שאלות שאתם חייבים לשאול את המקדם שלכם לפני חתימה על חוזה

 

מכיוון שקידום אתרים אורגני הוא לא מדע מדויק ואף אחד עדיין לא הצליח לפצח את האלגוריתמים של גוגל, מדובר בתחום שהוא יותר השקעה לטווח ארוך מאשר רכישת שירות או מוצר. חיסרון זה הופך את המשא ומתן בין הלקוח למקדם לעניין לא פשוט בכלל. יש לכך 2 תופעות לוואי לא נעימות במיוחד ללקוחות.

שאלות ותשובות בנושא קידום אתרים

שאלות ותשובות בנושא קידום אתרים

  1. לקוחות רבים מחפשים מקדם אתרים במשך כמה חודשים עד שהם בוחרים אחד שמתאים להם.
  2. הלקוחות מחליפים מקדמים כל כמה חודשים מפני שהם לא מרוצים מהתוצאות מכיוון שאין תיאום ציפיות.

 

אז כדי שלא תסבלו מתופעות הלוואי הללו, הכנתי להם מדריך שיעזור לכם לבחור מקדם אתרים שאתו תוכלו לרוץ למשך שנים.  מדריך זה כולל שאלות שאתם צריכים לשאול אותו, כמו גם תשובות לתהיות שבוודאי צצות לכם. כך גם תחסכו גם כסף וגם זמן יקר.

 

 

מה כוללת עבודת קידום אתרים אורגני?

 

אלה הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לקבל ממקדם האתרים שלכם במסגרת החוזה הבסיסי של קידום אורגני:

 

  • חקר מילות מפתח – מקיף ככל הניתן. אל תצפו לקבל אותו תוך יום. עבודה יסודית דורשת כמה ימים לפחות וכשמדובר באתרים מרובי נושאים, גם כמה שבועות.

 

  • אופטימיזציה – התאמת האתר לקידום כולל הגשת דו"ח אופטימיזציה המכיל את הבעיות ובאחריות מי יש לתקן כל בעיה (חשוב לדעת מה יתקן המקדם, מה יצטרך לתקן המתכנת שלהם ומה יהיה באחריותכם). גם אם האתר שלכם קודם ע"י 20 מקדמים ב 10 השנים האחרונות, בכל זאת, על כל מקדם לבדוק את האתר לעומק מחדש. תהליך זה יכול להימשך בין כמה ימים לכמה שבועות –  שוב תלוי בגודל האתר. יחד עם זאת כאשר מדובר באתר עם בעיות מרובות או אתר ענק, תהליך תיקון הבעיות יכול להימשך זמן רב. למשל אתר שיש בו 100000 דפים כאשר לאף אחד מהם אין נתוני מטא (כותרות ותיאורים).

 

  • חיבור לכלי גוגל – תאמינו או לא, לא אחת קיבלתי אתר שלא היה מחובר בכלל לכלי גוגל למרות שמקדם אתרים עבד עליו במשך כמה חודשים. בחו"ל יש מקדמים וחברות שחושבות שהעבודה מסתכמת ברישום האתר לאינדקסים. חשוב לחבר את האתר לגוגל אנליטיקס וכלי מנהל האתרים. כמו כן, על המקדם לעקוב באופן קבוע אחרי האתר ולנתח את המידע במידת הצורך.

 

  • בניית קישורים – חשוב לוודא כמה קישורים בערך המקדם מבטיח לכם כל חודש ומאיזה אתרים. מקורות טובים: בלוגים קשורים לנושא שלכם, מקומונים, אתרי לקוחות משיקים לתחום שלכם, אתרי תמיכה איכותיים, אתרי חדשות ועוד. קישורים לא טובים: אינדקסים מרובי קישורים, פורומים, אתרים באנגלית לטובת הוצאת קישור לאתר בעברית, וכל מקור שיש בו רשימת קישורים אינסופית אליה ניתן להוסיף קישור.

 

  • תוכן – יש לוודא כמה תוכן תקבלו מהמקדם (ממליץ לפחות 10 מאמרים בחודש) ומי מספק אותו. המקדם ברכישה מכותב תוכן,  אתם בעצמכם או שהמקדם עצמו יהיה אחראי על הכתיבה? (רובם המוחלט של המקדמים לא כותבים בעצמם אלא רוכשים את התוכן).

