חמש דרכים נוספות לשפר את המוניטין שלכם בגוגל

מאת: איתי ברנר

בשנים האחרונות אחד השירותים המבוקשים ביותר בקרב מקדמי אתרים וחברות שיווק באינטרנט מצד לקוחות הוא ניהול מוניטין ברשת. בפועל, בדרך כלל מדובר בעיקר בדחיקת אזכורים שליליים. כלומר, אם מישהו פרסם עלינו משהו שעלול להזיק לעסק שלנו או לפגוע במוניטין האישי שלנו, אנחנו רוצים לדחוק אותו כמה שיותר למטה על מנת שפחות אנשים יראו אותו, כאשר המטרה האולטימטיבית היא לדחוק אותו לעמוד השני, אליו מגיע רק אחוז זעום מהגולשים.

טיפים לניהול מוניטין ברשת

טיפים לניהול מוניטין ברשת

השיטה הקלאסית לעשות זאת היא על ידי חיזוק האתרים הקיימים של הלקוח וקידום שלהם למקומות גבוהים, פתיחת אתרים חדשים, בלוגים ופרופילים ברשתות חברתיות שונות. השיטה הזו בהחלט עובדת אם עושים אותה כמו שצריך ומשתמשים בתכנים מקוריים באיכות טובה, אבל יש עוד כמה דרכים שבהן אפשר להשתמש. הדרכים האלו יכולות לתת לנו עוד יתרון, במיוחד בכל מה שקשור למשיכת תשומת הלב של הגולש (כלומר, שמעבר לכך שנהיה במקום גבוה, ה – CTR  שלנו יגדל).

שימוש בגרף הידע

גרף הידע של גוגל הוא אותה משבצת שבה מופיעים פרטים שונים ועובדות על מה שאנחנו מחפשים, זה יכול להיות מושג, אישיות היסטורית, סרט, תוכנית טלוויזיה ומסתבר שגם העסק שלנו. במחשבים רגילים הגרף מוצג לצד תוצאות החיפוש, אבל בניידים הוא מופיע מעל לתוצאות ולכן הוא אפקטיבי כל כך אם אנחנו רוצים לדחוק את התוצאות הרגילות למטה.

על מנת שכל זה יעבוד, אנחנו קודם כל צריכים למתג את עצמנו כחלק משם העסק, במיוחד אם אנחנו עובדים כפרילנסרים או מנהלים צוות קטן (לדוגמה, "נתן ליכטר – Lichter SEO"). דבר שני, אנחנו צריכים לתת לגוגל כמה שיותר מקורות ממנו הוא יוכל לקחת את המידע. למשל :

  • הפרופיל שלנו בויקיפדיה אותו אפשר לפתוח בחינם (אם אתם מסוגלים להגיע לערך, זה אפילו עדיף…).
  • פרטים באתר Wikidata (רלוונטי בעיקר לשוק הבינלאומי)
  • דף הגוגל פלוס העסקי שלנו והתמונות שנמצאות בו (אם עוד לא פתחתם אחד, למה אתם מחכים?)
  • פרטי יצירת הקשר באתר שלנו – חשוב מאוד להוסיף פרטים כמה שיותר מפורטים, ורצוי גם בפוטר של האתר. יש גם לסמן אותם ב – Markup המתאים בפורמט סכמה אותו מנועי החיפוש קוראים.
  • פתיחת ערוץ ביו-טיוב והעלאת סרטונים (לא מתאים לכל אחד כמובן)

קידום תמונות וסרטונים (VSEO)

תמונות וסרטונים תופסים נפח הולך וגדל בתוצאות החיפוש של גוגל, ולכן שווה לנו מאוד להשקיע בהם בצורה שתשרת אותנו היטב. למשל, רצוי להעלות מגוון כמה שיותר גדול של תמונות : תמונות פרופיל, תמונות מאירועים עסקיים ואפילו תמונות מחיי המשפחה. סרטונים שאנחנו מעלים יכולים להיות סרטוני תדמית, הרצאות וכו'. חשוב לבצע אופטימיזציה באמצעות טקסט נלווה ומילוי החלקים הרלוונטיים באתר בו הם נמצאים (לדוגמה, ביו-טיוב יש לכל סרטון כותרת, תיאור ואפילו מילות מפתח).

להיות קאז'ואלים

למה הכוונה? בוא נניח שאנחנו אוהבים לראות סרטים ולדון בהם עם אחרים ברשת. במקרה הזה, נוכל לעזור לעצמנו אם נגיב בשם המלא שלנו באתרים העוסקים בנושאים הללו. ברובם נוצר דף פרופיל אוטומטי ברגע שאנחנו פותחים משתמש ובו מופיעות כל הפעילות האחרונות שלנו. דף זה יופיע גם בתוצאות החיפוש בגוגל על השם שלנו ויגוון את סוג התוצאות שאנחנו מופיעים עבורן.

