צ'ק ליסט לרכישת דומיינים לאתרים

בעבור חלק מאנשי הדיגיטל, רכישת דומיינים הפכה לתחביב או אפילו לספורט. חלקם קונים ומוכרים אותם ברווח כאילו היו נכסי נדל"ן. כמובן שאין מה להשוות בין סכומי הרווח של רכישת נדל"ן ודומיינים, אבל מי שיודע לצוד יכול לרכוש לעצמו יתרון משמעותי ע"י ותק דומיין בקידום אתרים.

המדריך הזה לא נועד למומחים, אלא לבעלי עסקים שרוצים להקים אתר לעסק שלהם ורוצים לדעת איך לרכוש דומיין. אז רגע לפני שאתם עושים זאת, הינה צ'ק ליסט שיעזור לכם לעשות זאת בצורה נכונה.

רכישת דומיין חדש

1. רשם דומיינים – יש לרכוש אך ורק מרשם דומיינים מורשה ICANN. ישנם רשמים רבים בארץ ובחו"ל. תבדקו לפחות 5 השווה מחירים, בדקו חוות דעת ורכשו.

2. בחירת שם דומיין – הקפידו על הכללים הבאים על מנת שזה יהיה יעיל לקידום והמיתוג שלכם.

  • ישקף את שם העסק שלכם ולא את התחום – יש מקדמים שיתנו עדיפות לדומיין שמייצג את שם התחום ולא את שם העסק. כלומר דומיין בשם Yacht לעסק שמשווק טיולי יאכטה מאשר שם העסק עצמו, למשל "כוכב הצפון". כן, אז הופעת מילת מפתח בשם הדומיין היא אחד מהפרמטרים מסייעים לקידום אבל זה אחד מתוך 200 ולא מהחשובים ביותר שיש. אם תעשו זאת, תגלו שחלק מהלקוחות יפנו אליכם כ"שלום, הגעתי ליאכטה?" במקום ל"כוכב הצפון". מבחינה מיתוגית זה גנרי ולא ממש יעיל.
  • לא קצר ולעניין – דומיין ארוך ומסורבל הוא לא משהו שאנשים יזכרו וגם לא משהו שאנשים יצליחו להקליד אם כך נוח להם להגיע מהר יותר לאתר. באופן כללי, כתובות Url  קצרות נחשבות ליעילות יותר לקידום. כך שאם אתם בונים היררכית url (כל מה שבא אחרי הסיומת) שם דומיין ארוך יסרבל עוד יותר את הכתובת.

 

3. סיומת – המון אנשים עושים טעויות בבחירת הסיומת. מי שלא מתמצא ממש בעולם האינטרנט והשיווק הדיגיטלי אינו מבין שלכל סיומת יש משמעות גאוגרפית או נושאית. גם אני יכול להודות בטעות שעשיתי בתחילת דרכי כשבחרתי לאתר שלי בסיומת Com הבינלאומית, במקום סיום IL  –  הרי האתר שלי מכוון לישראל. לא שזה פוגע לרעה בקידום, אבל אם הייתי חזור אחורה, הייתי בוחר ב IL. בכל אופן. טעויות שכן עלולות להשפיע באות לידי ביטוי כאשר אנשים בוחרים בסיומת מסוימת כמו tc. כי  זה היה בדיוק חינמי באותו יום או כי זה נראה מגניב ומקורי, אבל האמת שמדובר בכלל בסיומת ששייכת לאיי טרקס וקייקוס.

 

ישנן גם טעויות שמתבצעות בתום לב. למשל סיומות ac.il נועדה למוסדות אקדמיים בישראל. כל מקדם אתרים חולם לקבל קישור לעסק שלו מסיומת כזו שכן מדובר בקישור מדומיין חזק. פעם אחת נתקלתי במוסד כלשהו שהחליט לתת לעסק שלו את הסיומת ac ללא  IL.  האתר היה לימודי אבל לא אקדמי ואתם יודעים מה משמעות הסיומת ac   ללא IL? אל תרגישו רע עם עצמכם. גם אני לא ידעתי עד שבדקתי וגיליתי שזו הסיומת של אסנשן, אי אשר נמצא בחצי הדרך בין ברזיל לאנגולה במרכז האוקיינוס האטלנטי.