 

  • דוחות עבודה – דוח מפורט של כל מה שנעשה במהלך הקידום. כמה קישורים נבנו ומאיפה. רצוי לבקש תיעוד של כל פעולה שנעשה לטובת הקידום. זוהי הדרך הטובה ביותר לקבל קידום אתרים בשקיפות מלאה. כמו כן עליכם לקבל דו"ח מיקומים חודשי.

 

  • יצירת קשר – מהיר הדרך בה תתקשרו עם המקדם ובאיזה שעות. האם הוא גובה תשלום נוסף על שיחות טלפון, מענה למיילים ופגישות או שזה כלול במחיר?

 search-engine-optimization-1359430_640

האם יש התחייבות לתוצאות?

 

אפתיע ואומר לכם שהתשובה שאתם צריכים לשמוע היא  –  לא. מדוע? קידום אורגני הוא מדע לא מדויק. אם אתם שואלים מקדם "האם אתה מתחייב להגיע עם המילה "אינסטלטור" למקום הראשון?" והוא אומר לכם לא –  אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במקדם אמין. יכול להיות מאוד שהוא ייקח אתכם למקום הראשון, אבל, מכיוון שלא מדובר במדע מדויק אי אפשר להתחייב. אז אל מה המקדם שלכם צריך להתחייב? על עבודה בשקיפות, ועל ביצוע כל המאמצים הנדרשים לטובת קידום האתר שלכם.

 

ובכל זאת: תוך כמה זמן האתר יגיע לדף הראשון?

גם זאת שאלה בעייתית מכיוון שהיא תלויה בכל-כך הרבה גורמים כמו למשל ותק האתר, היסטורית הקידום שלו, האופן בו המתחרים שלכם מקודמים ורמת התחרותיות בתחום. ישנם תחומים שלא תראו תוצאות לפני שנה ועל המקדם לומר לכם זאת. ישנם תחומים שהמקדם יכול לשער שמדובר בעניין של כמה חודשים. אבל חשוב להבין, שגם במקרה זה לא ניתן להתחייב לפרק זמן מדויק, אלא לשער בלבד. קרו מצבים בהם האתר הגיע לדף הראשון מוקדם באופן משמעותי מהשערת המקדם ולהפך.

 

האם יש התחייבות לפרק זמן מסוים?

יש מקדמים שיחייבו אתכם לחוזה שנתי או חצי שנתי. יש מקדמים שלא יגבילו אתכם בזמן אבל כן יבקשו מכם להתחייב לסיים חודש שהתחלתם. אתם צריכים לוודא את זה כבר בשיחת הטלפון הראשונה ולא כאשר אתם מגיעים למעמד חתימת החוזה. במידה ולא מתאים לכם להתחייב לשנה או חצי שנה, והמקדם לא מוכן לעבוד אתכם ללא ההתחייבות –  תגלו שבזבזתם את זמנכם.

 

האם העלות כוללת תוכן?

האם המאמרים שהמקדם שלכם מספק לכם כלולים במחיר שהוא מציע או לא כלולים. קחו בחשבון שמאמרים מתומחרים לפי האיכות:

  1. מאמרי קידום פשוטים: 30-50 ₪
  2. מאמרים טובים עם ערך מוסף – 50-100 ₪
  3. מאמרי איכות הכוללים תחקיר יסודי ואפילו ראיונות – 200-400 ₪

 

המאמרים הטובים ביותר והיעילים ביותר מבחינת קידום הם כמובן מאמרי האיכות. קחו בחשבון שהמחיר יכול להיות מושפע מאורך המאמר.

 

האם תקדם את המתחרים שלי במידה והם יבקשו?

