איך לעשות שימוש נכון בסאב דומיין

אם האתר שלכם נמצא בתהליך קידום אורגני, חשוב להבין שכל החלטה שתיישמו בו, קטנה או גדולה יכולה להשפיע את מיקומי האתר שלכם. אז לפני שאתם מחליטים האם ליצור באתר שלכם סאב דומיין –  חשוב להבין את ההשלכות של הפעולה על SEO.

איפה כדאי להקים בלוג באתר?

סאב דומיין, הוא למעשה אתר חדש שיושב על כתובת של אתר קיים. אמנם הוא שואב כח מהדומיין הראשי שלו אבל גוגל מתייחס אליו כאל אתר בפני עצמו. למשל לא אחת חברות מקימות בלוג, בתור סאב דומיין במקום בתיקייה בתוך האתר כחלק מהאתר.

כלומר כך blog.good-site.co.il

במקום כך

Good-site/blog

אם אתם מתכננים לחזק את האתר שלכם בעזרת תוכן שעולה אליו באופן קבוע –  חשוב מאוד להתקין את הבלוג כתיקיה ולא כסאב דומיין. אם תקימו בלוג כגורם חיצוני לאתר, הוא לא באמת יעזור לכם לקדם אותו. אם אתם מתכננים מדור של מאמרים סטטיים, כלומר כמה כתבות שאתם רוצים להציג אותם באופן קבוע כי יש להם ערך שלא קשור לזמן, אפשר להקים אותו כסאב דומיין. אך כאמור, בלוג שמטרתו לקדם את האתר צריך להיות מוקדם בתיקיה.

להעביר את הבלוג הקיים לתיקייה?

יש לכם בלוג עשיר באתר שמותקן כסאב דומיין? אל תחשבו פעמיים. העבירו אותו לתיקיה באתר ובצעו הפניות 301 על מנת שלא יווצרו דפי 404. לא אחת ראיתי מותגים מוכרים מתקנים את הטעות הזו ע"י ביצוע העברה הפניות מסאב דומיין לתיקייה. אגב, כאשר אתם מבצעים רכישת דומיין ישראלי  נסו לתכנן כמה שיותר מראש את השימוש בו ועדכנו את איש ה SEO שלכם אל מנת שלא יהיה צורך לתקן תקלות שמראש אפשר היה להימנע מהן.

מה כן ניתן כדאי להקים כסאב דומיין?

  • פרויקטים זמניים – במקרים רבים, חברות מעלות קמפיינים שונים או עושות פעילויות שונות שאין להם ממש מקום או יעילות להצגתם בתוך האתר עצמו. פעילות זו, שלא קשורה לקידום אתרים אורגני שוטף, יכולה לבוא לידי ביטוי במסגרת סאב דומיין. למשל עלית עשו פעילות אינסטגרם הקשורה לקפה תורכי והעלו את התוצאות במסגרת סאב דומיין.

 

  • גרסאות אתר בשפות שונות – לדעתי, כשמדובר בגרסאות בשפות שונות לאותו אתר, רצוי לעלות אותן כסאב דומיין. הרי בכל מקרה מדובר בקידום נוסף כאילו מדובר באתר חדש הבא לידי ביטוי בקישורים ממקורות בשפת האתר ובתוכן בשפה בה הגרסה כתובה. כך גם משתמשים שדוברים כמה שפות, יוכלו לבחור בקלות את השפה הנוחה להם.

 

חשוב מאוד: על מנת למנוע הכפלת תוכן ובכדי שכל אתר יוצג למדינות אליהן הוא מכוון בשפה הרלוונטית, יש להשתמש בתגיות Hreflang. כמו כן הקמת גרסה לאתר בשפה אחרת, תורם טוב יותר למיקוד הגאוגרפי ע"י סאב דומיין.

 

  • צורך בעיצוב נפרד – חשוב מאוד לשמור על אחידות בעיצוב האתר כדי ליצור רצף גלישה אחיד. לא אחת קורה שנוצר צורך ליצור חוויה נפרדת, כלומר עיצוב אחר לאתר, ועל מנת שלא לשבור את הרצף הזה, עדיף לנתב את הגולשים לסאב דומיין בין עם ע"י הפניית התנועה מתוך האתר ובין עם הפניה תנועה מחוץ לאתר.

 

האם ניתן לקדם סאב דומיין ואת האתר עצמו על אותו ביטוי?

לא אחת אנשים ניסו לקדם את אותו ביטוי פעם בסאב דומיין ופעם בתוך האתר עצמו לדף הראשון במטרה לתפוס 2 תוצאות בדף הראשון. אף אל פי שגוגל מתייחס לסאב דומיין כאתר נפרד, קשה מאוד לגרום לשני האפשרויות להופיע בדף הראשון. מצד אחר, ניתן לראות לפעמים כמה תוצאות מאותו אתר בדף הראשון מצד שני, במקרים רבים אחרים, תהיה רק תוצאה אחת. מכיוון שקידום אתרים אורגני הוא לא מדע מדויק, קשה לבנות כלל מסוים שיגרום ל 2 דפים מאותו אתר להתאנדס בעמוד הראשון. מה שבטוח הוא שגוגל רוצים להציג תוצאות כמה שיורת מגוונות ולרלוונטיות לחווית המשתמשים וכאשר מדובר ב 2 תוצאות מאותו מותג – הרלוונטיות נפגעת.

איך מקדמים פרויקט כלשהו על סאב דומיין?

התהליך אינו שונה מקידום כל אתר אחר. רק מה שחשוב הוא להקים בלוג בתוך הסאב דומיין עצמו ולא לצפות שהתוכן שאתם מקדמים בבלוג המותקן כתיקייה באתר, יקדם גם את הסאב דומיין. לכן הבלוג של הסאב דומיין צריך להיות מותקן בו כתיקייה.

project.good-site/blog

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button