"קיבלתי הצעת מחיר יותר נמוכה משלך…" אמר לי לקוח מתעניין השבוע. "הוא הציע לי לקדם 5 מילות מפתח ב 500 ₪ לחודש…"

"איזה מילים בדיוק?" שאלתי.

"אני לא יודע…"

"כמה תוכן יעלה באתר?"

"לא דיברנו על תוכן…"

"אני בטוח שהוא יקדם לך מילים לא תחרותיות או מילים שאין עליהן בכלל חיפושים בגוגל רק כדי להראות לך שאתה בדף הראשון…"

קידום אתרים זול יתסבך כיקר

שיחה כזאת אני מנהל לפחות פעם בחודש עם לקוח מתעניין. אני תמיד מסביר להם שקידום אתרים ב 500 ₪, לא שווה למעשה יותר משקל אחד. בסכום כזה אי אפשר לתת עבודה רצינית. לא ניתן לשבת ולהשקיע כמה שעות ביותר בעבודה על אתר, לא ניתן לרכוש הרבה תכנים ובטח שלא להשקיע זמן בחיפושים, לבצע חקר מילות מפתח, לעקוב אחרי האתר, לנתח את הנתונים מכלי גוגל ועוד. קידום כזה, לא שווה כלום.

קידום אתרים שחור

כבר יצא לי לא אחת לתקן עבודות של מקדמי אתרים שעבדו לפני ועשו לאתר עבודת seo  שהועילה לו לכמה שבועות, אבל הזיקה לו מאוד לאחר עדכוני אלגוריתם של גוגל. למשל בנייה קישורים מבלוגים שהכילו פוסטים של 3-4 שורות. המקדמים האלה לא טרחו לעלות תוכן לאתרים של הלקוח בכלל, אלא רק לבנות אליו קישורים לא איכותיים. לאחר שהסרתי אותם, בניתי קישורים טובים ושילבתי תוכן באתר. האתר השתקם וחזר לעצמו.

 

אז כמה אמורה לעלות עבודה מומחה seo?

לכל הפחות בין 1500-2000 לחודש בשביל להשיג תוצאות טובות עם כמות מילים שכניס עבודה. מתחת לסכומים האלה, תקבלו עבודה שלא שווה הרבה. או שתקבלו עבודה שחורה, או שבהרבה מקרים יקחו מכם את הכסף ולא תקבלו שום דבר. לא מזמן שמעתי מבעל אתר מסויים שנתן צ'קים ולאחר חודש הבין שלא עשו שום דבר כדי לקדם אותו, אלא התבססו על העבודה של מקדם האתרים הקודם. אז הזהרו מחאפרים. בעולם קידום האתרים יש לא מעט כאלה לצד מקצוענים או סתם כאלה שלא יודעים לעשות את העבודה כמו שצריך.

נשלח ב בלוג
Call Now Button