איכותי או לא איכותי? איך גוגל יודע מה איכות התוכן שלכם (דעה)

ידוע כי תוכן הוא אחד הגורמים המובילים למיקום טוב של אתר במנוע החיפוש של גוגל. מקדם אתרים שלא עובד עם תוכן, עושה חצי עבודה. יחד עם זאת, ישנה השפעה גם לרמת התוכן, אורכו וכמובן גם לאופטימיזציה שלו על מיקום האתר כמו גם דפים ספציפיים. דירוג האתרים מתבצע ע"י אלגוריתמים של גוגל. הקוד נסרק ע"י עכבישים כי כמובן, הוא עדיין לא מנוע חיפוש שיודע לקרוא. בחלוקה גסה אפשר לחלק את התוכן שנמצא בשימוש בעלי אתרים ולקוחות ל 2: תוכן איכותי שנועד לטובת הגולשים תוך כדי התאמה למנוע החיפוש, תוכן פשוט שנועד בעיקר לגוגל. מומחי SEO סבורים שכל עוד התוכן לא עבר אופטימיזציה יתר הוא יעיל לקידום. אחרים סבורים שרק תוכן איכותי וארוך הינו יעיל לקידום וכבר עכשיו אתרים עם תוכן זבל לא יגיעו רחוק. הם סבורים גם שבעתיד הלא רחוק, תוכן פשוט וחסר ערך יזכה לאותו יחס של זיבול האתר בקישורים נכנסים חסרי ערך –  כלומר עונש מגוגל.

ובכל זאת, אם גוגל הוא מכונה –  איך מכונה יכולה להבדיל בין תוכן איכותי ולבין תוכן זבל?

הספאם בולט בקוד:  אם למשל יש לכם אתר בנושא קייטרינג לחתונה, ובאתר פרסמתם מאמר בנושא כאשר מילת המפתח עצמה חוזרת 100 פעמים מתוך טקסט של 500 מילים, ההספמה בולטת בקוד ולכן סביר להניח שגוגל יעניש את האתר די מהר. מצד שני לא כולם נתפסים ועדיין אפשר לראות אתרים עם העמסת יתר של מילות מפתח במקומות גבוהים.

אחוז נטישה גבוה –  רבים טוענים שאחוז נטישה גבוה באתר מעיד בין היתר על תוכן לא איכותי ולכן גוגל לא ירצה להציג לגולשים את התוכן. האמת,  אני לא חושב שדף מסויים באתר שיש לו אחוז נטישה גבוה יעוף מגוגל, אלא רק אם האתר עצמו סובל מאחוז נטישה גבוהה. מדוע? כי ישנם דפים שכל מה שהגולשים רוצים לעשות בהם הוא להגיע עליהם ולחייג לבעל העסק. הם עושים זאת ויוצאים מהאתר. אני בטוח שגוגל מבינים זאת, ולכן הם לא יענישו אתרים בגלל התנהגות מסוג זה.

 

כך גוגל מבין מהו תוכן איכותי (דעה)

כך גוגל מבין מהו תוכן איכותי (דעה)

מבנה: הדרך בה גוגל מבין או יבין מהו תוכן איכותי

כבר מזמן מקדמי אתרים רבים אומרים שגוגל לא מתייחס לתוכן מתחת ל 300 מילים. זאת טעות, אתם יכולים למצוא דפים עם 50 מילים מדורגים בדף הראשון. איך זה קורה? כי קידום האתר לא מושפע אך ורק מדף נחיתה אורגני אלא גם מהתוכן באתר באופן גורף. ובכל זאת, אני מאמין שבקרוב או כבר עכשיו באופן חלקי, האלגוריתם של גוגל מתחדד והוא מתחיל לחפש תבניות שמעידות על תוכן איכותי.  שידורג לפי התבניות האלה הם דעתי בלבד.

נוחות קריאה: מאמר מסודר בצורה יפה ע"י כותרות ביניים בין אם הן מודגשות או מסודרות לפי H 1 ו H2. הופכות את הקריאה לנוחה יותר ומאפשר לגולש להתמקד במה שמעניין אותו במקום לקרוא חלקים שלא רלוונטיים למידע שהוא מחפש.

מיספור: שילוב מספרים בכותרות כמו למשל. "7 תרגילים לעיצוב הבטן". כמו כן, חלוקת הטקסט לפסקאות ממוספרות יכולה לעזור.

המחשה: שילוב תמונות וסרטוני וידאו שממחישים את הכתוב. כמו כן, גם גרפים יכולים להיות אמצעי המחשה יעילים מאוד. אחוז הנטישה במאמרים כאלה יהיה נמוך יותר.

סוגי טקסט: ראיונות הם תוכן מאוד איכותי. איך יודעים שמדובר בראיון לפי הקוד? מבנה של שאלות ותשובות. כלומר נוכחות של סימן שאלה בסוף משפט. גם סימון התשובה במירכאות יכול לעזור. אולי הנחה זו היא מרחיקת לכת, אולי הגזמתי, אבל אני שזה די הגיוני בסה"כ.

אורך המאמר: מאמר של 1000 מילים ומעלה יכול להתפרש בעיני גוגל כמשהו מעמיק שעבר תחקיר.

קישורים שנבנו לדף באופן טבעי –  רצוי כאלה שנבנו באופן טבעי בזכות היותו של המאמר איכותי. איך זה קורה? קישורים מרשתות חברתיות ומאתרי חדשות או סתם אתרים רגילים. איך אפשר לדעת שהם נבנו באופן טבעי ולא ע"י שיווק או החלפת קישורים? אי אפשר באמת לדעת, אבל אם הם לא יבנו על מילות מפתח  – יש מצב שזה מה שגוגל יכול לפרש.

 

דרך השלילה

ובכל זאת, אם גוגל לא מצליח להבין מהו תוכן איכותי, אולי הוא עדיין פועל על דרך השלילה ע"י זיהוי תוכן לא איכותי. אז מהו בדיוק תוכן לא איכותי?

כפול –  תוכן שחוזר על עצמו בכל מיני מקומות בין אם הוא מועתק או בין אם בעל האתר הפיץ אותו בכל מקום אפשרי.

300 מילים –  יכול להיות שמכיוון ש 300 מילים הפכו לכמות המינימלית של תוכן שצריך לעלות לאתר, אז גוגל מזהה את התבנית ומבין שזה תוכן זבל שנועד לקידום בלבד. אני תמיד ממליץ לכתוב יותר מ 300 או לפחות שלא יהיה 300 מילים במדויק כדי לא ליפול בתוך תבנית.

הגזמה בקישורים פנימיים –  זה נכון שבנייה נכונה של קישורים פנימיים תורמת לקידום האתר. אבל אם תבנו 20 קישורים מתוך דף של 300 מילים, זה יראה מוגזם. כמו כן קישורים רק על מילות מפתח יעורר את זעמו של האלגוריתם. גם לופ קישורים בין אותם דפים ללא כל רלוונטיות יכול לעשות זאת. עוד משהו? כמובן –  קישורים שבורים שלא מגיעים לשום מקום.

נשלח ב בלוג
Call Now Button