בעלי עסקים רבים מבינים היטב שאתר אינטרנט הוא כלי שיווקי חשוב ומרכזי. ההבנה הזו מובילה אותם להשקיע זמן ניכר בהקמת אתר, ובתוך כך הם שואפים לרוב גם לחסוך במשאבים ולבנות את האתר לגמרי לבד, דרך מערכות חינמיות שונות ותוך שימוש בתבניות עיצוב קיימות. לפעמים הם עושים במקביל קידום אתרים אורגני באופן עצמי. אין ספק שיש לדרך הזו יתרונות רבים, בעיקר בפן הכלכלי, אבל אחד החסרונות העיקריים שלה היא שהיא עשויה להתעלם ממרכיב חיוני אחד – עיצוב אתר הוא בעל השפעה רבה על הגולש, ומשום כך נדרשת מחשבה רבה, תכנון ויצירתיות. אלה הם המרכיבים שיאפשרו לבנות אתר שעונה על כל הצרכים העסקיים והשיווקיים, ימשוך לקוחות ובסופו של דבר גם יניע אותם לפעולה. עיצוב גרפי, תוכן איכותי ובניית מערכת נוחה לניהול ולבקרה הם המרכיבים החיוניים לאתר המושלם.

 

השפעת העיצוב על הרגש

במידה רבה ניתן לומר ששיווק פועל על רגש. לקוחות אשר מחפשים בגוגל מוצר או שירות לרוב עושים זאת מתוך צורך או רגש, בין אם משום שהם נמצאים במשבר ומחפשים פתרון, בין אם משום שהם מבקשים למלא חסך ובין אם משום שישנו תחום מסוים (אישי או עסקי) שבו הם מבקשים לקבל ייעוץ מקצועי והכוונה מצד המומחים. הפניה אל הרגש היא מהותית והיא זו שתאפשר ללקוח להתחבר אל המותג ואל המוצרים שלו, והדרך הראשונה והבסיסית ביותר לעשות את זה היא על ידי תכנון נכון של העיצוב. איש מקצוע בתחום של עיצוב גרפי הוא האדם הנכון שיוכל לייעץ לכם בכל הקשור לתכנון העיצוב של האתר. בהתאם לצרכים ולרגשות שתרצו לעורר יוכל המעצב להציע צבעים מתאימים, פונטים ואלמנטים גרפיים, אשר ישתלבו באתר. בחירת העיצוב היא קריטית משום שהיא במידה רבה תשפיע על הרושם הראשוני שיתקבל בעת הכניסה לאתר, ורושם ראשוני קשה יותר לתקן.

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים

זיהוי קהל היעד

כדי לוודא התאמה נכונה של צבעים ועיצובים, וכדי שהמעצב שלכם יוכל להציע סקיצות שמתאימות בצורה הטובה ביותר לעסק שלכם, זיהוי קהל היעד הוא שלב קריטי שצריך להתבצע טרם השלב של עיצוב גרפי. נסו לשרטט את דמותו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם והקפידו להיות מדויקים ככל האפשר. ציינו את טווח הגילאים הרלוונטי, את המגדר אם יש לכך חשיבות, את הסטטוס המשפחתי או את המיקום הגיאוגרפי. חנות למוצרי ילדים בוודאי פונה להורים צעירים בטווח גילאים מסוים, בעוד חברה שמציעה טיולים למבוגרים תתאים לקהל יעד שונה לחלוטין. זוהי דוגמה אחת בלבד אשר ממחישה מדוע פילוח הקהל הוא חשוב, ואין ספק שעיצוב שמתאים לקהל אחד הוא שונה מאשר זה שמיועד לקהל האחר.

 

גם המילים חשובות

עיצוב גרפי הוא בהחלט משמעותי, והוא אחראי לרושם הראשוני שיקבלו הלקוחות שלכם בכניסתם הראשונית לאתר, אבל הוא לא היחיד. נסו לתכנן ככל האפשר את מבנה האתר, גבשו לעצמכם נושאים ותכנים רלוונטיים ובעלי ערך מוסף והקפידו להציע ללקוחות שלכם לא רק מידע שיווקי אלא גם תוכן מעניין שיסקרן אותם ויגרום להם להישאר באתר עוד קצת. כך, לאחר שתמשכו את תשומת לבם עם עיצוב גרפי מרשים, תמשיכו לסקרן אותם גם עם מאמרים ורשומות שיעוררו בהם עניין ויצרו את התחושה שאתם בעלי הידע והמקצועיות. כך, כשיגיע הרגע שבו ירצו הלקוחות לבצע רכישה, הם יזכרו אתכם היטב ויפנו אליכם כדי לקבל הצעת מחיר או פשוט כדי לבצע מכירה. ההחלטה הזו תגיע בזכות התכנון המדויק שלכם בכל מה שקשור למבנה האתר, לעיצוב הכללי שלו ולתכנים שתציעו להם, ועם חבילה מושכת כל כך הם יתקשו לעמוד בפיתוי.

נשלח ב בלוג
Call Now Button