קישורים חיצוניים: בדיקה, ניתוח, מעקב ונטרול

למרות שהשפעתם של הקישורים איבדה כבר מזמן את חשיבותה לתוכן, עדיין יש משמעות לא קטנה לבניית קישורים לאתר במטרה לקדם אותו לדף הראשון. חשוב להיות בררנים בנושא ולהקפיד על איכות ולא על כמות. קישור אחד חזק במיוחד יכול להשפיע יותר מאשר 10 קישורים מאתרים חלשים – קחו זאת בחשבון. יחד עם זאת, בניית קישורים עלולה להפוך למשקולת על צוואר האתר שתגרום לו לשקוע במקום לצוף על פני המים. להלן כמה דברים שחשוב לדעת עליהם בין אם רק עכשיו התחלתם לקדם את האתר ובין אם האתר שלכם עובר קידום אתרים אורגני כבר מעל לעשור.

תעקבו אחרי הקישורים שלכם

תעקבו אחרי הקישורים שלכם

בדיקה

אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך קידום אתר, הוא הניתוח הראשוני שלו במטרה להפיק דו"ח אופטימיזציה שיפרט על כל הבעיות שלו ובאחריות מי לתקן אותן. אחד הדברים שעושה כל מקדם אתרים הוא לבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר. איך בודקים אותם?
1. דרך כלי מנהל האתרים – נכנסים לסעיף ניתוח חיפושים >>> קישורים לאתר שלך. שם ניתן לראות את כל הדומיינים (האתרים) המקשרים וכמה קישורים יש מהם. זאת הדרך הטובה ביותר לבדוק את הקישורים הנכנסים.

2. פקודת link: – דרך יותר מסורבלת, אבל גם זאת אופציה. רשמו בגוגל בשורת החיפוש לאחר פקודת לינק את דומיין האתר שלכם ללא Https.

3. כלים לבדיקת קישורים נכנסים – יש כמה כלים דרכם אפשר לנתח את האתר. כדאי לבדוק את מג'סטיק.

4. הודעה מגוגל – גוגל עלולים לעלות בעצמם על הקישורים האלה, וכתוצאה מכך לשלוח לכם הודעה דרך כלי מנהל האתרים לטפל בנושא עם כמה דוגמאות כהתראה לפני עונש.

 

חשוב להבין: אף אחד מהכלים האלה לא יראה לכם 100% מהקישורים הנכנסים אבל את הרוב אפשר לראות.
ניתוח
לאחר שקיבלתם את תמונת המצב, הגיע הזמן לנתח אותם ולהבין איזה מהם מזיקים ואלה מהם מועילים. אז מה יכול להזיק לכם?

 

קישורים מזיקים

קישורים מאתרים לא קשורים בשום אופן לנושא – האתר שלכם עוסק במוצרי תינוקות ויש לכם קישור מאתר שעוסק בתיקון מזגנים? הותקפתם ע"י קישור לא קשור.

קישורים מאתרים מחו"ל – האתר שלכם בעברית והקישור אליו הוא מאתרים בשפות אחרות והכוונה היא לא רק לאנגלית אלא סינית? זהו קישור לא רלוונטי.

קישורים מאתרים גרועים – אתרים ספאמיים הם לא רק אתרים שנחשבים לגרועים בעיניי גוגל. הקישורים שיוצאים מהאתרים שלהם מעבירים את ההשפעה השלילית שלהם אליכם.

קישורים מזיקים באופן חד משמעי – קישורים מאתרי פורנו או ויאגרה.

מדוע אתם מקבלים קישורים כאלה?

יש לכם מתחרה שמוק (או שהמקדם שלו כזה) – תאמינו או לא, שמעתי יותר מפעם אחת מלקוחות ומקדמים אחרים על חאפרים שבמקום לקדם את הלקוח שלהם, הם מנסים להעיף אחרים ע"י בניית קישורים מזיקים מאתרי פורנו, ויאגרה או אתרים אחרים במטרה שגוגל יעניש את האתר אליו הם מפנים. לא רק מקדמים יכולים לעשות זאת, אלא גם המתחרים עצמם.

