נכס דיגיטלי כהשקעה של הדור החדש

אנחנו חיים בעידן האינטרנט המהיר, וכיום יש דור חדש של משקיעים שהתעשרו לאחר השקעה נכונה ושקולה בנכסים דיגיטליים מניבים. אם בעבר הלא רחוק משקיעים בחרו באפיקי השקעה מסורתיים כמו נדל"ן, מניות, מטבע חוץ, חסכונות בבנק וכדומה, כיום הדור החדש משקיע בנכסים בעולם הדיגיטל, וחשוב לדעת כי השקעה זו אינה טרנד חולף. בתקופת הקורונה החלו ישראלים רבים להקים ולרכוש נכסים דיגיטליים כדי ליהנות ממקור הכנסה מניב לאורך זמן, ודור חדש של משקיעים זוכה להצלחה כבירה ולרווחים משתלמים.

מהו נכס דיגיטלי?

יש מגוון נכסים דיגיטליים ברשת האינטרנט, ומקובל לחלק אותם לשלוש קבוצות עיקריות:

  • נכס בבעלות מלאה כמו אתר אינטרנט, פודקאסט, רשימת תפוצה, חנות דיגיטלית (וירטואלית), ספר דיגיטלי, קורס דיגיטלי, אפליקציות ועוד.
  • נכס הנמצא בפלטפורמה גדולה כמו חנות באמזון, חנות באי ביי, בלוג וכדומה.
  • נכסים ברשתות החברתיות, לדוגמה עמוד בפייסבוק, קבוצה בפייסבוק, עמוד עסקי באינסטגרם, ערוץ ביוטיוב וכו'.

מדוע כדאי להשקיע בנכס דיגיטלי כמו אתר?

לכל נכס דיגיטלי יש ערך ואם מפתחים ומנהלים אותו במקצועיות ניתן לקבל תשואה ממנו. אחד מהנכסים הדיגיטליים בהם כדאי להשקיע הוא אתר שעבר קידום אורגני איכותי ויש לו טראפיק גבוה, עיצוב מושקע, דפי מוצרים מעוצבים עם תוכן מקורי ושיווקי ועוד. ההשקעה בנכס כמו אתר אינטרנט מבטיחה יתרונות משמעותיים כמו החזר השקעה מהיר יחסית, תשואה טובה לאורך זמן, השקעה כספית נמוכה יחסית, תחזוקה קלה של האתר, אפשרות לנהל את הנכס הדיגיטלי כמקור להכנסה נוספת, וניתן להשקיע ולנהל את הנכס בכל שעה ומכל מחשב, טאבלט ואפילו סמארטפון.

בשונה מהשקעה בנכסי נדל"ן שבה הנכס יכול להניב תשואה ורווחים מיד לאחר הרכישה, בנכס דיגיטלי יש להשקיע לאורך זמן כדי להרוויח ממנו, וחשוב לנהל את הנכס במיומנות כדי לוודא רמת חשיפה גבוהה, תעבורת גולשים גדולה (טראפיק לאתר), וקבלת לידים איכותיים שקל להפוך למכירות בפועל. יש מגוון דרכים לקידום ולשיווק הנכס הדיגיטלי, למשל קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן בגוגל, קמפיינים ברשתות החברתיות, כתיבת תוכן שיווקי, שיווק באמצעות יוטיוב ועוד.

רכישת אתר ללא צורך במשכנתא או הלוואה מהבנק

משקיעים בתחום הנדל"ן חייבים לגייס סכום גבוה כדי לרכוש דירה או נכס אחר להשקעה, ולרוב עליהם להשקיע סכום כסף לא מבוטל גם בשיפוצים כדי להכין את הדירה להשכרה או למכירה. השקעה בנכס דיגיטלי אינה כרוכה בסכום המחייב את המשקיע לקחת משכנתא לכל מטרה או הלוואה גדולה,  לכן גם החזר ההשקעה (ROI) יכול להיות מהיר.

יש מגוון אתרי מכירות העומדים למכירה, אלו אתרים פעילים ודינמיים עם טראפיק גבוה והכנסות קיימות. אם רוכשים אתר מכירות איכותי עם קהל לקוחות עקבי ונאמן ניתן להרוויח ממנו כמו שכר דירה ולמעלה מכך. כלומר, בהשקעה כספית יחסית נמוכה זוכים לנכס מניב המפיק תשואה טובה לאורך זמן, ואפשר להחזיר את ההשקעה במהירות וליהנות מהכנסה נוספת המגדילה את הכנסות משק הבית. במקרים מסוימים ההכנסה מהאתר גדולה ומאפשרת למשקיע להתמקד רק בניהול הנכסים הדיגיטליים שלו, ללא צורך לעבוד בעבודה נוספת במקביל.

איך להניב תשואה מנכסים דיגיטליים?

לאחר בחירת נכס דיגיטלי מניב, אחד או יותר, כמו אתרי מכירות מקוונים או חנויות מסחר בפלטפורמות קיימות כמו אמזון או איביי, ניתן להניב תשואה טובה כל עוד מנהלים היטב את הנכס ומשקיעים בו. כדי להניב תשואה מהנכס הדיגיטלי מומלץ לבחור נישה ייעודית ולהתמקד בה ויש לגבש אסטרטגיה שיווקית כדי להגדיל רווחים בעזרת הכלים הבאים:

קידום אורגני – קידום אורגני של אתר בגוגל מבטיח חשיפה רחבה לאורך זמן, הקידום דורש זמן, התמדה והשקעה כספית ואת התוצאות רואים לאחר 6-3 חודשים.

קידום ממומן – חשוב לנהל קמפיינים ממומנים בגוגל, במנועי חיפוש רלוונטיים נוספים וברשתות החברתיות. פרסום ממומן מבטיח חשיפה רחבה וממוקדת בפני קהלי יעד מוגדרים מראש, טראפיק גבוה לאתר ולידים איכותיים.

רשתות חברתיות – כדי להניב תשואה מהנכס הדיגיטלי מומלץ להקים פרופיל עסקי בפייסבוק ובהתאם לצורך ברשתות חברתיות נוספות כמו אינסטגרם, לינקדאין וכו'.  

ניהול הנכס – נכסים דיגיטליים חייבים ניהול שוטף כמו עדכון דפי מוצר, הטבות ומבצעים ללקוחות, בלוג באתר, כתיבת תוכן מקורי ובעל ערך, בניית מערך קישורים, הפצת תכנים שיווקיים ועוד.

נשלח ב בלוג
Call Now Button