Trust No One. לא אחת מגיעים אלי לקוחות שמגלים שהמקדם שלהם קידם את המתחרים שלהם. במקרים קיצוניים מקדמי אתרים עלולים להשתמש באתר לקוח אחד כדי לקדם איתו את השני בגלל שהשני משלם פי 2. במקרים עוד יותר קיצוניים הם אפילו עלולים להסב נזק בכוונה. מצד שני, ישנם לקוחות שלא אכפת להם שאיש ה SEO, שלהם מקדם את המתחרים שלהם כל עוד הוא עושה את המקסימום למענם. לכם יש את הזכות לדעת מה הוא עושה ולהחליט האם לבחור או לא לבחור בו כמקדם שלכם במידה והוא רוצה לקדם מתחרים. תבררו מראש האם כבר יש לו לקוחות בתחום שלכם.

האם תוציא קישורים מהאתר שלי?

המקדם שלכם צריך לקבל גישה לאתר שלכם על מנת לעשות לו אופטימיזציה לעדכן תוכן ועוד. כדי שהוא יבנה קישור לאתר שלכם, עליו לתת תמורה. הוא יכול לתת אותה מאתרי הלקוחות האחרים שלו, אתריו האישיים או האתר שלכם. ישנם לקוחות שלא מוכנים להוציא קישור מהאתרים שלהם. וזה בסדר. ישנם לקוחות שמאשרים בשמחה להוציא קישורים כי הם יודעים שכך הם יגדילו את הסיכוי לקבל קישור בחזרה. קחו בחשבון שישנם מקדמים שלא שואלים את הלקוחות שלהם האם מותר או להם או לא להוציא קישור וכך קורה שבוקר אחד, לקוחות מסוימים מגלים שיצא קישור למתחרה המרכזי שלהם מתוך אחת הקטגוריות באתר. מה אני ממליץ? לאשר הוצאת קישורים מהאתר שלכם אבל לא למתחרים ישירים.

האם כאשר האתר מגיע לדף הראשון אפשר להפסיק לקדם אותו?

בטח שאפשר, אבל אז הוא יתחיל לרדת במיקומים. זה יכול להיות עניין של שבועות או חודשים. רק בתחומים לא תחרותיים אפשר להפסיק את הקידום לפרק זמן ארוך ואז לחדש אותו.

handshake-220233_640

כמה עולה לקדם אתר?

500 –  הצעת מחיר לא ממש איכותית. לא ניתן לעשות הרבה עם תקציב כזה. בדרך כלל מדובר במקדמים מתחילים, או חברות שעושות עבודה מאוד מינימלית ולא ממש יעילה. המחיר הזה בוודאי לא כולל תוכן.

1500 –  מחיר סביר לקידום אתר קטן או אתר ברמת תחרותיות נמוכה או אתר שכבר נמצא בכמות מילים גדולה בדף הראשון.

2000 –  מחיר יעיל לקידום אתר חדש או אתר שאין לו שום תוצאות בדף הראשון. רמת תחרותיות –  בינונית.

3000  –  מחיר סביר הכולל תוכן טוב לאתר בתחום תחרותי.

5000 ומעלה –  מחיר טוב לקידום אתרי ענק  / רבי נושאים בתחומים תחרותיים.

 

שאלה שצריך לשאול את המקדם לגבי העלות: האם המחיר כולל מע"מ?

ניהלתם משא ומתן מוצלח עם המקדם שלכם וסגרתם על מחיר של 3000 ₪ לחודש – כלומר מחיר שמתאים לתקציבכם. עכשיו הגיע הזמן לחתום על החוזה. אתם מקבלים אותו במייל, או שהמקדם מגיש לכם אותו בפגישה ואתם מגלים שעכשיו המחיר הוא 3510 ₪. מאיפה הגיע עוד 510 ₪ אתם שואלים את עצמכם? זה המע"מ. במקרים רבים מקדמים פשוט שוכחים להזכיר את המע"מ. במקרים אחרים, כמו שקורה בתחומים אחרים, זוהי דרך להציג מחיר כביכול נוח יותר, ואז, במעמד חתימת החוזה לומר: "חשבתי שזה מובן מאיליו שזה לא כולל מע"מ".

 

בגדול: תאמו ציפיות כבר בשיחת הטלפון. זאת הדרך הבטוחה למציאת מקדם אתרים שתוכלו לעבוד אתו במשך שנים רבות.

נשלח ב בלוג
Call Now Button