כך תצליחו לפרסם מאמרי אורח באתרים חזקים

פרסום מאמר באתר חדשות או אתר נישה ידוע מאוד הוא לא רק מקור לקישור חזק שיכול לשפר את מיקום האתר שלכם,  אלא גם יכול להיות גורם שיביא לכם פניות חדשות ויעזור לכם לבלוט כמומחים. המדריך הבא יעזור לכם לכבוש את היעד שנמצא בבנק המטרות של כל מקדם אתרים.

 

מאמרי אורח של מומחים בתחומם הם דרך שיווקית חינמית יעילה מאוד. ככל שהאתר שבו אתם מעוניינים לפרסם את המאמר נחשב למותג גדול יותר, סמכותי בתחומו ויש בו כמות גולשים גדולה מאוד, כך הקישור שלכם יהיה חזק יותר. כמו כן, בדרך זו אפשר להשיג תנועה לאתר שלכם. ברגע שהשם שלכם מופיע במקום שיש לו מוניטין גדל, כך זה תורם למוניטין והמומחיות שלהם.

בניגוד למאמרי אורח באתרים של קולגות למקצוע, שזו גם צורה מאוד יעילה להחלפת קישורים, פרסום מאמרים באתרים גדולים וחשובים יביאו לכם הרבה תועלת. הבעיה היא שלא תמיד קל ופשוט להשיג את הזכות לפרסם שם. כמעט כל מקדם אתרים מנסה מידי פעם לפרסם מאמר אורח באתר כלשהו, אבל לא תמיד הוא מקבל תשובה חיובית. לא אחת סרבו לי ומצד שני היו גם לא מעט פעמים שהסכימו לשלב את התוכן שלי באתר שלהם. אז בין אם אתם עושים את זה לעצמכם, או לטובת קידום אתרים אורגני ללקוחות שלכם. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג את הזכרות לפרסם מאמרי אורח בהצלחה.

הערה: המאמר הזה לא מתייחס לפרסום מאמרי אורח כפרסומת תמורת תשלום.

 

הציעו תוכן שאין לאתר אליו אתם מכוונים (אפילו לא מרמת מאמר אחד)

ככל שהתוכן הוא מקורי יותר, כך הוא יהיה אטרקטיבי יותר. בדקו את התוכן באתר שאתם מעוניינים לפרסם בו מאמרי אורח. תזהו איזה תוכן חסר להם ושאתם יכולים לתרום להם בזכות המומחיות שלכם. במקרה של אתרים גדולים, קשה מאוד לבדוק האם הנושא שאתם מעוניינים לכתוב עליו כבר קיים באתר או לא. מה עושים? פשוט מאוד. מחפשים בגוגל. מקלידים את הנושא, או מילות מפתח שקשורות לנושא בצירוף שם האתר ובודקים האם התוכן קיים. אף בעל אתר שיש לו מוניטין רב, לא ירצה למחזר תוכן  אלא אם כן מדובר באתר שמוכר מאמרים תמורת מאות או אלפי שקלים במדור יחסי ציבור.

זהו תופעה והציעו לכתוב עליה

תופעות או מקרים חריגים הם תמיד גורמים מעניינים לכתיבה. במיוחד עם מדובר בתוכן שחושף דברים לא כשרים בתחום בו אתם עובדים. דברים שיכולים לעניין את קהל היעד של האתר בו אתם מעוניינים לפרסם מאמרים. למשל דרכי מרמה נפוצות בתחום שלכם זאת בהחלט יכולה להיות כתבה מאוד מעניינת. כמו כן, דעה חריפה או מנוגד למקובל, אבל כזאת שאתם שלמים איתה ב 100 אחוז, יכולה לסייע לכם מאוד לשכנע את בעלי האתר לפרסם את התוכן שלכם אצלו.

חקר מקרה

מחקר שגם לקוחות וגם נותני שירות יכולים ללמוד ממנו יכול להיות תוכן מעניין מאוד. במיוחד כאשר מדובר במאמר הכולל גרפים, סרטוני וידאו ותמונות שממחישות. ככל שחקר המקרה איכותי ומעמיק יותר, כך יש לו ערך רב יותר. חשוב להקפיד שלא מדובר במאמר שיווקי. אף אחד לא ירצה לתת לכם אור ירוק לפרסום מאמר שמתבסס על ליקוק עצמי. דברו על המקרה ולא על עצמכם.

