כך תעשו מיגרציה לאתר (הפניות 301) מבלי לפשל

אחד התהליכים היותר רגישים בתחום ה SEO הוא מעבר מאתר ישן לחדש, הידוע גם בתור מיגרציה. כל טעות קטנה עלולה לעלות ביוקר ובמיוחד לבעלי אתרים שרוב עבודת השיווק שלהם לאתר מבוססת על תנועה אורגנית מגוגל. כך תעשו זאת נכון.

הפניות 301 זה פיקניק

הפניות 301 זה פיקניק

ממש לא כדאי לצאת לדרך בקלות ראש או מבלי לבדוק שמי שאחראי על תהליך המיגרציה לאתר, בין אם הוא איש קידום אורגני בגוגל או מנהל אתר, יודע מה הוא עושה. איך תוכלו לדעת שהוא יודע את העבודה? קבלו רשימה ממוקדת של דברים שחשוב לעשות כאשר עוברים לאתר חדש ע"י הפניות 301.

שלב ראשון: בדיקת הופעות האתר בגוגל לפי מיקומים –  השתמשו בכלי הנוח לכם ביותר לעשות זאת. מומלץ גם לבדוק את כלי מנהל האתרים. בדקו על איזה מילים מופיעים דפי האתר שלכם בגוגל. הכניסו אותם לקובץ מסודר. חשוב לעשות זאת במיוחד כאשר אתם רוצים לשכתב תוכן. אם התוכן גרוע מראש, לא מכיל צפיפות מילים נכונה ובגדול פשוט לא יעיל לקידום –  אתם יכולים לשכתב אותו. אם מדובר בתוכן שמוביל לדירוג גבוה, אבל אתם בכל זאת לא מרוצים מהטקסט, יש להעביר אותו כמו שהוא לאתר החדש ורק לאחר מכן לצבע שכתובים בליווי יועץ קידום אתרים. הוא צריך לתת לכם הוראות כיצד לשכתב את הדפים בצורה נכונה. למשל שמירה על צפיפות מילות מפתח –  לא אחת קורא שאשר משכתבים טקסט כלשהו כל מילות המפתח נעלמות או חלק מהן. פעולה קטנה כמו הסרת מילת מפתח שמופיע בפסקה הראשונה יכולה גם היא לפגוע במיקומים. בגדול עליכם להבין מהם הדפים החשובים ביותר והנדרשים לשימור באתר שלכם

שלב שני: שמירה על ההיררכיה של האתר: קידום האתר תלוי גם בהיררכיה שלו. כאשר ההיררכיה לא טובה. בונים טובה יותר, אבל כאשר היא איכותית –  שינוי קיצוני בהיררכיה יכול לפגוע בקידום האתר. למשל דפים יכולים להפוך לפחות נגישים לגוגל או יותר עמוקים לסריקה. יש לכם תפריט של קטגוריות ותת קטגוריות. יש לכם דפים שהם למעשה דפי אב של דפים אחרים  –  אבל הם לא קטגוריות? גם על כך צריך לשמור.

לדוגמא: יש לכם אתר שעוסק בפרסום בעלי מקצוע. באתר כזה ישנם קטגוריות לפי סיווגים של בעלי מקצוע. בנוסף לקטגוריות הללו ישנו גם דף שמרוכז לדרום, הצפון והמרכז. הדף הזה נגיש מאוד מדף הבית ומתוך קטגוריות אחרות אבל באתר החדש החלטתם שאתם לא רוצים אותו. זאת יכולה להיות טעות מכוון שאז אתם יכולים לפגוע בהיררכיה. זה קורה גם לא בכוונה, כאשר נותנים לבונה אתרים את העבודה והוא זה שמחליט איך יראה את האתר. יש לסרטט לו מבנה ברור הכולל תרשים של ההיררכיה במידה והוא לא עושה זאת בעצמו.

סריקה של כל דפי האתר דרך Screaming Frog: לא בכל אתר ניתן לראות במערכת הניהול את כמות הדפים והפוסטים הכי לא כל אתר הוא בוורדפרס וגם בוורדפרס לא תמיד ניתן לדעת בוודאות. לכן חשוב לסרוק את האתר ב Screaming Frog על מנת לקבל דו"ח של כל הדפים הקיימים באתר. מדוע זה חשוב? כי כל דף צריך לעבור הפנית 301.

