כל בעל עסק או חברה, גם אם הרווח השנתי שלהם מגיע לכדי מיליארדים בשנה, תמיד ישאף למקסם את הרווחים שלו. במקרה של גוגל, הם תמיד ישאפו לשפר את הרווח מהמודעות הממומנות. פעם היה הבדל די ברור בין המודעות ולבית התוצאות האורגניות. אי אפשר היה להתבלבל, הם היו מסומנות ומובלטות ברגע צהוב. ב 2016  החלו לצוץ שינויים וניסיונות.

פחות הוא למעשה יותר

בתחילת שנת 2016 גוגל הסירו את כל הפרסומות שהופיעו  בצד השמאלי של דף תוצאות החיפוש. מצד אחד מדובר  בפחות פרסומות. למה הם הורידו את הפרסומות? סביר להניח שכמות ההקלקות עליהן לא הייתה מספיק כדאית כדי להמשיך ולפרסם אותם. אבל ככל הנראה המטרה המרכזית הייתה להצדיק הצגה של 4 תוצאות ממונות במקום 3 בחלק הימני. את המשמעות של זה מבין כל מומחה קידום אתרים אורגני –  התוצאה האורגנית הראשונה תופיע במקום נמוך יותר.

seo-1018441_640 (1)

הניסוי הירוק

מקדמי אתרים חדי עין הבחינו במהלך אפריל 2016 בעוד ניסוי שגוגל ביצעו. גם אני הבחנתי בכך כאשר עשיתי בדיקות מיקומים בתחומים שונים. הסתבר שבתחומים תחרותיים למשך כמה שעות באותו היום, גוגל שינו את צבע התגית שמופיעה לצד המודעות הממומנות מצהוב לירוק, מה שכמעט טשטש לגמרי את ההבדלים בין האורגני לממון. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שטשטוש הבדלים כזה יגרום ליותר אנשים להקליק את התוצאות הממומנות מאשר על התוצאות המקודמות כמו גם יוביל לכך שאנשים ישקיעו יותר בקידום ממומן. וכך פרסום בגוגל יגלגל הרבה יותר כספים בשנה. האם הניסוי יתפתח למציאות? נכון לכתיבת שורות אלו זה עדיין לא ידוע, אבל אם זה יקרה, תחום קידום האתרים האורגני יסבול מכך לא מעט.

חשוב לדעת

לא כולם מבינים את ההבדלים –  גם בעלי עסקים שנכנסים לראשונה לעולם הקידום האורגני וגם אנשים רבים שמחפשים בגוגל לא מודעים לכך ש 4 התוצאות הראשונות הן פרסומות ולמעשה ושאר התוצאות הן עבודה של קידום אורגני.

20 אחוז –  נכון להיום, כמות האנשים שמקליקים על המודעות הממומנות הוא כ 20 אחוז בלבד, כך שעדיין התוצאות האורגניות מובילות למספר ההקלקות.

בדקו את אחוז ההקלקות שלכם –  רוצים לדעת כמה אנשים מקליקים כאשר הם נתקלים באתר שלכם בגוגל? אפשר לבדוק זאת בקלות דרך כלי מנהל האתרים. שם יהיה באפשרותכם לדעת כמה פעמים האתר שלכם הופיע על מילה מסיימת וכמה הקלקות היו על המילה הזו.

נשלח ב בלוג
Call Now Button