סכמות מומלצות לשימוש באתרים

מאת: אור פיאלקוב

עם התפתחות העולם של קידום האתרים האורגני והשתדרגות מתמדת של מנוע החיפוש של גוגל וגם של זחלן הסריקות באתרים של גוגל, נוצר מצב שבו ניתן להדגיש ולהבליט יותר את האופי של כל עמוד, פוסט או מוצר באתר שלכם. באמצעות שימוש ב-Schema Markup, ניתן להסביר לגוגל את המבנה של העמוד, ממה הוא מורכב, איך הוא מסייע לגולש ועוד. באמצעות ההסברה שאנחנו עושים לדפים באתר, הם מובנים יותר טוב, נסרקים בצורה יותר מהירה ומקבלים דירוג גבוה יותר. במאמר נעבור על הסכמות המומלצות לשימוש באתרים, אך לפני כן חשוב שנבין איך אפשר לדעת באיזה סכמות כדאי לעשות שימוש?

איך יודעים באיזה סכמה כדאי להשתמש ואיך עובדים עם סכמות?

 

כיום, מקדמי אתרים שרוצים לעשות שימוש בסכמות צריכים לבחור מתוך מאות סכמות פוטנציאליות. כדי להחליט באיזה סכמה לעשות שימוש ואיך לעבוד עם סכמות באתר מסוים יש מספר שלבים שעוזרים לנו בהחלטה:

 

שלב 1 – מצאו את סוג הסכמה הטובה ביותר שמתאר את העסק שלכם ומגדיר אותו בצורה טובה. זה יכול להיות schema.org/FoodEstablishment או schema.org/MedicalDevice או כל סכמה אחרת שקיימת ומתאימה בצורה טובה יותר. טיפ – הסכמה המתאימה לעסק שלכם אמורה להיות זהה לקטגוריה שבחרתם בכרטיס העסק שלכם ב-Google My Business.

 

שלב 2 – החליטו איך תרצו להטמיע את הסכמה באתר שלכם. אנשים שכותבים קוד יעדיפו להשתמש בקוד כתוב באתר וורדפרס ואילו אנשים ללא ניסיון בכתיבת קוד יעדיפו להשתמש בתוספים אינטואיטיביים ליצירת סכמות – כמו למשל: Schema Pro.

 

שלב 3 – כתבו את סכימות ה-SEO שלכם עם שימוש בשפת האתר. המילים שאתם בוחרים להשתמש בהם בשימוש בכלל הסכימות הן חשובות וצריכות לייצג את כוונת החיפוש של הגולשים שלכם ואת מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם.

 

שלב 4 – הקצו זמן לבדיקות שגרתיות עבור הסכמות שכבר נמצאות באתר שלכם ומנגישות אותו. מפעם לפעם התוכן שלכם באתר מתרחב או משתנה ולכן הסכימות גם משתנות או צריכות להתעדכן בעקבות עדכון התוכן. בנוסף, אם סכמות מסוימות באתר יוצרות את אותם הנתונים זו יכולה להיות בעיה עבור מנועי החיפוש והמצב הזה נקרא "סכמה יתרה".

האם כל הנתונים שנבנים בעקבות הסכמה משפיעים על הדירוג בגוגל?

 

עבור מקדמי אתרים, זה לא ריאלי לצפות לקידום מהיר של מילות מפתח באתר שלכם כתוצאה מהוספת סכמות. עם זאת, ייתכן שכמות ואיכות הטראפיק תגדל לאורך הזמן עם השימוש בסכמות הנכונות וזו נקודת התחלה קריטית עבור אסטרטגיית הקידום האורגני שלכם. למרות שלא ניתן לשים את האצבע על איך וכמה שימוש בסכמות משפיע על דירוג האתר, אין ויכוח על הערך שהוא נותן בהנגשת האתר למנועי החיפוש. שימוש בסכמות משפר באופן מיידי את הנדל"ן שאתם מקבלים מגוגל כשהוא מציג תוצאות שלכם ועשוי לשפר לאורך זמן את המיקומים ואת אחוז המקליקים.

