האינטרנט הוא זירה לא פחות טובה להשקעה מאשר הבורסה או הנדל"ן. רכישת אתר או עסק יחד עם האתר שלו יכולה להיות מצד אחד השקעה לטווח ארוך ומצד שני השקעה שמתחילה לשאת פירות מיד לאחר העברת הבעלות. בתור מקדם אתרים הכנתי מדריך לקניית אתרים דרך זווית ה SEO. רכישת אתר ללא השקעה בנושא קידום אתרים תקצר לכם את הדרך שבבניית אתר אבל לא תניב פירות. אז אם אתם מחפשים לרכוש אתר שיהווה השקעה טובה –  להלן כמה טיפים יעילים.

שלב א: מציאת מקום לרכישת אתר

ישנן כמה זירות לקניית אתרים

  1. פייסבוק – חפשו קבוצות המיועדות לקניית ורכישת אתרים. פשוט הקישו במנוע החיפוש של של פייסבוק את אחד הביטויים הבאים: רכישת אתרים, קניית אתרים או מכירת אתרים ושלחו בקשת הצטרפות לקבוצות.
  2. פלופזוהי הזירה המוכרת והמצליחה ביותר לרכישת אתרים.

 

שלב ב:  החלטה על מטרה

לא מומלץ לקנות אתר באופן אקראי רק כי בעליו מציין שהוא עושה ממנו רווחים לא רעים. רצוי שתהיה לכך זיקה מסוימת לתחום, ואם לא רצוי למנות אדם לניהול או לקידום האתר שידע כיצד ל"שחות" בתחום הזה בצורה טובה.

מה שעליכם להחליט הוא האם אתם רוכשים אתר לעסק שלכם, אתר תדמית או אתר כללי שיניב רווחים ממכירת פניות שגולשים משאירים בלי שום קשר לעסק שלכם.

רכישת אתר מוכן לעסק –  זה באמת נחמד ויעיל לקנות אתרים מוכנים במקום לבנות אתרים חדשים במיוחד כאשר קניית אתרים במצב כזה היא יותר זולה מהבנייה גם לאחר המיתוג מחדש וההתאמה לעסק שלכם. יחד על זאת, כדאי לבדוק שמדובר באתר שמתאים למטרות שלכם. אתר שאפשר לעדכן בו תוכן, לעלות תמונות ומוצרים כפי שאתם רוצים במקרה וזאת חנות אינטרנטית. כאשר מדובר באתר תדמית שנועד אך ורק למטרה זו –  חשוב לבדוק שהוא מחובר למערכת ניהול אשר מאפשרת לבצע שינויים באתר.

רכישת אתר לצורך השקעה – במקרים רבים אנשים קונים אתרים כדי להרוויח מהם כסף בזכות הפניות שהם מייצרים. אתרים כאלה נקראים אתרי לידים. למשל אתר בנושא בעלי מקצוע, רופאים, מאלפי כלבים ועוד. בעל האתר מוכר את הפניות שהוא מקבל בדרך שהוא מסכם מול בעלי המקצוע. לא כל תחום יכול להניב רווחים משתלמים או כאלה שמחזירים את ההשקעה. יש תחומים בהם פנייה שווה כמה עשרות שקלים בעוד שבתחום אחר היא שווה כמה מאות. התייעצו אם מומחה קידום אתרים אורגני באשר לרווחיות של התחום.

מדריך לקניית אתרים

מדריך לקניית אתרים

שלב ג: בדיקת אתר

מצאת תחום ריווחי להשקעה ועכשיו אתם מתחילים את המסע המתן במטרה לקנות אותו. חכו רגע? קודם כל עליכם לבקש מה שנקרא קבלות להצלחתו. עליכם להבין מה המצב שלו ובהתאם לכך תבינו כמה הוא שווה. ההבדל בין אתר ששווה 5000 ₪ לאתר ששווה 20 אלף  או 200 אלף ₪ יכול לנבוע מהסיבה הזו.

 

אז מה צריך לבדוק?