עבודה חובבנית וחסרת אחריות – יש חברות קידום אתרים ופרילנסרים שלא אכפת להם כלל שהם מוציאים קישורים ללקוחות שלהם מנושאים לא קשורים. כמה שבועות לפני שכתבתי את המאמר הזה, בדקתי אתר של לקוח שרצה לקבל ממני הצעת מחיר וגיליתי שמהאתר שלו נבנו קישורים לאתרים אחרים, ללא שום קשר נושאי. הייתי בהלם כי את האתר קידמה חברת די ידועה. לא אציין את שמה, אבל מדובר בעבודה מאוד רשלנית לפי דעתי.

דרך פרסום צולעת ומעצבנת – אחת הדרכים ליצירת פרסום בדלת האחורית היא יצירת קישורים לאתרים אחרים במטרה שבעל האתר או המקדם יזהה אותם וכך יגיע אל המקשר. דרך מאוד מגוחכת.

קישורים מועילים

על קישורים מועילים באמת שאין צורך לפרט יותר מידי, אלה קישורים שקשורים לנושא שלכם באופן ישיר או בכל דרך הגיונית אחרת. זה בסדר שיהיה קישור למנעולן מאתר שעוסק בנושא תיקון דלתות. זה בסדר שיהיה קישור מאתר של קידום אתרים לאתר של בניית אתרים. כמו כן, גם קישורים מאתרי חדשות או מקומונים, יכולים להיות רלוונטיים.

מה עושים?

אחרי שהבנתם את מערך הקישורים לאתר שלכם, תבדקו כמה קישורים טובים וכמה קישורים מזיקים יש לכם. את ההחלטה מה לעשות יש לקחת בהתאם למיקום האתר שלכם.

הסרת קישורים כמו בוס מבלי להסתכל לאחור – אם האתר שלכם לא מצליח להתקדם בגוגל, הוא תקוע בדף 8-9 בכל מילה אפשרית או אפילו יותר גרוע, תפעלו על פי אחת הדרכים הבאות:

1. לפנות לבעלי האתרים ולבקש מהם להסיר את הקישורים – לא קל לעשות את זה כאשר מדובר במאות קישורי מזיקים, אלא אם כן יש לכם את כל הזמן שבעולם. יהיו כאלה שינצלו את בעייתכם ויבקשו מכם תשלום בעבור העבודה. במקרה כזה, אמרו להם תודה אבל לא תודה ותפעילו את השיטה הבאה.

 
2. שימוש באופציית Disavow – גוגל מודעים לכך שאי אפשר להסיר מאות או אלפי קישורים ידנית. לכן הם המציאו את כלי להתנערות קישורים. הוא נמצא בכלי מנהל האתרים שלכם. שם אפשר לעלות רשימה של כל הדומיינים שאתם רוצים להתנער מההשפעה שלהם. הקישורים לא יוסרו פיזית, אבל מה שאתם תעשו הוא לשלוח לגוגל מסר – אל תתייחסו לקישורים מהאתר הזה. במקרים רבים זה יזניק את האתר שלכם למעלה.

 
3. כבדהו, חשדהו אבל אל תסירהו – אם יש לכם מיקומים מצוינים בדף 1 ודף 2. כדי להיזהר מפעולות קיצוניות כאלה. המתינו, תראו מה קורה, אם אתם מתחילים לרדת במיקומים מבלי הסבר הגיוני, טפלו בקישורים. אם אתם שורדים כל עדכן גוגל, אולי פשוט אין להם השפעה על האתר שלכם כי גוגל מבין שזאת עבודה לא טיפוסים לפרופיל הקישורים שלכם או הספמה של מתחרה. תתייחסו לזה בזהירות, אבל קחו בחשבון שדברים עלולים להשתבש. באופן אישי, לא הייתי לוקח סיכון אלא עושה Disavow.

מעקב

הקפידו להיכנס אחת לשבוע לפחות לכלי מנהל האתרים על מנת לבדוק את הקישורים הנכנסים. כך תוכלו לדעת אם יש מגמה כלשהי ולזהות אם מישהו בונה לכם קישורים לא טובים במטרה לפגוע בכם. כך תוכלו לנטרל את זה בזמן לפני שמגיע הנזק.

נשלח ב בלוג
Call Now Button