אחת השאלות הראשונות שלקוחות מתעניינים שואלים היא: "מתי האתר שלי יגיע לדף הראשון?" מקדמי אתרים כמו גם לקוחות, מתמקדים בכך שהאתר יגיע לדף הראשון –  זה די מובן מאיליו. אבל זה לא הדבר החשוב ביותר. מדוע? כי הדבר החשוב ביותר שאמור להיות לכל בעל עסק הוא לא להיות בדף הראשון אלא להגדיל את ההכנסות שלו.

אציג זאת כך:

מה אתם מעדיפים –  להיות בדף הראשון במילים המרכזיות שלכם ולקבל שיחה פעם בכמה ימים או להיות ב 30 ביטויים בדף השני ולקבל 2-3 שיחות טלפון כל יום. ברור שתעדיפו את האופציה השנייה. אין זה פוטר מומחה קידום אתרים אורגני מקביעת מטרה להגיע לדף הראשון –  אבל אם כל מה שהוא עושה זה לקדם לכם את 2 המילים המרכזיות שלכם במקום לקדם אתכם בצורה רוחבית –  אתם לא מקבלים את הקידום האידיאלי.

 

50 ציפורים על כל הענפים עדיפים על 2 בענף עליון

50 ציפורים על כל הענפים עדיפים על 2 בענף עליון

דוגמא מניסיון אישי

לקוח מסוים ביקש הצעת מחיר על בסיס 5 מילות מפתח. יחד עם זאת, אמרתי לו שקידום רק על 5 המילים שהוא רוצה, לא יביא לו מספיק פניות וגם לא יתקרב למיצוי הפוטנציאל של האתר שלו. הוא התעקש, אז שלחתי לו את ההצעה, הוא הסכים, חתמנו על חוזה ויצאנו לדרך. לאחר כחצי שנה –  האתר הגיע לדף הראשון בכל המילים שהיו ברשימה. הפניות שהגיעו לאתר לא היו מספיק איכותיות. הזכרתי לו מחדש את השיחה שלנו לפני תחילת הקידום, הוא הגדיל את התקציב ונוספו לקידום עוד 45 מילים נוספות. כעבור כמה חודשים –  כמות הכניסות לאתר גדלה באופן משמעותי וגם החלו להגיע יותר פניות רציניות. מקדמי אתרים רבים סבורים שכדי לממש עסקה אחת צריך מאות כניסות ועשרות טלפונים ולכן חשוב לגרום כמה שיותר כניסות לאתר. הם צודקים.

תמחור פרויקטים

אם תנסו למצוא מחירון קידום אתרים אורגני –  לא תמצאו דבר כזה. קידום יכול להתחיל מ 500 ₪ ויכול להגיע אפילו ל 10 אלף ₪ בחודש. מקדמי אתרים וחברות קידום אתרים נוהגות לתמחר בצורה שונה. חלק מתמכרים לפי רמת התחרותיות בשוק, אחרים לפי כמות מילות המפתח + כמות ואיכות התוכן. לכן קידום על עשרות מילות מפתח יכול להיות אצל מקדם אחד יקר יותר מאשר קידום של 5 מילות מפתח. מצד שני, יכול להיות שתקבלו מחיר אחיד בין אם מדובר ב 2 מילים או 50 מילים. מבולבלים – לא נורא. ככה זה כאין פיקוח מחירים על התחום.

מה חשוב לוודא כשאתם בוחרים בקידום אתרים הכולל עשרות מילים

  • קבלת חקר מילות מפתח – חשוב מאוד לקבל ממקדם האתרים שלכם קובץ אקסל מסודר של חקר מילות מפתח כולל נפח החיפושים החודשים ורצוי קובץ מפולח לפי נושאים. עבודה כזאת עלולה להימשך שבוע ואפילו יותר כאשר מדובר באתר רב נושאי.

 

  • עשו חקר מילות מפתח בעצמכם – רצוי שגם אתם תבדקו ותגישו למקדם רשימת מילים שאם רוצים לקדם. זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בנישות. המקדם עלול שלא להכיר ביטויים מילים ספציפיות שרלוונטיים לתחום שלכם. לאחר שהגשתם לו את הרשימה והוא עשה חקר מילות מפתח עצמי –  עשו סיעור מוחות והרכיבו רשימת מילים סופות. לפעמים המקדם מגלה שכדאי לקדם ביטויים שהוא לא היה מודע אליהם ולפעמים הוא יאמר לכם שהביטויים שאתר מעוניינים בהם בכלל לא יעילים לקידום.

 

  • בדקו טוב את רשימת המילים הסופית שהוא בחר –  לא ביטוי כמו קבלן שיפוצים מספר 1 בנתניה זה לא ביטוי טוב לקידום, גם לא שיפוצניק תותח ברעננה. עליו להכריז רשימה איכותית של מילות מפתח + ביטויי זנב ארוך (דוגמא לביטוי זנב ארוך: קבלן שיפוצים בתל אביב). שווה גם לקדם מילים שיש ממוצע חיפוש אפסי בכלי חקר מילות המפתח, אבל הם מופיעים בהשלמה האוטומטית בגוגל ויש דרכן נתוני כניסה דרך כלי מנהל האתרים. אתם תופתעו לגלות שלפעמים אתם מקבלים עשרות או אפילו מאות כניסות מביטויים מסוימים לאתר שלכם שנפח החיפוש שלהם הוא אפסי. יחד עם זאת, כאמור, אם המקדם שלכם מציע לכם ביטוי לקידום כמו מוסך מספר 1 בחיפה –  זאת לא הדרך הנכונה.
נשלח ב בלוג
Call Now Button