במקרים מסוימים, אתרים הנמצאים בדף הראשון בגוגל יכולים להסתבר כמקורות שבריחים את הגולשים באתר. לרוב זה לא אמור לקרות. כלומר המטרה של גוגל היא להציג את אתרים איכותיים וידידותיים למשתמש בדף הראשון, אולם לא תמיד התוצאה היא כזאת. לא מזמן לקוח שיתף אותי בעיה באתר של חברו. הוא טען שהוא נמצע בשליש הראשון של הדף הראשון בגוגל בנושא מאוד תחרותי, אבל הוא אין פניות דרך האתר. מה הסתבר? שמספר הטלפון היה חסום למשתמשים מסוימים, כלומר מספר 1700 מסוים שחלק מהמתוקשרים קבלו דרכו הודעה שהוא לא מחובר. גולשים לא יחזרו לאתר או ינסו ליצור קשר בצורה אחרת במצב זה. לכן תפקידו של מומחה קידום אתרים לעסקים קטנים הוא לנתח את המצב. להלן עוד כמה גורמים לבריחת גולשים.

  1. אתר עמוס מידי – אם האתר מעמיס על העין ועוסק יותר בלקרוא לפעולה מאשר לגרום לגולש למצוא את מה שהוא מחפש תוך 2-4 קליקים, הוא לא יטרח ליצור קשר. פרסומות קופצות היא בעיה ידועה במקרה הזה. אבל גם ריבוי פרטים ושילוב צבעים שלא מתחברים האחד עם השני יכולים לעשות את אותו הדבר. מקדמי אתרים רבים משקיעים זמן בלבדוק את חווית המשתמש ולכתוב על הבעיות בתוך דו"ח אופטימיזציה שהם מגישים ללקוח.

 

  1. סרטונים שמתנגנים באופן אוטומטי – זוהי אחת התופעות היותר מעצבנות. למשל אם העסק שלכם הוא בתחום התקליטנות לחתונות, אין זה אומר שמוזיקה צריכה להתנגן אוטומטית כאשר הגולש נכנס לאתר. כמו כן, אפשר להציג לו סרטון בדף הבית, אבל אין צורך להגדירו כך שיתנגן אוטומטי. זה מעצבן את הגולש ועלול ליצור מצב של אי נעימות כאשר הוא נכנס לאתר במקום שקט או מחוץ לבית שלו.

 

  1. פרטי צור קשר – חשוב מאוד שמספר הטלפון יופיע בהדר של האתר. כמו כן, רצוי מאוד שהוא יהיה קליקבילי מהמשיכים הניידים. כלומר שברגע שלוחצים עליו, מתבצעת שיחה. כמו כן, הקפידו לבדוק את תקינות טופס יצירת הקשר שלכם אחת לשבוע. לפעמים קורה שהגולש משאיר פרטים באתר, אבל בגלל תקלה מסוימת – אתם לא מקבלים אותם למייל שלכם. אגב הקפידו לבדוק את תיקיית הספאם כי חלק מהפניות מגיעות לשם.
נשלח ב בלוג
Call Now Button