איך לשלב בצורה נכונה ואפקטיבית את התוכן באתר

בניתם אתר חדש, הזמתם המון תוכן לפי סוגי שירות, אזורים וגם מאמרים על כל מילת מפתח אפשרית ועכשיו אתם תוהים איפה למקם את התוכן? זה לא מורכב בכלל. כל התשובות במדריך הקצר הבא.
כיום כבר אין מי שלא מבין את זה: התוכן הוא הדבר החשוב ביותר לקידום האתר ובמיוחד תוכן איכותי. יחד עם זאת, חשוב להבין כיצד לשלב אותו בצורה נכונה באתר תוך כדי מחשבה על 2 דברים: חווית משתמש וסריקת גוגל. לא אחת אפשר לראות שבעלי אתרים מפזרים את התוכן באתר ללא כל מחשבה. זורקים את כולו בתוך קטגוריות או תת קטגוריות, או פשוט מכנסים את רובו אך ורק בבלוג שבאתר. על מנת להוריד 2 ציפורים במכה אחת, כלומר לדאוג גם לחוויית משתמש טובה וגם להנגיש הכל לסריקת גוגל – כך צריך לעשות זאת.

תוכן וכמה שיותר ממנו

תוכן וכמה שיותר ממנו

תוכן לתפריטים

אין זה משנה אם מקדם אתרים או חברת קידום אתרים אחראית על ניהול התוכן שלכם, רגע לפני שהם יוצאים לדרך חשוב מאוד להחליט איפה הוא יפורסם באתר. מבחינת חווית משתמש איכותית – חשוב שהגולש יצליח להגיע לשירותים המרכזיים שלכם תוך 2-3 קליקים. יש לחלק את התוכן המרכזי לקטגוריות ותת קטגוריות. כמובן שאופן החלוקה יכול להשתנות בין עסק לעסק. ניקח לדוגמא אתר של טכנאי מזגנים.
קטגוריות ראשיות יכולות להיות כאלה:
תיקון מזגנים | התקנת מזגנים | מילוי גז מזגנים

 

מכל אחת מהקטגוריות אפשר להכניס תת קטגוריות. למשל: תיקון מזגן מיני מרכזי, התקנת מזגן מיני מרכזי ועוד.
ישנה אופציה נוספת במקום להשתמש בתת קטגוריות בדרופ-דאון, אפשר להשתמש בתפריט צד לכל קטגוריה. כל שלוחצים על הקטגוריה, נכנסים לדף חדש ובצד של אותו הדף יש תפריט צד. במצב כזה אפשר להוסיף לא מעט תת קטגוריות. לעומד זאת, בתפריט דרופ דאון אחרי 4-5 תת קטגוריות זה נראה עמוס ובכל זאת, מומחי קידום אתרים רבים כמו גם בעלי אתרים מעמיסים על התפריט ויוצרים תפריט כזה בדרופ דאון עם עשרות תת קטגוריות. זה לא יוצר חווית משתמש טובה. מה שזה כן יוצר סריקה שהינה נגישה יותר לגוגל. אישית, למרות שראיתי לא מעט אתרים עמוסים כאלה במקומות גבוהים, הייתי ממליץ שלא לעשות זאת. זה קורה בעיקר כאשר רוצים לשלב אזורי שירות. למשל טכנאי מזגנים בתל אביב, טכנאי מזגנים בחיפה ועוד… אז איך עושים זאת בצורה נכונה יותר?

קטגורית אזורי שירות

כדי לקדם כל בעל מקצוע, יש צורך לקדם אותו לפי ערים. למשל אינסטלטור בפתח תקווה. לכן באתר חייב להיות דף עם מאמר לכל עיר. איך משלבים אותו בצורה נכונה? פותחים קטגורית אזורי שירות ובפנים יוצרים קישורים לפי ערים. על מנת שלא יהיה עומס של המילה אינסלטור. פשוט כותבים את שמות הערים. כך גוגל יסרוק בזריזות ובקלות דרך כניסה לקטגוריה והמשך לתת קטגוריות. כך גם לא יהיה עומס על התפריט. אפשר לעשות גם קטגוריה של סוגי שירות ולנהל אותה באותו האופן. למשל פתיחת סתימות, תיקון נזילות, שטיפת קווי ביוב ועוד.

איזה תוכן אמור להופיע בבלוג?

תוכן שעונה על שאלות הגולשים שלכם – תעשו חקר מילות מפתח כולל שאלות מפתח ותדאגו שיש לכם לא רק את השאלה אלא גם את התשובה באתר.

כל מה שלא ראוי או מכביד על התת קטגוריות, אזורי וסוגי השירות – נאמר ואתם רוצים לקדם את הביטוי פתיחת סתימות בתל אביב, ונצא מתוך נקודת הנחה שאתם רוצים לקדם לכל עיר את הביטוי הזה. לשלב גם את זה בתוך אזורי שירות יכול להיות מאוד מעמיס. לכן הבלוג יכול להיות מקום טוב לתוכן ברמה זו. יחד עם זאת, חשוב שהבלוג שלכם לא יראה כולו או רובו מורכב ממאמרים כאלה, חשוב לשלב בין מאמרים כאלה גם מאמרים כמו "איך לפתוח סתימה לבד" או כל תוכן אחר שיכול לתת ערך מוסף ללקוחות שלכם. זה לא שמאמר על פתיחת הסתימות בעיר הרצויה צריך להיות זבל, כדאי שגם הוא יכיל תוכן איכותי, אבל בכל זאת, הרי המאמר נועד להיות קידומי.
טיפים ומדריכים – כל מה שיכול להעשיר את הידע ללקוחות שלכם.
סרטוני וידאו – אחת הדרכים הטובות ביותר למתג את עצמכם כמומחים. במקרים רבים, אם לקוח לא יודע מי עומד מאחורי האתר, הוא לא טורח להזמין אותו. סרטון וידאו יכול לתרום לאמינות ולמיתוג שלכם כמומחים.

איפה כדאי לשלב את ההמלצות?

לא. הבלוג הוא לא מקום מספיק בולט לכך. אם אתם רוצים להציג את ההמלצות שלכם, חשוב לשלב אותן בתוך קטגוריה נפרדת. ההמלצות, במקרים רבים, עושות את ההבדל בין בחירה בשירות שלכם ובין בחירה במתחרה שלכם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button