שווה גם להירשם לשירות כמו Disqus : מדובר בפלטפורמות תגובות שהרבה מאוד אתרים משתמשים בה והיא חוסכת מאתנו את הצורך להזין את הפרטים שלנו מחדש בכל אתר שתומך בה. ברגע שנתחיל להשתמש בה, נוכל לגשת לכל אחת מן התגובות ולערוך אותה או לראות אם מישהו אחר הגיב עליה דרך העמוד שלנו באתר Disquis. בעמוד זה אפשר גם לציין פרטים ביוגרפים קצרים עלינו כמו העיסוק שלנו, האתר שלנו ובאיזו מדינה אנחנו מתגוררים.

המטרה של כל זאת היא להציג בפני מי שמחפש אותנו תמונת קצת יותר רחבה על החיים שלנו, תמונה שהיא לרוב בעלת גוון חיובי ולא פחות חשובה מאשר התדמית העסקית שלנו (במיוחד בעידן שלנו בו הגבול בין החיים האישיים לבין החיים המקצועיים הולך ומטשטש).

לעדכן את עמודי הפרופיל שלנו

כפי שציינתי בפתיחה, הרשתות החברתיות הן כלי חזק מאוד בכל מה שקשור לניהול מוניטין מכיוון שכל תוכן שנמצא בהן ומשותף באופן ציבורי, נוטה להופיע במקום גבוה גם בגוגל. למרות זאת, חלק גדול מאתנו משקיעים יותר בעמודים עסקיים מאשר בפרופיל האישי וזה חבל מכיוון שיש הרבה מאוד שדות מידע נוספים שאפשר למלא בפרופיל האישי. לדוגמה, בפייסבוק אפשר להוסיף מידע על קבוצות ספורט שאנחנו אוהדים, תוכניות וסרטים שראינו ואהבנו וכך הלאה. אפשר אפילו לכתוב ביקורת על מקומות מסוימים שעשינו להם לייק.

בלינקדין יש את הפרופיל המקוצר שלנו בו אנחנו רושמים את התפקיד או המקצוע שלנו. כדאי מאוד להוסיף גם את כל המקומות הקודמים שעבדנו בהם ופרויקטים נוכחיים שאנחנו משתתפים בהם גם אם הם לא קשורים לעיסוק המרכזי שלנו (לדוגמה – קבוצה בפייסבוק שאנחנו מנהלים, בלוג משותף שאנחנו כותבים בו ביחד עם אחרים וכך הלאה).

גם המיומנויות שלנו (Skills) הם דבר חשוב מאוד. לא רק שהם משפרות את הנראות של הפרופיל שלנו, אלא שבעזרתן אפשר לקבל המלצות מקולגות או מי שעבדנו אתו בעבר. ברגע שמישהו מוסיף עלינו  המלצה, היא מופיעה ביחד עם התמונה שלו ליד המיומנות הרלוונטית. אפשרות אחרת היא לבקש המלצות כלליות על העבודה שלנו מאנשים שנמצאים ברשת הקשרים שלנו דרך עמוד הפרופיל שלהם (לחיצה על שלושת הנקודות מעל התמונה).

מסתבר שדווקא בטוויטר אין הרבה מה להוסיף לפרופיל שלנו, למרות שלאחרונה נכנסה אופציה חדשה בשם "רגעים" שמאפשרת להעלות סיפורים קצרים על מה שמתרחש בחיים שלנו בצירוף סרטונים או תמונות מהציוצים שלנו והוספת ציוצים אחרים (אופציה דומה קיימת מזמן גם באינסטגרם ולאחרונה נוספה אף לפייסבוק).

קידום ממומן

בוודאי יצא לכם כבר להקליד שם של חברה באינטרנט ולראות אותה גם בקידום הממומן וגם בקידום האורגני. לכאורה זה נראה מיותר, אבל באופן זה החברות האלו יכולות לשלוט בצורה טובה יותר על מה שמופיע עליהן בתוצאות החיפוש ולהיות מוכנות לכל מקרה שבו האתר שלהן נפגע בצורה כלשהי ולא מופיע כמו שצריך או לא מופיע בכלל בתוצאות האורגניות (עונש פתאומי, הודעה על פריצה, קובץ רובוט שלא מוגדר נכון וכך הלאה).

באותו אופן אפשר להגן על המוניטין האישי שלנו, במיוחד בשלבים בהם התוצאות השליליות עדיין ממלאות את הדף הראשון. אמנם יש מקרים מסוימים בהם המתחרים שלנו הכניסו את השם שלנו או את שם החברה שלנו כמילת מפתח בקמפיין שלהן, אבל גם אז סביר להניח שיהיה יחסית קל לעקוף אותם וזה גם לא יעלה לנו הרבה כסף…

מכירים דרכים נוספות איך לשפר את המוניטין בגוגל? ספרו עליהן בתגובות.

על הכותב: איתי ברנר הוא כותב ומנהל תוכן עצמאי, בין היתר כותב קבוע לבלוג של Be-First, חברה המציעה שירותי שיווק באינטרנט ובכלל זאת קידום אורגני וממומן, ניהול מוניטין ומיטוב לידים.

נשלח ב בלוג
Call Now Button