 

בקיצור: תבחרו סיומת ששייכת או למדינה בה אתם מקדמים את העסק או קשורה לנושא שאתם מקדמים. ישנם המון סיומות חדשות שנוצרו בשנים האחרונות כמו .hair שיכולה להתאים לספרים, מוכרי פיאות וכל מי שמוכר מוצרים לשיער, או .band שיכול להתאים למשל ללהקות לחתונות.

 

  1. שפה – אם בעבר אפשר היה לבחור רק שם דומיין בעברים כיום גם אפשר לבחור בסיומת .קום בעברית. אישית אני לא ממליץ על דומיינים בעברית. ללא סיומת בעברית הכתובת יוצאת מג'וברשת בגוגל וגם בשיתוף. עם סיומת .קום זה אמור לצאת נקי אבל טרם נתקלתי בעסק שבחר לעצמו את הסיומת הזו לשימוש (נכון לכתיבת שורות אלה בינואר 2020) בכל מקרה, השפה לא תשפיע לרעה על הקידום וגם לא בטוח שתהווה יתרון.יחד עם זאת,  מקדמים רבים בחרו בכתובות בעברית כי מילת המפתח הייתה בהם פנויה.

 

קניין דומיין ותיק 

שימוש בדומיין ותיק יספק לכם יתרון משמעותי מבחינת קידום כי כבר יש לו היסטוריה בגולל וגם קישורים נכנסים. יחד עם זאת, אם לא תעשו את הבדיקות הנכונות –  ותחברו דומיין כזה לאתר שלכם, אתם עלולים לירות לעצכם ברגל. בצעו את הבדיקות הבאות:

.1  אמינות –  עשו העברת בעלות דומיין מאדם אמין. בדקו שהדומיין רשום על שמו ולא על שם מישהו אחר.

2. ותק – בדקו מה ותק הדומיין כדי שלא ימכרו לכם דומיין יקר פי 10 שנקנה לפני שבוע.

3. רלוונטיות – האם שם הדומיין רלוונטי בכלל לנושא שלכם. אז מצאת דומיין סופר איכותי שנקרא Wood-Pergula ואתם בכלל מוכרים פרגולות מאלומיניום. זה לא מייצג את המוצר שלכם בשום אופן.

4. קישורים נכנסים – מאיזה אתרים נכנסים אליו קישורים. האם מדובר באתרים איכותיים או לרוב אתרי גרועים. האם הקישורים מגיעים באתרים רלוונטיים מבחינת נושאים לאתר שלכם. אם למשל קניתם דומיין ותיק בשם Clean-it שהיה שייך לנושא הגינת הפה והכיל קישורים מאתרי רפואה והגינה, ואתם בכלל רוצים לרכוש אותו לטובת אתר של חברת ניקיון, אין כאן כל רלוונטיות מבחינת קישורים מפנים.

דומיין פעיל או לא – האם מדובר בדומיין שיושב על אתר פעיל או דומיין שכרגע לא מחובר לשום אתר. דומיין שאינו פעיל הרבה זמן צריך להיות בעדיפות משנית אצלכם.

 

תזכורת: אל תשכחו לחדש את הדומיין. ציידי דומיינים כל שנה אחרת, יגנבו לכם אותו ותצטרכו לקנות דומיין חדש וכך להתחיל לקדם את האתר מאפס. תרשמו לכם במקום נגיש את מועד החידוש ותדאגו שהתזכורת מרשם הדומיינים לא תנחת בתיקיית הספאם שלכם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button