אתרי האינטרנט אין שום צורך בהחזקת שרת משל עצמן. האלטרנטיבות הן שרת שיתופי ושרת וירטואלי פרטי. השרת השיתופי מקצה לאתר האינטרנט שלכם מקום בשרת אך במקביל אתם חולקים את משאבי השרת עם אתרי אינטרנט אחרים. תנועה רבה לאתרים האחרים בהחלט תפגע במהירות האתר שלכם. לעומת זאת השרת הווירטואלי הפרטי מאפשר לאתרי האינטרנט לקבל את הדבר הכי קרוב שאפשר לשרת פרטי משל עצמם. היתרון כאן הוא שהם מקבלים גישה לשרת וירטואלי ויש להם משאבים ידועים מראש שכפי שסוכמו בתנאי החבילה. בעצם האתר אינו מושפע ממה שמתרחש באתרים האחרים מכיוון שתמיד שמורים עבורו משאבי השרת שעבורם שילם.

היתרון השני הוא החופש המוחלט שיש למפעילי האתר. למעשה על המכונה הווירטואלית ניתן להתקין כל מערכת הפעלה שתרצו וכל תוכנה שתמצאו לנכון להשתמש בה. זה אמנם דורש מכם לנהל את השרת בעצמכם ולהחזיק איש מחשבים אשר יודע לעשות זאת; אך זה בהחלט יכול לתת מרחב חופשי לחברות אשר רוצות יותר שליטה.

 

היתרון השלישי הוא אבטחה טובה יותר. מכיוון שאין מדובר בשרת המאגד אתרים שונים תחת מערכת הפעלה וממשק אחד אלא ממש מערכת נפרדת לכל אתר; כל אחד מהשרתים הווירטואליים הפרטיים הופך להיות בטוח יותר ואינו מושפע מהאתרים האחרים הפועלים בו.

 

היתרון הרביעי הוא האפשרות להשתמש בשרת דואר עצמאי משלכם. חלקם אולי חושבים שזה לא ממש משנה אך האמת היא שבאחסון משותף בו כולם משתמשים באותו שרת הדואר, בהחלט יתכן שבגלל פעילות של מישהו אחר על השרת האימיילים שלכם יסוננו בתור ספאם רק בגלל עצם העובדה שהם מגיעים מאותו שרת.

נשלח ב בלוג
Call Now Button