עוברים לאתר חדש? כך תשמרו על SEO תקין

הדבר הראשון שעולה לראש של כל מקדם אתרים כשהוא שומע על אתר חדש אלו הם הפניות 301. מכתובות ישנות אל הכתובות החדשות. אם האם זה מספיק?

מעבר לאתר חדש בכל הקשור ל SEO  כולל מכלול של פעולות שיש לאפיין ולהטמיע כדי לא להיפגע בטראפיק האורגני.

 

עוברים ל HTTPS בליווי יועץ seo

עוברים ל HTTPS בליווי יועץ seo

מעבר מHTTP ל HTPPS

אנו עדים לכתבות רבות בהם גוגל מכינה אותנו לעולם של אתרים מאובטחים. גוגל כידוע רוצה את הטוב ביותר עבור לקוחותיה, ואתר מאובטח זהו אתר שיקבל עדיפות במנוע החיפוש. כמובן שלא על זה יקום ויפול דבר בקידום האורגני אבל אם כבר עוברים לאתר חדש ומבצעים פעולות תשתיתיות אז אפשר לנצל את ההזדמנות ולעבור ל HTTPS.

חשוב לשים לב שהפעולות הבאות מתבצעות ובמידה ומרגישים חוסר ידע יש להיעזר באיש מקצוע:

  1. שינוי לינקים פנימיים באתר ובקבצי קוד ודאטה בייס
  2. הפניית 301 רוחבית מ HTTP לHTTPS
  3. שינוי כתובות קנוניקל בכל עמוד ל HTTPS
  4. שליחת sitemap מחדש

ועוד בדיקות מקצועיות של אינדוקס וסריקה.

סגירת אתר מובייל

במידה וקיים אתר M  יעודי כלומר סאב דומיין או תיקייה והמעבר מתבצע לדומיין אחד רספונסיבי יש לסגור ע"י הפניות רוחביות את אתר המובייל כדי למנוע תוכן משוכפל.

dynamic serving

במידה ובוחרים באופציה זו יש לבחון לחוד את עץ הקטגוריות וסוג התוכן שבאתר המובייל. יש לבצע שילוב בין תוכן איכותי לבין אתר נעים וקליק לגולשים בנייד שיצור חווית משתמש טובה. כל זאת כדי לקבל דירוג גבוה גם מהנייד

אפיון אתר מובייל יעודי סאב דומיין או תיקייה

במידה ומדובר באתר רספונסיבי שעובר לכתובת מובייל ייעודית יש לדאוג למערכת יחסים תקינה בין אתר ה W  לאתר ה M

כמובן שיש לשלוט בפעולות הנדרשות כגון: הפניות 301, קנוניקל, אלטרנט, sitemaps  ועוד…

טיפול בזמן טעינת אתר

חשוב לדאוג לזמן טעינה מעולה. כידוע גוגל לא תתלהב לקדם אתר שנטען לאט מאוד, בטח שלא בנייד. נסו לשלב מתכנת שמעבר לפלאגינים הנפוצים גם ינקה את ה CPANEL מקבצים גדולים שלא נדרשים, יעדכן וישדרג אחסון וגרסאות ישנות ועוד.

תפריטים וקישורים פנימיים

הסתכלו על האתר במבט מלמעלה. השוו את עץ הקטגוריות בין האתר הקיים לאתר החדש. בדקו מי יוצא מופסד והאם פספסתם משהו. מומלץ מאוד לא לוותר על היררכיה של אתר מקודם, במידה ואין בררה נסו לאפיין פתרון ביניים.

האם לשנות URLS בכלל?

רגע..מה? האם אפשר לא לשנות URL? התשובה היא כן. לא תמיד חייב לשנות URL כשעוברים לאתר חדש. לעיתים הסיכון בביצוע לא נכון של מעבר לא שווה את התמורה. בנוסף ישנם אתרים גדולים שURL ידידותי לא מסתדר טוב ועדיף להישאר עם כתובות המכילות ID. בדקו כל אתר לגופו ואל תיצמדו לנורמה השגרתית.

הטיפים באדיבות: אלי סאסי

נשלח ב בלוג
Call Now Button