החודש (אפריל 2016) בעלי אתרים רבים קיבלו אזהרה מגוגל על בניית לא טבעית של קישורים. זאת לא הפעם הראשונה ולא האחרונה שזה קורה. האתרים לא ירדו במיקומים הפעם אלא פשוט בוטלה השפעתם של אותם הקישורים שנבנו אליהם באופן שעובר על הנחיות גוגל למנהלי אתרים. אומנם גוגל לא מענישים ידנית או אלגוריתמית את האתרים האלה, כרגע ע"י הורדת מיקומים, אבל סביר להניח שכשהשפעת הקישורים תרד, מיקומי האתרים ירדו במיוחד אם רוב עבודת הקידום התבססה על אותם קישורים.

שימו לב: גם אתרים שמוציאים קישורים באופן לא טבעי –  עלולים להיענש ע"י גוגל. אם אתם קוראים שורות אלה – קודם כל מזערו נזקים. הציצו עכשיו בכלי מנהל האתרים שלכם ובדקו האם קיבלתם הודעות על כך. בידקו גם את אזור הפעולות הידיות בכלי.

ביטול הקישורים הלא טבעיים

במידה וקיבלתם הודעה כזאת בכלי מנהל האתרים, עליכם לעשות את אחד הדברים הבאים:

  1. לבקש מבעל האתר שישים תגית rell=nofollaw על כל קישור כזה. כך לפחות תמשיכו להנות מהתנועה לאתר שלכם.
  2. בקשו מבעל האתר להוריד אותם לאלתר.
  3. לא מצליחים ליצור קשר עם בעל האתר, הקישורים נבנו אליכם כהספמה ע"י מתחרה או שבעל האתר דורש מכם "כופר" כדי להוריד אותם? השתמשו ב Disavow toll. יחד עם זאת, אם בניתם את הקישורים האלה דרך המקדם שלכם או תוך כדי שיתוף פעולה עם בעל האתר המקשר, הגיוני שהוא יבקש תשלום על הורדה או שינוי מסיבי של קישורים. אבל כאשר מדובר בהספמה מכוונת מצד בעל האתר כדי לפגוע בכם –  אל תשלמו את הכופר  – פשוט השתמשו בכלי להסרת קישורים.

>>> הנחיות גוגל להסרת קישורים לא טבעיים

לפני שיהיה מאוחר מידי: בדקו איך חברת ה SEO  שלכם בונה קישורים

ישנם לא מעט מומחי קידום אתרים אורגני שמבססים את העבודה שלהם אך ורק על בניית קישורים כמותית ולא איכותית. ישנן גם חברות מבוססות שעובדות כך. כל מה שהן עושות הוא לבנות קישורים מאתרי תמיכה בכמויות גדולות. שיטת עבודה מסוג זה, עלולה להוביל לעונש במוקדם או במאוחר מכיוון שהיא לא נחשבת לטבעית.

חשוב לדעת: גוגל מצפים שיבנו אליכם קישורים בצורה טבעית. מבלי שיקרה כלום, כלומר שיבנו אליכם קישורים בזכות התוכן האיכותי שלכם. אבל מצד שני הם מודעים שזאת בקשה לא ממש ריאלית. לכן הם נלחמים במה שהם מכנים מניפולציית קישורים שנועדה להשפיע על תוצאות החיפוש. במילים אחרות קישורים חסרי תועלת, קישורים נשבנו בצורה כמותית ובלתי פרופרצונאלית. מי קובע את זה בסופו של דבר? האלגוריתם של גוגל  ולפעמים עובדי גוגל שעושים בדיקה ידנית. לפעמים האלגוריתם עצמו מוביל לעונש ולפעמים מדובר בהענשה ידנית.

מזערו נזרקים והסירו קישורים

מזערו נזקים והסירו קישורים

אז איך בונים קישורים מעכשיו?

להתמקד באתרים איכותיים –  העדיפו אתרים איכותיים, כלומר אתרי לקוח פעילים מאשר אתרי תמיכה שכל מטרתם היא לשמש חוות קישורים.

התמקדו באיכות ולא כמות –  בניית עשרות קישורים מידי חודש זהו סימן מובהק לבניית קישורים לא טבעית. התמקדו באיכות ולא בכמות.

גיוון בטקסט העוגן –  הימנעו מהוצאת קישורים שמתבסס אך ורק על מילות מפתח. למעשה רק שליש צריך להיות על מילות מפתח ואפילו פחות. גוונו בטקסט למשל ע"י הוצאה על שם המותג שלכם, על משפט כלשהו שכולל את מילות המפתח או על הנעה פשוטה לפעולה כמו "לחץ כאן". נכון,   לעכשיו, גיוון מסוג זה ימנע מכם עונש, אבל בגוגל משנים  את הפרמטרים שלהם מעדכן לעדכון לכן המשיכו לעקוב אחרי עדכוני אלגוריתמים והנחיות גוגל.

גוונו במקורות לקישורים –  אחת מהשיטות הידועות של מומחי קידום אתרים אורגני היא להקים בלוגים לאתרי הלקוחות שלהם בנענע, תפוז וקפה דה מרקר ולהוציא מהם קישורים מתוך מאמרים. אם זאת השיטה היחידה בה המקדם שלכם בונה לכם קישורים –  סימן שהוא לא ממש מקצועי. באופן אישי, אני ממליץ להימנע מהקמת בלוגים בפרט והוצאת קישורים חוזרים מאותם אתרים בכלל. אחד הסממנים לבניית קישורים לא טבעית, היא כמות קישורים גדולה מתוך מקור אחד.

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button