איך להזמין תוכן בצורה בטוחה שלא תזיק לעסק שלכם

הזמנת תוכן בין אם דרך מקדם אתרים או כותב תוכן, הוא תהליך בלתי נפרד מבניית אתר וקידומו. לא אחת בעלי עסקים מצאו את עצמם מקבלים תביעה על הפרת זכויות יוצאים או חוטפים עונש מגוגל שהזיק באופן משמעותי לעסק שלכם. אז כדי להימנע מנפילה לבור המסוכן הזה. הינה כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם כאשר אתם מזמינים תוכן.

 

להימנע מקופי פייסט – אפילו לא ברמה שורה

כותב ותיק שמנוסה בכתיבת תוכן לטובת קידום אתרים ידוע שתוכן כפול מזיק לקידום האתר. כותב שרק התחיל לספק שירות או כותב שעובד פעם ראשונה מול מקדם אתרים – עלול להיות שלא מודע לכך. בכל מקרה, בין אם אתם עובדים עם כותב תוכן ותיק או כותב מתחיל, חשוב להבהיר לו שאסור לעשות העתק-הדבק משום מקור. לא מויקיפדה ובטח שלא מאתר של מתחרה. הכל צריך להיות כתוב במילים שלו. אחרת יקרה אחד משני הדברים הבאים:
1. תביעת על הפרת זכויות יוצרים – גם אם העתקתם משפט אחד, אתם עלולים לקבל על זה תביעה. את הדוגמא הזאת נתתי לא אחת ללקוחות שכותבים תוכן בעצמם או מזמינים אותו מהגורם שלהם. אחד הלקוחות שלי נתבע על משפט אחד שכותב התוכן שלו העתיק. שני הצדדים החליטו להתפרש כדי לא לגרור את העניין לבית המשפט. סכום הפשרה היה – 5000 ₪.

2. עונש מגוגל – גוגל לא רק מענישים אתרים על תוכן כפול. כלומר על אותו מאמר שחוזר על עצמו בכמה מקורות ע"י הורדת הדירוג של התוכן המועתק, אלא גם עלולים לסלק את כל האתר לגמרי מתוצאות החיפוש בגלל הפרת זכויות יוצרים – כלומר שימוש בתוכן מועתק. אם עשיתם זאת, אתם עלולים אפילו לגלות הודעה בכלי מנהל האתרים על הפרת זכויות יוצרים. יחד עם זאת, לא מדובר בעונש מוות. ברגע שתסירו את התוכן המועתק, העונש יוסר.

3. הימנעו מהעתקה עצמית – יתכן וכותב תוכן יקבל 3 הזמנות משלוש לקוחות שונים אבל על אותם נושאים. חשוב שכל מאמר שכותב התוכן כותב לאחד מכל אחד מהלקוחות שלו, ייכתב במילים אחרות. כמו כן, חשוב מאוד להימנע מהעתקה עצמית של תכנים שאותו כותב כתב למענכם לקורות אחרים. הוא כתב מאמר ופרסמתם אותו באחד מאתרי החדשות? ממש לא כדאי להעתיק אותו ולשים אותו בתור תוכך בבלוג של האתר שלכם. אפילו שמדובר בתוכן שהזכויות שלו הן שלכם, גוגל יחשיב זאת לתוכן כפול, וזה כמובן, לא טוב לקידום האתר.

>>> ניהול בלוג

>>> שילוב אפקטיבי של תוכן באתר

להימנע מהעתקת רעיונות ייחודיים

על מנת לספק כתבה איכותית כותבי תוכן עושים תחקיר מעמיק ברשת. אפילו שהם מודעים לקל שאסור להעתיק שום דבר ברמת השורה, חשוב להימנע מדבר נוסף: העתקת רעיונות מקוריים, אלא שימוש בידע הנמצא ברשות הרבים בכלל. ניקח למשל שיטה מסוימת שפיתח מומחה בתחום מסוים ופרסם אותה באתר שלו. כתיבה על פתרון דרך שיטה זו ללא אזכור של הממציא שלה, אלא כתיבה אפילו בתום לב בתוך אתר הלקוח – עלולה להוות בעיה רצינית. העובדה שלא העתקם את התוכן מילה במילה לא אומרת שזה בסדר לקחת רעיון של מישהו אחר ולעשות בו שימוש כאילו אתם או הכותב שלכם חשב על זה בעצמו.

חשוב להבין: לא רק על המילה הכתובה יש זכויות יוצרים אלא גם על תמונות. לכן השתמשו אך ורק בתמונות שיש לכם זכויות יוצרים עליהם: תמונות שאתם צילמתם, תמונות חופשיות לשימוש ממאגר תמונות, או תמונות קנויות ממאגר. בשום פנים ואופן על תשתמשו בתמונות שמצאתם בגוגל.

נשלח ב בלוג
Call Now Button