כמות הכניסות החודשית – כדי שאף אחד לא יעבוד עליכם, אני ממליץ לבקש ממנו הרשאת צפייה לגוגל אנליטיקס ולכלי מנהל האתרים. דרך הכלים הללו תוכלו להבין באמת מהם נתוני הכניסה לאתר שלו. האם זה אתר שמבקרים בו עשרות, מאות או אלפי אנשים בחודש. העובדה כי אתר ענק מפורט עם תוכן מקצועי עומד למכירה אינה מעידה על כך שהוא מייצר פניות. לכן חשוב לבדוק את הנתונים האלה.

התאמה לסלולר –  כיום חשוב מאוד לדאוג לקנות אתר מותאם למובייל –  אתר רספונסיבי. ככל שהזמן עובר כך יותר ויותר אנשים נכנסים דרך המכשירים הניידים. אם הוא לא מותאם הוא עלול לרדת בחיפוש הסלולרי ואולי גם בחיפוש הרגיל בגוגל. ככל שהאתר גדול ומורכב יותר, כך הוא יהיה יקר יותר להתאמה.

קידום אתרים הוא תהליך חשוב

קידום אתרים הוא תהליך חשוב

מערכת הניהול – חשוב לעבוד עם אתר שיש לו מערכת ניהול טובה וקלה לשימוש. וורדפרס זאת המערכת היעילה ביותר לקידום. ישנן מערכות פחות יעילות עד בלתי כדאיות לקידום. התרחקו מאתרים שאין להם מערכות ניהול בכלל. התייעצו עם מומחה קידום אתרים אורגני בנושא.

שלב ד: רכישת אתר וחתימה על חוזה

לאחר שהבנתם שאתם עומדים לעשות עסקה משתלמת חתמו על חוזה. בשום פנים ואופן אל תסכימו לרכוש אתר בלי לחתום על חוזה. בנוסף חשוב לדאוג לדברים הבאים:

  • הדרכה –  הסבר מקיף ומדויק כיצד לנהל את האתר וכל מה שאתם צריכים לדעת עליו. בעוד שיש מערכות פשוטות, ישנן לא מעט מערכות די מסורבלות לניהול כמו למשל ג'ומלה.

 

  • גישה מלאה לכלי מנהל האתרים וגוגל אנליטיקס – קיבלתם קודם גישת צפייה כדי לבדוק את האתר? עכשיו הגיע הזמן לקבל הרשאה מלאה. לאחר שנגמרתהליך הרכישה וההדרכה, נתקו את הבעלים הקודם של האתר מהכלים.
  • גישה למערכת הניהול ו FTP – את תשכחו את השלב הזה.

 

  • העברה לשרת לבחירתכם – אם אתם רוצים להשאיר אותו היכן שהוא נמצא. זה בסדר. אבל אם אתם מעדיפים להעביר אותו לשרת שלכם או שרת אחר לבחירתכם –  זאת זכותכם המלאה ולכן אל תתנו לאף אחד לכבול אתכם. כמו כן וודאו שלא מדובר במעורבות של צד שלישי. לפעמים אנשים רוכשים אתר דרך חברת בניית אתרים. כל עוד הלקוח משלם תשלום חודשי על האתר וקידומו, הוא נמצא באוויר, אבל ברגע שהלקוח עוזב, האתר נמחק.

 

  • העברת בעלות דומיין – חשוב מאוד שהמדומיין יהיה רשום על שימכם כך שתוכלו לחדש אותו כל שנה. אם לא תחדשו אותו, מישהו אחר ירכוש אותו ואז כל הקידום ילך לפח ותאלצו להתחיל מחדש.

הצעד הבא: זה הזמן לקדם אותו בגוגל. חשוב למצוא מקדם אתרים איכותי שייקח את הפרויקט על עצמו. למעשה כדאי ליצור איתו קשר כבר בשלב המחשבה על הרכישה.

אשמח ללוות אתכם בתהליך הרכישה ולקדם את אתרכם. אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים באתר.

נשלח ב בלוג
Call Now Button