דילים של בניית + קידום אתרים וממה כדאי להיזהר

מקדמי אתרים וחברות לבניית אתרים רבות מפתים לקוחות עם דילים משתלמים הכוללים קידום ובניית אתרים. לפעמים המחירים הם כל-כך נמוכים עד שזה נראה ממש לא הגיוני. לפעמים המחירים בכלל לא שונים מבניית אתר וקידומו בנפרד. בחלק מהמקרים, הדילים האלה הם מלכודות דבש.  על מנת שלא תיפלו לבור שיהיה לכם מאוד קשה לצאת ממנו, כדאי שתכירו מראש את כל הדילים ההוגנים כמו גם את המלכודות כדי לדעת לבחור נכון.

היזהרו מדילים מפוקפקים של קידום ובניית אתרים

היזהרו מדילים מפוקפקים של קידום ובניית אתרים

הדילים הטובים

אתר מעולה וקידום אתרים מקצועי – הכל ברמה הגבוהה ביותר. גם מקדמי אתרים וגם חברות קידום אתרים מציעות אותו. כדי לדעת שהקידום איכותי, חשוב לקבל הצעת מחיר מפורטת. כדי לדעת שמדובר בשירות איכותי – חשוב לקבל דוגמאות.

טיפ: תמיד כדאי להעדיף אתר וורדפרס.

אתר בסיסי וקידום אתרים מעולה –  אתר עם עיצוב ושבלונה בסיסיים של וורדפרס. הקידום אתרים ברמה טובה בדיוק כמו שניתן להשיג בלי קשר לבניית האתר.

אתר מושכר וקידום אתרים איכותי –  אתר שהושכר לבעלי מקצוע או חברות אחרות בעבר במטרה להביא ללקוח פניות. האתר יכול להיות מותאם אישית או נטול זהות לגמרי, כלומר גנרי. הלקוח משלם דמי שכירות + ריטיינר חודשי על קידום אתרים. הכל שקוף וברור ללקוח. הוא מבין שכשהוא מפסיק את הקידום, האתר לא נשאר בבעלותו.

הדילים שאסור לגעת בהם עם מקל

 

  • אתר מחורבן וקידום אתרים מעולה – אתר שנראה כאילו בנה אותו מישהו מתחיל, או סתם אתר שנבנה בהשקעה של כמה שעות בודדות. עלותו לא נמדדת ביותר מ 1000 ₪. מאתר כזה לא הייתם מזמינים פיצה גם במהלך משבר רעב.  יחד עם זאת,  שירות הקידום הוא מקצועי מאוד.

 

  • אתר מקצועי ושירות קידום אתרים גרוע – האתר עצמו מעורר התפעלות, אבל עבודת ה SEO, לא שווה יריקה. למעשה כל מה שאתם מקבלים הוא קישורים מאתרי תמיכה שהמילה גרועים, היא מחמאה בעבורם. מה שהדיל הזה למעשה כולל הוא גביית סכום בתשלומים בעבור האתר, וקידום אתרים ברמה של 10 אגורות.

 

  • אתר זוועה וקידום אתרים סיוט – אתר שהוקם בחצי שעה. ההבנה של בונה האתר בקידום אתרים שוות ערך להבנה של ילד בכיתה א' בתיאורית המייתרים. בחלק מהמקרים מדובר בחובבן שכל מה שהוא עושה זה לבנות קישורים בין אתרי הלקוחות שלו.

 

  • שילמת? קיבלת! עזבת? נדפקת! –  קיבלתם את האתר הטוב ביותר וקידום מעולה שהביא לכם 50 פניות ביום. אבל יום אחד קמתם בבוקר, הקפה לא היה טעים לכם והחלטתם שלא בא לכם להמשיך להשקיע בקידום אתרים אורגני. ומה הוא עושה? הוא מודיע לכם שאתם יכולים לומר שלום לאתר שלכם כי האחסון אצלו והדומין רשום על שמו ואתם יכולים לקפוץ עד מחר, לעשות סלטות ולצעוק. רוצים את האתר בחזרה? תמשכו לשלם ריטיינר קידומי. לא רוצים לשלם? נשקו אותו לשלום.

סיפור אמיתי (ולא נדיר): פנה אלי לקוח להצעת מחיר. שוחחנו והוא אמר שיחשוב על זה. לאחר כמה שבועות במהלכם לא קיבלתי ממנו תשובה, בדקתי את האתר שלו מחדש ונוכחתי לדעת שהוא ריק לגמרי. התקשרתי אליו כדי לדעת מה קרה. הלקוח סיפר שהמקדם לקח את כל העיצוב והתוכן והעביר למקום אחר. בעל העסק נשאר בלי כלום. במקרה הזה, הדומיין והאחסון היה של הלקוח, ולכן הוא נשאר אמנם עם פירורים אבל לפחות לא בלי כלום. מה קרה שם באמת? אני לא יודע. אבל דבר כזה לא אמור לקרות.

אז מה עושים כדי לא ליפול לבור כזה?

  • מוודאים שהדומיין רשום על שימכם.
  • מאחסנים אותו במקום שאתם רוצים ולא נותנים גישה למקדם או בונה האתר. או שנותנים לו יוזר מוגבל מאוד.
  • משתמשים ביוזר אחד שיש בו גישה למקדם ולפני שאומרים שאתם רוצים לעזוב, משנים את הסיסמה.
  • מוודאים לפני מתן ה ok שלא מדובר בהשכרת אתר. אגב, זה בסדר להשכיר אתר. המון מקדמי אתרים בונים אתרים ומשכירים וזה ברור ללקוחות. אבל לומר ללקוח לאחר שהוא הודיע שהוא לא רוצה להמשיך, שהאתר שנבנה בעבורו לא שייך לו, זה לא מעשה הוגן. חשוב מאוד לעבוד עם חוזה בו כל הפרטים ברורים לכם מראש. כדי לא לקחת סיכונים, התייעצו אם גורמים בלתי תלויים.

 

אז באיזה דיל כדאי לבחור?

קודם כל חשוב לבחור בדיל שכולל קידום אתרים אורגני איכותי. על כך ממש לא כדאי להתפשר. אתם לא חייבים להשקיע 20 אלף ₪ על אתר. אפשר להתפשר בתחילת הדרך על אתר עם עיצוב בסיסי ושבלונה יפה של וורדפרס ובהמשך, כשיהיה לכם תקציב גדול יותר, תמיד אפשר להשקיע בעיצוב שלו.

נשלח ב בלוג
Call Now Button