כך נקבעים מחירים לקידום אתרים

סביר להניח שכדי למצוא חברת קידום אתרים או פרילנסר, יצרתם קשר על לפחות 5 ספקים על מנת לקבל הצעת מחיר. סביר להניח שנתקלתם גם בפערים של מאות אחוזים במחיר. יש מי שהציע לכם 1000 ₪ יש מי שהציע 2000 ויש מי שאמר לכם שללא תקציב של 4000 ₪ לכל הפחות –  אין טעם לקדם את האתר. נכון, זה מבלבל מכיוון שכל מקדם או חברה יכולה לקבוע מחיר אחר ואין ממש קונצנזוס. ישנם גם מקדמים שיציעו לכם שירות מתחת ל 1000 ₪. מה שחשוב הוא למצוא ספק שירות שייתן לכם את העבודה היעילה ביותר במחיר הטוב ביותר. רגע לפני שאתם בוחרים מקדם, כדאי שתבינו מה מרכיב ומשפיע על עלות קידום האתר.

מחיר קידום אתרים

רמת התחרותיות של נושא האתר

ככל שנושא האתר הוא תחרותי יותר, כך קשה יותר לקדם אותו וכך גם ייקח יותר זמן עד שתראו תוצאות. תחומי השכרת הרכב והצימרים הם התחרותיים ביותר. במקרה כזה, מתחת לתקציב של 5000 ₪ לחודש לא כדאי בכלל להתחיל קידום אתרים אורגני בנושאים הללו. בנושאים כאלה יש צורך בקישורים חזקים במיוחד ובכמות גדולה במיוחד של תכנים איכותיים.

גודל האתר

האם מדובר באתר קטן של כמה עשרות עמודים, או באתר ענק של חברה עם עשרות נושאים, קטגוריות או מאות מוצרים. לאתר קטן אפשר לעשות אופטימיזציה של כמה ימים. לעומת זאת, באתרי ענק, האופטימיזציה היא תהליך שלא נגמר כך שמדובר כאן בהרבה יותר שעות עבודה מאשר על אתר קטן שאותו אפשר לשפר בקלות רבה. ישנם מקרים רבים בהם עבודה של איש אחד לא תספיק ולכן יהיה עדיף אם יעבדו על קידום האתר. כמו כן, לא כדאי לפסול העסקת מקדם אתרים אינהאוס במשרה מלאה במקרים מסוימים ובמיוחד במצבים שיש יותר מאתר אחד לבעל העסק.

כמות מילות מפתח

ישנם מקדמים שמתמחרים לפי כמות מילות מפתח וישנים מקדמים שלא  מתייחסים לכמות כפקטור לקביעת המחיר. הדבר החשוב ביותר והמועיל ביותר ליצירת לידים הוא לאו דווקא מיקומי האתר במילים המרכזיות שלו, אלא כמות התנועה אליו. לא תמיד חבילה זולה של 10 מילים תועיל לכם. במיוחד לא כאשר מדובר באתר רב נושאי שבו לכל קטגוריה קיימת כמות גדולה של מילות מפתח כולל זנב ארוך. מה שחשוב הוא למצוא מקדם שיספק לכם תכנית עבודה מועילה שכולל לא רק את המילים הכי תחרותיות אלא גם מילים בזנב ארוך. כי לפעמים 10 מילים בזנב ארוך בממוצע של 100 חיפושים בכל חודש, עדיפות על מילה אחת בנפח חיפושים של 1000 שאותה ייקח הרבה יותר זמן לקדם לדף הראשון.

איכות וכמות התוכן

כיום לא ניתן לקדם אתר ללא עדכונו באופן קבוע בתוכן חדש. כמה פעמים בשבוע צריך לעדכן אתר? לכל הפחות פעמיים בשבוע. באופן כללי, חשוב מאוד שלכל מילת מפתח, גם אם יש עליה נפח חיפושים אפסי אבל היא מופיע בהשלמות גוגל, יהיה מאמר באתר (כמובן שאפשר לרכז כמה מילים דומות למאמר אחד). ישנם מאמרים שעלותם היא כמה עשות שקלים. אלה מאמרים כלליים ופשוטים מאוד. ישנם גם מאמרים איכותיים ומעמיקים שעלותם יכולה להגיע למאות שקליפ לכל מאמר. ככל שהתוכן איכותי יותר, כך הוא מועיל יותר. ישנם מקרים שבהם ללא הקצאת 1000 ₪ בחודש לטובת התוכן –  אין טעם לקדם את האתר. לא רוצים לשלם סכומים גדולים בעבור התוכן? כתבו אותו בעצמכם או הזמינו אותו מכותב תוכן שאתם מכירים ולא דרך חברת קידום אתרים.

רמת המעורבות של המקדם באתר שלכם

ישנם מקדמים שהם למעשה גם מנהלי אתרים. הם מעלים מוצרים כמו שצריך, הם מזינים את התוכן ועושים למעשה את כל מה שבעל האתר צריך. לעומת זאת ישנם מקדמים שלא נכנסים בכלל לאתר. הם מכינים את הכל ושולחים ללקוח. מכאן יכול לנבוע פער במחיר אבל לא תמיד.

מיקומי האתר בגוגל

אם האתר שלכם נמצא בדף הראשון בכל מילה אפשרית כי הוא בנוי טוב, אין בו דף ללא נתוני מטא אופטימליים ויש לו פרופיל קישורים איכותי מאוד –  סימן שכל מה שהוא זקוק הוא לתחזוקה ולשימור המיקומים – אין זה אומר ש 1000  ₪  בתחום תחרותי יספיקו הרי בכל זאת צריך להמשיך לקדם באותה הדרך על מנת לשמור על המיקומים שלו. יחד עם זאת, אם מדובר באתר באותו נושא, אבל כזה שבכלל לא נמצא ב 10 הדפים הראשונים בגוגל בשום מילה, תהיו בטוחים שיהיה צורך בתקציב גדול יותר.

עוד דברים שמקדם אתרים צריך לבדוק כדי להרכיב הצעת מחיר:

  • מי המתחרים שלכם – האם רוב המתחרים הם בעלי עסקים כמוכם או מותגי על ותיקים?
  • המערכת עליה מבוסס האתר – האם מדובר במערכת קלה ונוחה לקידום, או במערכת שנחשבת לפחות ידידותית. ישנם מקרים בהם אין בררה אלא להעביר את האתר למערכת אחרת.
  • מה נדרש לעשות מעבר ל seo – הוספת ניהול ערוץ יוטיוב וניהול דף פייסבוק תעלה את מחיר הקידום כמובן.

 

 

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button