כיצד לשמור על הדירוגים באתר שומר שבת

 

מפעילי אתרים שומרי מצוות נתקלים בדילמה כאשר מדובר בפעילות האתר בשבתות וחגים. מצד אחד עומד הצורך לשמור על קדושת השבת, ומצד שני, סגירת האתר בשבתות, או הפניית הגולשים לאתרים אחרים, עלולה לפגוע בדירוג האתר על ידי גוגל. כיצד ניתן להתמודד בהצלחה עם האתגר, ומהן האפשרויות העומדות בפניכם – על כך בשורות הבאות.

שמירת השבת

למרות הדעה הרווחת, מסתבר שאין איסור הלכתי על הפעלת אתר בשבת לשימושם של גולשים מחו"ל, וגולשים שאינם שומרי שבת. גם אתרים של מוסדות דתיים שונים נשארים פתוחים בשבת, וזאת כיוון שאדם אינו מצווה למנוע חילול שבת מאדם אחר. יחד עם זאת, בכדי למנוע חילול שבת שלא במכוון, מומלץ לפרסם הודעה באתר לגבי שעות כניסת השבת או החג, וכן לבקש מן הגולש לשוב לאתר לאחר צאת השבת, בכדי שלא יחלל אותה. בכדי לוודא שאינכם חלילה מרוויחים מחילול שבת של אדם אחר, אם יש רווחים שנצברו במהלך השבת תוכלו לתרום אותם למטרות שמירת שבת.

פתרונות לסגירת האתר

קיימים כמה פתרונות אפשריים:
• הפניית ג'אווה סקריפט של הגולשים לקישור חיצוני במהלך השבת – זו אפשרות קלה ונוחה, ואחד היתרונות הוא שניתן להתאימה לשעות כניסת ויציאת השבת ביעדים שונים. אך פיתרון זה יכול לפגוע בדירוג האתר, כי הוא מעלה חשד להתנהלות לא תקינה (Sneaky redirect), וכן כיוון שהגולש מוצא עצמו ביעד אחר מזה שאליו כיוון.
• על פי גוגל, הפיתרון המתאים לטיפול בבעיית שמירת השבת הוא הפעלת קוד סטאטוס 503, שפירושו שהאתר עובר שיפוצים, מה שמעביר לגוגל את המסר שאין לבצע כעת בדיקות באתר, וכך לא יתבצעו סריקות של האתר בשבתות, בתצורת השבת שלו. ניתן אף להגדיר עבור הזחלן של גוגל את שעת החזרה של האתר לפעילות תקינה.

סגורים לרגל השבת

לא משנה באיזו דרך בחרתם, אם נקטתם באיזשהו אמצעי למניעת פעילות באתר בשבתות, חשוב ליידע את הגולשים. פרסמו מודעה באתר המציינת כי האתר הוא שומר שבת, ולכן סגור כרגע, וציינו את המועד בו ישוב האתר לפעילות רגילה. אם אתם מפעילים אתר מסחרי שומר שבת, רצוי לפרסם את שמירת השבת מראש, למניעת עגמת נפש של לקוחות. כמו כן הקפידו לשנות את סטאטוס האתר מ 503 ל 200, כך שמערכת גוגל תדע כי שב לפעילות תקינה. אתר שבמהלך שבוע שלם נמצא בסטאטוס של 503 עלול להיות מוסר מתוצאות החיפוש, כיוון שהוא נתפש על ידי המערכת כשגוי.

למצוא את הפיתרון המתאים

כמו בכל דילמה בחיים, התשובה לשאלה מה הפיתרון האידיאלי להפעלת אתר שומר שבת אינה חד משמעית וכל אחד מוזמן לבחון את הבעד והנגד של כל אפשרות, ולבחור את המתאימה לו ביותר. יחד עם זאת, המלצתנו היא לפעול על פי הנחיית גוגל, ולאמץ את הפיתרון של סטאטוס 503, בכדי להיות על הצד הבטוח של ה SEO שלכם.

מאמר זה נכתב בשיתוף עם אתר הידברות

נשלח ב בלוג
Call Now Button