הימנעו מהטעות הקריטית הבאה: לעשות הפניות רק לדפי 301 החזקים ביותר עם התנועה הגדולה ביותר.

יש לעשות 301 לכל דף באתר ולא רק לדפים החזקים. יש לכם דפים עם תוכן שאתם לא מרוצים ממנו ואתם רוצים שהוא לא יהגר אתכם לאתר החדש? פעולה זו עלולה לפגוע בקידום. התוכן תורם לקידום האתר. הדרך הנכונה היא להעתיק אותו לאתר החדש לעשות הפניות, ואז לשכתב בזהירות.

שלב שלישי: חסימת האתר החדש לגוגל והעברת התוכן מהישן לחדש – לא אחת נתקלתי במצבים שבהם לבונה האתר לא היה אכפת מהקידום האורגני של הלקוח שלו או פשוט לא היה מודע אליו אז הוא בנה אתר חדש מבלי לחסום אותו לגוגל, העביר אליו את כל התוכן כך שהאתר החדש מראש נתפס ע"י גוגל כאתר שמעתיק תוכן. הוא נסרק ובקושי ניתן היה למצוא דפים ממנו בגוגל. זוהי נקודת פתיחה נוראית להתחיל ממנה. מה שעליכם לעשות הוא פשוט לחסום את האתר לגוגל ולעבור אליו את התוכן כמו שהוא. עם התמונות, על נתוני המטא וגם עם הקישורים. לא אחת קורה שאנשים מעבירים הכל אבל שוכחים את הקישורים הפנימיים. מדוע הם חשובים? יש להם משקל בבניית ההיררכיה הם חלק בלתי נפרד מהקידום, כולל קישורי פוטר. הסרתם  עלולה לפגוע במיקומי האתר למרות הפניה מוצלחת של 301.

החלטה על מבנה כתובות Url: עברית או אנגלית? האם ליצור היררכית URL  או לא? מקדם אתרים אחד יאמר לכם X ומקדם שני יאמר לכם Y. אלה ההמלצות שלי:

היררכית url היא תהליך מיותר לגמרי. למה הכוונה?

צעצועים לילדים/צעצוע-לילד-בן-7/ www.toys-toys.co.il

איך כל צורך לעשות זאת, גוגל לא סורק חלקים של כתובת url ועובר ממנה לחלק השני. לדעתם זה עוד דרך להכניס מילות מפתח. אין צורך. להפך –  אתם רק פוגעים במילת המפתח הראשית שלכם. אז מה עושים? את ההיררכיה תקבעו בעזרת פירורי לחם – זאת שיטה הרבה יותר יעילה ועם עליית מבנה האתר עצמו. מעבר מקטגוריות לתת קטגוריות. אגב, גוגל יעדיף כתובות קצרות על ארוכות.

לגבי האם להשתמש בכתובות Url  בעברית או באנגלית? אני ממליץ לדבוק בשפה שאתם מקדמים בה. גוגל יכול לתרגם ולהבין את ההקשר אבל למה להקשות עליו. זה יוצר לכם כתובות מסובכות כאשר אתם רוצים לשלוח או לשתף אותה בגוגל? השתמשו בדיקודר.

קובץ אקסל עם כתובות ישנות וחדשות –  צרו עמודה מסודרת של הכתובות ובדקו פעמים אם עשיתם קופי פייסט בצורה נכונה. בדקו שהדף הישן מכוון לחדש והרלוונטי אליו.  אל תעשו פעולות כמו להפנות הכל לדף הבית. רחמו עליו. שמרו על רלוונטיות.

שלב חמישי: הוצאה לפועל – סיימתם להכין הכל, עכשיו הוציאו זאת לפועל. עושים זאת בעצמכם. לא יודעים אם זה יעבוד? עשו כמה הפניות ובדקו האם הם עובדות לפני שאתם עושים 1000 הפניות ואז מגלים שהם לא נעשו באותה נכונה. שימו לב גם לאופן שבו אתם עושים את ההפניות. אפשר לעשות זאת ידנית ואפשר גם ע"י העלאת קובץ מרוכז. תלוי באיזה תוסף וסוג אתר מדובר.

בהצלחה

נשלח ב בלוג
Call Now Button