ברוכים הבאים לפרק הראשון של המדריך לניהול תוכן. חשוב לי לציין מראש: המדריך הזה נכתב  עם קשר לנושא קידום אתרים אורגני בלבד ולכן יש להתייחס לכך בהתאם. מדוע אני כותב את המדריך הזה? כדי להדגיש את חשיבות התוכן. לקוחות מתעניינים שואלים אולי לא אחת מדוע אני רוצה לשלב לפחות 10 מאמרים בתהליך הקידום כל חודש. על מה כבר יש לכתוב?  תאמינו לי שבתור אחד שקידם בעבר אתר בנושא שקיות גמישות, תמיד יש על מה לכתוב. הסיבה היא פשוטה –  צריך המון תוכן כדי לקדם אתר לא רק כדי שיהיה יתרון על המתחרים, וכי זה מה שגוגל אוהב, אלא גם שצריך להיות מאמר על כל מילת מפתח אפשרית בתחום.

תדאגו שיהיה לכם מאמר על כל מילת מפתח גם אם נפח החיפוש שלה הוא אפסי

מקדמי אתרים שמתחילים לבצע את העבודה שלהם לפני שהם מתחילים לעשות חקר מילות מפתח ועל פי אינטואיציה מה כדאי לקדם ללקוח – הם פשוט עצלנים. קידום אורגני צריך להתחיל מתהליך זה במקביל לאופטימיזציה. בכל אופן. מומחה SEO אמור לשלוח לכם דו"ח בו תראו מילים רבות עם נפח חיפוש של עשרות, מאות, אלפים ואולי אפילו יותר וגם רשימה של מילים שאין עליהם נפח חיפוש בכלל (פחות מ 10 חיפושים בממוצע בחודש).

 

תוכן לקידום אתרים

מאיפה המקדם השיג את המילים האלה?  – אלה מילים שמופיעות בהשלמות האוטומטיות של גוגל, ואם הם לא היו מופיעות אף אחד לא היה משתמש בהן. אז למרות שנפח החיפוש השנתי שלהם הוא נמוך או אפסי, עדיין שווה לקדם. איך אפשר לדעת מהם המילים הללו בקלות? השתמשו בכלי שנקרא  https://keywordtool.io/. יש עוד כמה כלים שעושים את אותה הפעולה, אבל לדעתי זה הכלי הנוח ביותר.

השתמשו בכלי תכנון מילות המפתח

העתיקו את רשימת המילים שקיבלתם לכלי תכנון מילות המפתח של גוגל. שם תקבלו את נפח החיפוש. מכאן תתחילו רשימת התוכן החודשית שלכם. כלומר לפחות 10 מאמרים בחודש, אני ממליץ על 20. כמובן שלא על כל מילת מפתח צריך מאמר. למשל אם כי חלק מהמילים יהיו קשורות לדף הבית. את המילים הללו יש למיין באופן הבא:

קטגוריות או תת קטגוריות: מילים שהם למעשה חלק משירותי העסק שלכם צריכות להופיע כקטגוריה באתר. למשל. פיתוח אפליקציות.

מאמרים: מילה כמו בניית אתרים לעסקים, לא צריכה להיות קטגוריה או תת קטגוריה אלא מאמר בתוך הבלוג. למה? כי אם תהפכו כל מאמר לתת קטגוריה רק כדי לשלב אותו בתפריט, הוא יהיה עמוד ולא נוח. לא רוצים לשלב זאת כבלוג? יש עוד פתרון. תפריט צד. אבל זה לא אומר שצריך להספיק את כל תפריט הצד במאמרים כמו בניית אתרים לעסקים קטנים וביינוניים. תהיו עניינים ומקמו שם תוכן שנראה לכם חשוב יותר לגולש.

איך צריך להיראות המאמר?

אני ממליץ לעשות את זה באופן הבא. רצוי מאמר איכותי, אם מדובר בנושא כללי, גם מאמר פשוט יעבוד, רק לא גיבוב מילים מזובל. הכינו מאמר ענייני עם הנעה לפעולה. זה יכול לעשות את העבודה בצורה טובה. רצוי שיהיה באורך של 300-400 מילים עם תמונה או סרטון וידאו. כמובן שיש להגדיר כותרות תיאורים ואלטים ובגדול לעשות לדף אופטימיזציה מלאה.

זה לא ספאמי?

לא. אם לא יהיה באתר שלכם מאמר על בניית אתרים לעסקים, איך אתם מצפים להופיע בגוגל על רצף מילים מסוים מבלי שיהיה מאמר רלוונטי וממוקד בנושא? כל עוד תכתבו מאמר שימוש לגולש – זוהי לא הספמה.

דוגמא שמדגישה את חשיבות התוכן על מילות מפתח: לאורך השנים אני דואג שיהיה לי מאמר בבלוג קידום האתרים שלי על כל נושא אפשרי – על כל מילה שמופיע בהשלמה ואני חושב שהיא רלוונטית לתחום העיסוק שלי. יש מילים שמופיעות אבל הם לא רלוונטיות לתחום שלי. בקיצור, לפני כשנה, כתבתי מאמר על כלי התנערות מקישורים של גוגל. כמה גולשים קראו את המאמר הזה ופנו אלי לקבל ייעוץ או הזמנת שירות קידום אורגני. אז למשל אם יש  לכם אתר של טכנאי מזגנים, כדאי שיהיה לכם מאמר גם על איך להוציא פילטר של מזגן תדיראן. אומנם הגולש מחפש מידע מסוים, אבל החיפוש יכול להפוך אותו ללקוח פוטנציאלי שלכם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button