בניית אתרים עם הפנים לגוגל

עד כמה שזה יישמע מוזר, למרות שמקדמי אתרים ובוני אתרים עובדים בשני תחומים משלימים החופפים זה לזה מבחינות רבות, עדיין רחוק היום שבו כל חברות בניית האתרים יבנו אתרים המותאמים לגוגל בצורה מושלמת.
אחת הסיבות לכך היא שמבחינת בונה האתרים, עליו ליצור את האתר הכי שימושי ונוח למשתמש, ואילו מבחינת מקדם האתרים, המטרה שלו היא ליצור אתר שיהיה ידידותי לגוגל ויתקדם בקלות במעלה תוצאות החיפוש.
למרבה המזל, כיום הדברים מתחילים להשתנות וכל אחד מן הצדדים מכיר בחשיבות של הצד השני של המטבע.
הנה רק מספר דוגמאות לאופן בו הדברים עובדים כיום :

בניית אתרים עם הפנים לגוגל

ממשק משתמש וחווית שימוש

מקום קריטי בו על בוני האתרים ומקדמי האתרים לשתף פעולה הוא בעת תכנון ממשק המשתמש וחווית השימוש באתר. אם בעבר בוני אתרים יצרו אתרים עם הודעות שגיאה לא ברורות, טפסים לא ידידותיים וכמויות עצומות של טקסט בלתי נחוץ, היום הם מתחילים להבין שהפן הוויזואלי וקלות השימוש באתר חשובים ביותר על מנת להשאיר את הגולשים באתר וליצור כמות גדולה של פניות מלקוחות פוטנציאלים.
לכן, היום רואים יותר ויותר אתרים שמתרכזים בעיקר ונותנים לגולש בדיוק את מה שהוא מצפה לראות מבלי להציג לפניו עשרות עמודים שונים שחלקם אינם רלוונטיים בעבורו, זאת באמצעות שימוש באמצעי המחשה מגוונים כגון גלריות תמונות, קטעי וידאו ואנימציות, כמו גם זרימה טבעית מעמוד לעמוד מבלי להשתמש בקישורים קלאסיים (לדוגמה, באמצעות חלקים בעמוד שנפתחים ונסגרים בלחיצת עכבר או מגע אצבע).
אך כיצד כל זה מתקשר לקידום אתרים? עד לפני שנים לא מעטות, רוב מקדמי האתרים מילאו את אתרי הלקוחות שלהם במאמרים ועמודים שלמים שהמטרה שלהם הייתה לגרום לכך שהאתר יופיע במקומות רלבנטיים בתוצאות החיפוש של גוגל.
הבעיה הייתה שחלק גדול מן התכנים הללו לא היו איכותיים דיו ולכן הגולשים לא גילו בהם עניין. היום לעומת זאת, גדלה ההבנה בקרב המקדמים שגוגל יודע כיצד לזהות ולתעדף תוכן איכותי ושאתרים בעלי מספר גדול של עמודים לא בהכרח יתברגו על יותר מילות מפתח. כמו כן, אתר בעל מבנה נכון הוא אתר שגוגל יעדיף יותר מכיוון שקל לו להבחין בין העמודים השונים והמטרה אותה כל עמוד משרת במבנה הכללי של האתר.
הדבר הוביל לכך שלמקדמי אתרים יש כיום אינטרס גדול מאוד ליצור תכנים שיהיו ידידותיים הן לגולשים והן לגוגל, ואם כבר רוצים להוסיף כמות גדולה של תכנים, רצוי לעשות זאת בצורה שתקל על המשתמש למצוא אותם, אם באמצעות יצירת תפריטים ברורים, ואם באמצעות יצירת מבנה היררכי של עמודי אב ועמודי בן או בלוגים בהם יש חלוקה לתגיות שונות.
במילים אחרות, לא ניתן ליצור כיום אתר מיטבי עבור הגולש מבלי שמקדמי האתרים ובוני האתרים ישתפו פעולה זה עם זה מכיוון שבסופו של דבר, שניהם רוצים לשרת את אותה מטרה.

