הסתיו הגיע ואתו פינגווין 4

ב 23.09.16 גוגל הכריזו על עדכון פינגווין 4. מה אני מפיל עליכם את החיה הזאת? ולמה אני משתמש בביטוי שלא ממש מוכר לבעלי אתרים? אז ככה: פינגווין הוא שמו של אלגוריתם שנלחם באתרים שמספימים דרך בניית קישורים חיצוניים. מה זה הספמת קישורים?

  • קידום אתרים תוך כדי שימוש ביותר מידי קישורים על מילות מפתח.
  • בניית קישורים מאתרים לא רלוונטיים.
  • בניית קישורים מאתרים גרועים.
  • בליץ קישורים.

>>> ההכרזה של גוגל על בואו של פינגווין 4

ובגדול: בניית קישורים בצורה לא טבעית.

השפעתו של הפינגווין עד עדכון 4

עד היום, אתרים היו חוטפים עונשים רק כאשר גוגל היו מעדכנים את האלגוריתם. כך שלצאת מעונש היה אפשר רק לאחר עדכון האלגוריתם מחדש. קחו בחשבון שלפעמים אתרים חטפו עונש שלא קשור לעדכון. איך? האתר נבדק ידנית ע"י גוגל ונשלחה על כך הודעה בכלי מנהל האתרים. לפעמים נשלחה אזהרה והאתר לא הוענש ולפעמים הגיעה נוק אאוט שהעיף את האתר לקיבינמט ובניו. בקיצור, מעכשיו האלגוריתם הוא קבוע בתוך הליבה של גוגל כך שהעונש או העלייה במיקומים יגיעו בזמן אמת ולא כשמתקיים עדכון. אז אם מומחה קידום האתרים שלכם אומר שבעדכון הבא של פינגווין, חלק מהמתחרים שהספימו את האתרים שלהם בקישורים יעופו, כבר לא צריך לחכות חודשים או שנים עד לעדכון הבא, זה יכול לקרות בכל רגע.

עדכון פינגווין 4.0 הגיע

עדכון פינגווין 4.0 הגיע

נחזור קצר אחורה

 

במשך כמה חודשים לפני העדכון היו שינויים מידי פעם במיקומים כולל שינויים שמושפעים מקידום מקומי. אבל בשבועיים שקדמו לעדכון, היה גוגל דאנס מטורף כך שאפשר היה לקבל תוצאות שונות בטווחים של פחות מחצי שנה. רגע אתר מסוים היה מקום 2 בדף שני, רגע מקום 5 בדף ראשון שעה אחר כך שב למקומו המקורי ושעתיים לאחר מכן הוא עף לדף שש. כמעט ואין תחום שלא הושפע.

 

האתר שלי למשל, הגיע לדף 2 במילים קידום אתרים לפני חצי שנה. לפני חודשיים, מסיבה לא ברורה הוא ועוד כמה אתרים בעולם ה SEO, עפו לדף  6 וצפונה. ואז הגיע הריקוד המתון במיקומים של גוגל והוא החל לנוע בין דף 4-6. לאחר מכן הגיעו השבועיים שלפני עדכון פינגווין 4.0 ופתאום הוא עלה לדף 2 לאחר שלא היה שם כמה חודשים. שם הוא החליף מקומות כל שעתיים, בערך, ובמשך חצי שעה הוא היה אפילו בדף ראשון. נכון לכתיבת שורות אלו הוא נע בין מקום 11-14.

 

ניסוי שעשיתי על עצמי (לא, אני לא מזוכיסט)

רגע אחרי שהאתר שלי קפץ בחזרה לדף 2 וקצת אחרי שהתחלתי לראות פוסטים ולקבל מיילים מעצבנים מכל מיני אנשים שמציעים שירות בניית קישורים מפורומים, החלטתי לבדוק איך מתייחס העדכון הנוכחי של גוגל לקישורי פורומים והאם בכלל העדכון הזה קשור לפינגווין. אז נכנסתי לפורום של ישראטראנס (שאין לו שום קשר לקידום אתרים, הייתי פעם חבר פעיל בו) והכנסתי לחתימה קישור לאתר שלי. מה שיצר אוטומטית 300+ קישורים מפורום לא רלוונטי לנושא האתר (כלי מנהל האתרים זיהה די מהר את הקישורים).

%d7%a2%d7%a2%d7%a2%d7%a2

חשוב לי לומר שאני לא סובל קישורי פורומים, אני חושב שהם ספאם קישורים בהתגלמותו וגם כי אני מפחד שהם יביאו עלי את הפינגווין. אז עשיתי את הניסוי על עצמי והאמת לא קרה שום דבר. מה הניסוי מוכיח? כלום. למה אני מספר לכם את זה? כי יש לפחות 200 גורמי השפעה על הקידום, כך שכל ניסוי שעושים בגוגל הוא לא ממש אמין. אולי אם הייתי בונה קישורים באותה צורה מעוד 20 פורומים, משהו היה קורה, ואולי לא. אז בקיצור עזבו אתכם מניסויים, זה סתם היה קוריוז, דלגו לפסקה הבאה שמדברת תכל'ס מה עושים עכשיו אחרי פינגווין 4.0.

 

בדיחות שרק מקדמי אתרים מבינים

בדיחות שרק מקדמי אתרים מבינים

 

אז מה עושים עכשיו?

מה שעושים בכל יום כשמקדמים בכובע לבן, דואגים לבנות פרופיל קישורים טבעי כי מעכשיו העונש יכול לבוא בשידור חי.

 

  1. דואגים לפרופיל קישורים מגוון  – בין היתר קישור על שם האתר, הurl שלו ולא רק על מילות מפתח).
  2. מקפידים על רלווטיות – אל תבנו קישור מאתר של פרוקטולוג לאתר של אינסטלטור למרות שבאופן מסוים זה נדמה לכם קשור.
  3. מידתיות – 20 קישורים ביום אחד זאת מנת יתר שיכולה להרוג את האתר שלכם
  4. רוחב – תבנו קישורים לרוחב, כלומר לדפים שונים באתר ולא רק לדף הבית או רק לדפים המקודמים. כתבתם מאמר איכותי אבל הוא לא מיועד להיות דף נחיתה אורגני? אז מה – לא יזיק לו איזה קישור.

ועוד טיפ: טחנתי את הנושא הזה כבר בכל מקום אפשרי ובכל זאת: תעדכנו את האתר לעיתים קרובות בתוכן איכותי. זה הרבה יותר אפקטיבי מבניית קישורים.

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button