כלי מילות המפתח לא מראה נתונים מדוקים יותר –  יש פתרון

באמצע ספטמבר 2016, קהילת קידום האתרים התאכזבה לגלות שכלי תכנון מילות המפתח של גוגל, שהיה ידידם הטוב ביותר, הפנה להם עורף. הכלי הפסיק להראות את נפחי החיפוש המדויקים והתחיל לראות טווחים. כך שמעכשיו במקום לגלות שעל מילה כמו קידום אתרים יש 12000 חיפושים (ממוצע חודשי) הנתון הוא 10 אלף- 100 אלף. מעכשיו מקדמי אתרים ובעלי עסקים יאלצו לעבוד קשה יותר על גיבוש מילות המפתח. אבל חשוב להבין, גוגל לא מעוניינים שאנשים יקדמו לפי מילות מפתח. ככל הנראה השינוי נעשה במטרה ליצור קידום כמה שיותר טבעי שמתמקד באיכות ולא מתמקד במילית מפתח בלבד. אבל מה לעשות, גולשים משתמשים במילות מפתח. רוב הגולשים יכתבו עורך דין תעבורה בחיפה ולא עורך דין תעבורה איכותי בחיפה שמתמחה בתאונות של משאיות.

אז מה עושים?

  1. קידום ממומן – פותחים קמפיין ממומן בסכום מכובד בגוגל ומחכים שגוגל יציג נפחים מדויקים. כן, למי שיש קמפיינים בתקציבים גדולים (נכון לכתיבת שורות אלה לא ברור עד כמה) לא נשללה ממנו האופציה לראות את הנתונים. אני בתור מקדם אתרים שלא עוסק בממומן, לא מתכוון להתחיל להריץ קמפיין רק בשביל הנתונים.

 %d7%9c%d7%9c%d7%90-%d7%a9%d7%9d

  1. שימוש בכלים אחרים – כלים כמו SEMRush או https://keywordtool.io/. רגע, אל תשמחו כל-כך מהר. כדי לקבל גישה לנפחי חיפוש יש לשלם לפחות 68 $ לחודש. בהחלט לא אידאלי למרות שהכלים האלה מעולים.

 

  1. כל יום – זהו כלי חינמי לבדיקת מיקומים ומעקב אחרי קישורים. הירשמו אליו, פתחו פרויקט על האתר שאתם מקדמים, הכניסו רשימה של מילות מפתח ותקבלו גם את ממוצע נפחי החיפוש. נכון לכתיבת שורות אלו –  זאת האופציה הטובה ביותר. הכלי חינמי!

 

  1. כלי מנהל האתרים – למעשה זאת לא אופציית תחליף אלא תוספת שתמיד חשוב להשתמש בה. שם יהיה באפשרותכם לראות את כמות ההופעות של האתר שלכם לפי מילות מפתח מסוימות וזה יעזור לכם לבצע סדר עדיפויות לקידום.

 

אולי הגיע הזמן להפסיק לקדם מילות מפתח (עדיין לא)

כאמור, ככל הנראה, השינוי רק מחזק את הרצון של גוגל ליצור קידום אתרים כמה שיותר טבעי וכמה שפחות מבוסס על הספמת מילות מפתח. סביר להניח שהם רוצים לחסר את תופעת מאמרי ה SEO ובניית קישורים על מילות מפתח. במילים אחרות עושה רושם שזה פשוט תחילת חיסול הקידום האורגני, אבל היום הזה, שבו באמת הקידום האורגני יחוסל –  הוא עוד רחוק למרות שכל שבוע מקדם אתרים אחר הורג אותו ומפחלץ את גופתו בפייסבוק.

1altd8

בכל מקרה, עדיין לא הגיע הזמן להפסיק לקדם מילות מפתח. למה? קודם כולנו עדין רוב האנשים משתמשים במילות מפתח ולא רק מנעולנים (סטאגדיש!) במקביל קדמו שאלות, העלו הרבה תוכן  איכותי על כל מילת מפתח אפשרית וכל נושא אפשרי גם אם נפח החיפוש הוא אפס. לדוגמא תמשיכו לקדם את המילים עורך דין תעבורה, אבל במקביל תעלו מאמר שעוסק בטיפול בתאונות של נהגי משאיות. ככל שיהיה לכם יותר תוכן איכותי באתר על כל נושא אפשרי כך יהיו אליכם יותר פניות וכך תהיו מוכנים לארמגדון, כלומר, ליום שבו אולי בכל זאת קידום לפי מילות המפתח יהיה חסר משמעות.

רגע, אל תלכו:  למרות שאני מאמין שקידום לפי מילות מפתח הוא עדיין משמעותי, אני בהחלט לא חושב שזה המדד החשוב ביותר לקביעת הצלחת עבודת ה SEO. מה שבאמת חשוב הוא ההמרות, כלומר כמות יצירות הקשר או הרכישות דרך האתר. כי אם תהיו במקום ראשון בכל ביטוי אפשרי אבל עם אפס המרות, זה שווה ערך ללהיות במקום 100. אולי אפילו יותר גרוע.

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button