מערכת ניהול התוכן

מערכת ניהול התוכן היא עוד מקום בו מתחילה להתקיים יותר ויותר סינרגיה בין מקדמי אתרים ובוני אתרים. בעבר, חברות לבניית אתרים השתמשו במערכות מותאמות אישית מכיוון שלא היו אלטרנטיבות טובות יותר והצורך להתאים את האתר לעברית הפך את הדברים למסובכים עוד יותר.
היום לעומת זאת, מרבית החברות כבר אימצו מערכות בקוד פתוח לבניית חלק גדול מהאתרים אותם הן בונות מכיוון שהמערכות האלו כבר תומכות בעברית בצורה הרבה יותר טובה ומאפשרות להוסיף מודלים מורכבים מבלי צורך לבנות אותם באופן עצמאי.
למקדמי האתרים עצמם מאוד נוח לעבוד עם המערכות האלו בשל השליטה המושלמת שיש להם באספקטים שונים הקשורים לקידום אתרים, החל מקביעת כותרות ותיאורים לעמודים, דרך יצירת מבנה היררכי בקלות, ועד להוספת תגים קריטיים לגוגל כמו למשל תג הקנוניקל שמאפשר להימנע מיצירת תוכן כפול.
באופן זה, שני הצדדים מרוויחים : בונה האתרים לא צריך לדאוג כמעט להתאמת האתר לקידום אתרים מכיוון שמערכת ניהול התוכן עושה זאת עבורו, ומקדם האתרים לא צריך כמעט להתעסק בצדדים הטכניים של האתר. לדוגמה, רוב התוספים לגלריות תמונות מאפשרות להטמיע את התמונות ישירות בגוף האתר ולשלב בהן תגי ALT המיועדים לתת לגוגל מושג על מה שמופיע בתמונה.
אגב, הצד השלישי שמרוויח מן העניין הוא מן הסתם בעל האתר עצמו, זאת מכיוון שהוא יכול להתרכז בעיבוי התכנים באתר ולהסתייע בממשק הגמיש של מערכת ניהול התוכן, תוך כדי שהוא משאיר את העבודה השחורה למקדם ובונה האתרים שלו.

אתרים סלולאריים

היום כבר ברור לכל מי שרוצה להקים אתר שעל מנת לזכות בחשיפה מקסימלית, עליו להתאים אותו למכשירים סלולריים ולתצורות שונות שלהם, כך שקיימת תחרות רבה בין חברות לבניית אתרים שכולן רוצות להציע ללקוח לבנות בעבורו אתר סלולרי עם התמורה הכי טובה לכספו.
גוגל כמובן זיהתה את המגמה הזו ובמיוחד את העובדה שיותר ויותר משתמשים גולשים דרך הניידים שלהם, ולכן היא ביצעה שינויים רבים שמטרתם היא להבליט את התוצאות הסלולריות בתוצאות החיפוש. בין היתר, היא יצרה מערכת דירוג שנתנה עדיפות לאתרים סלולריים על פני אתרים רגילים כאשר גולשים במנוע החיפוש מניידים, וכיום היא אף מעודדת מיזם רחב היקף בשם AMP שמטרתו ליצור עמודים שיעלו אפילו יותר מהר מאתרים מותאמים רגילים.
התוצאה של המהלכים האלו היא שמקדמי אתרים תלויים לחלוטין בבוני האתרים על מנת שאלו יבנו בעבורם אתרים שמותאמים לכל הדרישות של גוגל וישתמשו בסטנדרטים האחרונים בתחום. מצד שני, בוני האתרים כבר לא יכולים לגלגל את כל האחריות לקידום האתר אל המקדמים מכיוון שרוב הלקוחות שלהם שמתעניינים מעט בקידום אתרים, מבינים כבר שגוגל בוחן היטב כיצד האתר שלהם בנוי (בין היתר, באמצעות ה – Search Console ששולח הודעות על מידת ההתאמה הטכנית של האתר לסלולר).

נשלח ב בלוג
Call Now Button