 

בדיקה מעמיקה של ה-CTR (אחוז המקליקים לעומת הנחשפים) מצביעה על כך שתוצאות חיפוש עם תוצאות עשירות יותר (כמו בתמונה) מקבלות אחוז הקלקה טוב יותר מתוצאות רגילות. הטמעת סכמה משפר את האופן שבו הקהל מגיב לתוצאות שלכם בחיפוש בגוגל. 

 

3 סכמות מומלצות לשימוש בכל אתר

 

סכמה לאתרים זה מה שבעצם עומד מאחורי התוצאות העשירות והמורחבות בגוגל. התגים שנוצרות בעקבות הסכמות עוזרים למנועי החיפוש להבין את התוכן וההקשר של דף האינטרנט שלכם ולהציג אותו בצורה טובה יותר במנועי החיפוש. לפניכם שלושת הסכמות המומלצות ביותר עבור אתרים:

 

סכמת מאמר – Article

 

סכמת מאמר היא אחת מהסכמות הכי פופולריות שניתן להוסיף למאמרים ולפוסטים שאתם מפרסמים בבלוג. זה עוזר לגוגל למשוך מידע בסיסי על התוכן שלכם כולל כותרות, מידע על המחבר, תאריך פרסום ועוד. סוגי המאמרים הנפוצים בסכמה הם:

  • Article – סוג כללי המשמש לכיסוי של כל המאמרים שאין להם סוגים ספציפיים.
  • NewsArticle – מאמר עם תוכן חדשותי.
  • BlogPosting – פוסט בבלוג.
  • Report – דוח שפורסם על ידי ארגון ממשלתי או לא ממשלתי.
  • ScholarlyArticle – מאמר לימודי
  • TechArticle – מאמר טכני הכולל בתוכו הדרכה מסוימת וביצוע משימות שלב אחרי שלב.

סכמת ארגון – Organization / LocalBusiness

 

ארגון או עסק מקומי היא אחת הסכמות החיוניות ביותר שתוכל להוסיף לאתר שלכם אם אתם חברה פעילה. סוג הסכימה הזה מתווסף בדרך כלל פעם אחת לדף הבית, לדף האותו או לקטע מתוך דף צור קשר באתר שלכם. למרות שגוגל בעזרת Google My Business כבר מבינה את המידע הבסיסי על החברה שלכם, השימוש בסכמת ארגון נותן את האישור הסופי לכך. 

 

הערה חשובה – חשוב מאוד שהסכמה הזאת תחול על האתר דרך ההגדרות הכלליות של האתר ולא על דפים או פוסטים ספציפיים (גם לא על דף הבית) מכיוון שזה עלול לבלבל את מנועי החיפוש. 

סכמת שאלות ותשובות – FAQ

 

סכמת שאלות ותשובות היא סימון רשימת שאלות נפוצות ותשובותיהן שמופיעות בתוך העמוד. סכמת FAQ לוקחת בעצם את השאלות והתשובות הנפוצות שהזנתם בדף ומציגה אותם כתוצאות עשירות בתוצאות החיפוש בגוגל. בדרך זו משתמשים יכולים לקבל מענה לשאלות שלהם מבלי להיכנס לתוך האתר, מה שאולי יכול לגרום לאנשים לחשוב שכמות הטראפיק יורדת אבל בפועל תוצאות עשירות מעלות את ה-CTR באתרים במעל ל-50%.

 

לסיכום

 

סימון סכמות באתרים נראה כמו פעולה מסובכת אבל למעשה זו עבודה שקלה ליישום, במיוחד עם הכלים והתוספים הקיימים ברחבי הרשת. במדריך עברנו על המשמעות של שימוש בסכמות ואיך זה משפר משמעותית את מיקום הביטויים שלכם בגוגל וגם את כמות ואיכות התנועה באתר שלכם. עשו שימוש בשלושת הסכמות המומלצות ובסכמות נוספות כדי לשפר את הקידום האורגני.

 

על הכותב

 

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בטאבולה ואאוטבריין ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Google Cloud, Linode, Amazon Web Services ועוד.

נשלח ב בלוג
Call Now Button