בססו את עצמכם כמומחים

כאן מדובר בעבודה לטווח ארוך. אחת הדרכים היותר קלות לקבל את הזכות לפרסם מאמרי אורח באתרים נחשבים היא פשוט להתבסס כמומחה. איך עושים זאת?

  • נהלו בלוגנהלו בלוג מקצועי  באתר שלכם עם תוכן כמה שיותר איכותי. במידה ואתם לא עצמאיים, פתחו בלוג תחת השם שלכם.

 

  • הפיצו את הידע שלכם – הקפידו לפרסם מאמרי אורח גם באתרים של קולגות או אתרים ידועים בתחום שלכם. במקרים רבים, על מנת לקבל אישור לפרסם מאמר, בעל האתר יריץ חיפוש בגוגל על השם שלכם. אם הוא ימצא מאמרי מומחה לפי השם שלכם – זה יעזור לו לקבל החלטה חיובית.

 

  • שווקו את עצמכם – שיווק בפייסבוק, יכול לעזור במיתוג השם שלכם כמומחה. בצעו קמה קמפיינים ממומנים.

 

  • השתתפו בדיוני קבוצות פייסבוק – יכול להיות שאותם בעלי אתרים שאתם רוצים להתארח אצלם, פעילים או צופים בקבוצות פייסבוק הקשורות לתחום שלכם. השתתפו בדיונים ותנו עצות ונקודות מבט מעמיקות.

 

הציעו לכתוב מאמר נגד

ראיתם מאמר שאתם מתנגדים לו או שאתם חושבים שכל מה שכתוב בו הוא ממש לא נכון? פנו לבעלים של האתר, ספרו לו מה הפריע לכם והציעו לו לכתוב מאמר אורח כנגד המאמר. עשו זאת בצורה מכובדת ועניינית ולא בצורה מתלהמת. לא אחת ניתן לראות את תופעת מאמרי הנגד באתרי חדשות מובילים לאחר שאנשים מפרסמים שם את הדעות שלהם.

פנו כאשר יש לכם מאמר בקנה

לפעמים קורה שפונים לנציג אתר כלשהו, מציעים לא רעיון, הוא אומר שזה נשמע טוב אבל הוא צריך לבדוק את זה. הוא מבטיח שהוא יחזור אליכם. אבל לא תמיד הוא חוזר ולפעמים ממש לא נעים לרדוף אחריו. אם תפנו כאשר יש לכם מאמר מוכן שמתאים לאתר הרצוי, תוכלו לקצר את התהליך הזה. לפעמים הוא יחליט לעלות את המאמר שלכם עוד באותו היום. עוד דברים שכדאי להקפיד עליהם כאשר מגישים את המאמר:

  • אל תשלחו מאמרים קצרים מידי – קשה למצוא מאמרים מעמיקים מתחת ל 500 מילים. רצוי להגיש מאמרים של 1000 מילים. מקסימום, אם תתבקשו לקצר – עשו זאת. לא מין הנמנע שיהיה לכם מאמר איכותי של מילים 500, אבל כאשר מדובר בחקר מקרה או תופעות רצוי שיהיה ארוך יותר.

 

  • הגישו אותם במבנה עיתונאי – אתם ממש לא אמורים להגיש מאמרים שעברו עריכה לשונית, אבל הגשה של גוש טקסט מבולגן ינמיך את הסיכוי שהמאמר שלכם יתקבל. הקפידו על מאמר עם כותרת ראשית, כותרת משנה וכותרות ביניים. בגדול – בדיוק במבנה של המאמר הזה שאתם קוראים עכשיו.

 

  • גם אם לא יסכימו לתת לכם קישור, אל תוותרו על פרסום המאמר – בהרבה מאוד מקרים, בעלי האתרים לא מסכימים להוציא קישורים. כי הם מודעים לעניין קידום האתרים וכנראה לא רוצים להוות מוקד להוצאת קישורים. אם מדובר באתר באמת טוב, אתר שהמאמר בו יגיע לקהל גדול –  בכל זאת כדאי לפרסם בו מאמר גם אם לא תקבלו קישור בחזרה. אזכור השם שלכם יכול לתרום לקידום האתר שלכם הרי ברור לכל מקדם אתרים שאזכורים הם אחד מ 200 גורמי ההשפעה על קידום האתר.
נשלח ב בלוג
Call Now Button