שאלון לפני תהליך קידום אתר

רגע לפני שמקדם אתרים מתחיל לעבוד על האתר שלכם, רצוי שישלח לכם שאלון, או ישאל אתכם בפגישה כמה דברים שיעזרו לו להבין את העסק ולהכין את האתר שלכם לקידום.

שאלות...

שאלות…

סגרתם חוזה לקידום אתרים עם חברה או פרילנסר? מזל טוב, עכשיו עליו להכיר את העסק שלכם קצת יותר טוב מגישוש באתר על מנת שיהיה באפשרותו לעשות חקר מילות מפתח בצורה איכותית ולנהל תוכן כמו שצריך. אין זה משנה אם הגעתם אליו משירות של חברת קידום אתרים אחרת –  עליו להתייחס אליכם כאילו לא קודמתם מעולם. ישנם כמה שאלות שכדאי מאוד שהוא ישאל אתכם במקום שיעשה קידום בצורה אוטומטית. אגב, יכול להיות שהוא ישאל אתכם את השאלות האלה כבר במפגש הראשון, עוד לפני שהחלטתם על ספק שירות SEO, ויכול להיות מאוד שהוא ישלח לכם שאלון במייל. בכל מקרה, אלא השאלות האפשריות:

מי קהל היעד?

למי אתם מכוונים את המוצר שלכם? ככל שתפרטו יותר על קהל היעד, כך יהיה לו קל יותר לדעת מה המטרה שלכם. זהו גם שלב בלתי נפרד מתהליך אפיון אתרים והוא רלוונטי גם לתהליך קידום אורגני. דוגמא לתשובה מפורטת וטובה: נשים בגילאי 18-35 שמרבות לעשות ספורט מכיוון שהן רוצות לשמור על גזרה יפה. הן עצמאיות, בעלות קרירה אך גם דואגות לנצל את הזמן הפנוי שלהן  גם לטובת טיפוח עצמי. הן אוהבות להשיג מידע חדש ולפתח את הידע שלהן בנושא תזונה. כמובן שלא כל פירוט קהל יעד יכול להיות כזה מדויק, אבל כדאי להקדיש לכך מחשבה.

מהם המילים/נושאים שתרצה לקדם?

למרות שזה נשמע כמובן מאיליו, לפעמים לא הכל נראה ככה. הלקוח מכיר טוב את העסק שלו ולכן הבסיס לחקר מילות המפתח צריך להיעשות מהידע הבסיסי הזה. אתם מקדמים בעל מקצוע? יכול להיות שהוא ירצה לתת בעיקר שירות בשעות לא שגרתיות בלילות וסופי שבוע, עליכם לדאוג שהוא יופיע על המילים הרלוונטיות בהקשר הזה. הלקוח ביקש שתקדמו אותו על מילים שקשורות לעבודה 24 שעות ביממה? זה לא בהכרח אומר שהוא נותן שירות בשבת. תוודאו איתו.

מה מייחד את העסק שלכך?

תהליך זה חשוב במיוחד בתחומים בהם השוק רווי. חשוב מאוד למצוא את מה שמייחד את העסק ולוודא שמקדם האתרים שלכם מודע לכך. למשל, יש לכם נגריה ואתם רוצים לקדם אותה על הביטוי הנגזרים מהמילה. זה יפה ונחמד, אבל  אם הנגרייה שלכם מייצרת דברים ייחודיים רק לכם, זה צריך לבוא לידי ביטוי בכותרות והתיאורים של האתר. זה ישפיע באופן חזק על ה ctr.

איך אתה מפרסם את העסק שלך כעת?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך לא זול. לכן בהרבה מקרים, לבעלי עסקי קטנים קשה להתמקד בכמה אפיקי פרסום במקביל. ובכל זאת, גם אם אתם מפרסמים את עצמכם דרך מגנטים, על המקדם שלכם לדעת זאת. למשל הוספה של כתובת האתר על המגנט יכול להזרים תנועה לאתר ואולי כך לעזור ללקוח הפוטנציאלים של הלקוח לקבל את ההחלטה לגביכם. עושים קידום ממומן דרך גורם אחר? תנו למקדם שלכם להציץ בחקר מילות מפתח. ספקו לו מידע רלוונטי שיכול לעזור לכם.

מהם הם השירותים הרווחיים ביותר של העסק?

ישנם בעלי עסקים שמספקים כמה שירותים במקביל. חלק מהם פחות רווחיים וחלק מהם יותר. על המקדם לדעת מה רווחי ומה לא. לפעמים, ישנם קטגוריות של בעלי עסקים שהם לא ממש רוצים להשקיע בקידום שלכם, כי לא ממש שווה להם, אבל אין להם בעיה לשלב אותו באתר. לפעמים עלולות להיות מילות מפתח שיכולות להביא תנועה ללקוח –  אבל למעשה הלקוח לא מעוניין לתת שירות בתחומים מסויימים. למשל חברה שמשפצת מטבחים, לא בהכרח תרצה לקחת עבודות של חידוש מטבחים, מכיוון שהן פחות רווחיות. לכן אין טעם לקדם מילים כאלה כי הן לא יביאו תנועה רלוונטית.

בדיקה ומעקב

לאחר שמקדם האתרים שלכם הבין את מהות העסק שלכם, עליכם לעקוב אחרי העבודה שלו. הקדישו זמן לדוחות. חשוב מאוד גם לקבוע אסטרטגיה לתוכן. מהניסיון שלי רוב בעלי האתרים לא מבינים את חשיבות התוכן. למעשה רבים מהם בכלל לא מודעים שעולה תוכן באתר שלהם ואם הם כן מודעים הם לא טורחים לבדוק אותו. לפעמים הם נזכרים ואז הם מגלים שהדברים שהם בכלל לא מאמינים בהם, או דברים שגויים מופעים באתר שלכם. לכן חשוב  תמיד לבדוק את העבודה של המקדם. לדאוג לקרוא כל מאמר שעולה בבלוג של האתר שלכם. למעשה מראש כדי לבדוק באיזה נושאים יעלו מאמרים. תמיד כדאי שלא להתפשר על תקציב התוכן. המקדם אומר לכם שהוא צריך 1000 ₪ בחודש לתוכן איכותי? תבדקו שהוא באמת מספק לכם תוכן איכותי ולא מאמרים ברמה של "שולחן הוא רהיט מעץ שאוכלים עליו". אין לכם תקציב ראוי לתוכן, תכתבו אותו בעצמכם לפי הנחיות המקדם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button