נוכחות מותג בגוגל– מה קורה כשמחליפים שם לעסק?

לא מזמן הייתי בפגישה אצל לקוח. הוא אמר שהוא רוצה לשנות את השם העסק שלו מכיוון שמאז שהוא פתח אותו, הוא בנה עוד כמה אתרים, המותג התרחב ושמו הפך להיות פחות רלוונטי לכמה מתחומי העסק החדשים.

מכיוון שהיה מדובר בעסק ותיק, אמרתי לו שלא ימהר לעשות את זה. הלקוחות הקבועים שלו, כמו גם כאלה שהמותג נמצא בתודעה שלהם, עלולים לחשוב שהוא סגר את העסק. אומנם מדובר בלקוח של קידום אתרים אורגני, ובכל זאת, כדאי למדוד את הנוכחות שלו גם בערוץ הזה.

בדיקת נפח חיפושים

מיתוג עסקי שעובד נחשב לכזה שמשתרש כמו שצריך בתודעה של הציבור. אפשר לראות את ההוכחה דרך קיומו של נפח חיפושים משמעותי בגוגל. תבדקו מהו נפח החיפושים הממוצע לא רק על שם העסק שלכם אלא גם אם העסק מופיעבמילות מפתח נוספות שרלוונטיות לתחום שבו העסק שלכם מתמקד. הנה למשל בדיקה שעשיתי לצורך הפוסט הזה למותג של מגה ספורט.

בדיקת כמות הופעות

דרך כלי מנהל האתרים, כדאי לבדוק גם את כמות ההופעות של אותו המותג על הביטויים הללו. יכול להיות שתגלו שם אפילו כמות גדולה יותר של הופעות מאשר הממוצע השנתי. כך תוכלו לא רק לדעת האם המותג שלכם מחופש אלא גם עד כמה הוא מופיע בצורה טובה בגוגל וכמה הקלקות בכלל יש עליו. כאשר מדובר במותג –  אחוז ההקלקות צריך להיות גבוה.

מה עושים בכל זאת כאשר רוצים להחליף את השם למרות נוכחות משמעותית בגוגל?

מומחה מיתוג אני לא –  אבל להלן מספר טיפים שיכולים לעזור לכם.

  • התחילו באוף ליין – פרסמו במקומונים, עיתונים גדולים אם אפשר, בדואר שאתם שולחים ללקוחות קבועים, שלטי פרסום ועוד. הכריזו על השינוי המתקרב ועל החלפת המותג כדי להכניס אותו לתודעה.

 

  • רשתות חברתיות – שווה לעשות פרסום ברשתות החברתיות על השינוי כמה חודשים מראש.

 

  • מדידה של הטמעת המותג החדש – כדי להתחיל לבדוק האם מתחיל להתגבש ממוצע חיפושים סביב המותג החדש. יש לדאוג שהאתר שלכם יופיע גם על שם המותג החדש –  אפשר לשלב את השם החדש בטייטל בצורה שלא תפגע במילות המפתח הקיימות.

קחו בחשבון שתיאלצו להחליף גם את שם הדומיין

הישארות עם דומיין על שם המותג הישן תהיה טעות גדולה ולכן יש לרכוש דומיין על שם המותג החדש. כדי לשמור על תוצאות הקידום האורגני שהושגו בעמל רב, צריך לעשות את זה ע"י מעבר נכון ומסודר שכולל הפניות. בין אם אתם מחליפים את מבנה האתר או לא –  חשוב לבצע הפניות 301 לכל דפי האתר מהכתובת הישנה לחדשה. מי שהאתר שלו לא קודם אורגנית, ובכל זאת מקבל תנועה מגוגל, לא לוקח זאת בחשבון כי לא תמיד זה ברור לאנשים. וכך לא נעשות הפניות והאתר פשוט נעלם מגוגל. חשוב לעשות את ההפניות בליווי מקדם אתרים בעל ניסיון בנושא, במיוחד אם יש לכם כמות תנועה גדולה שמגיעה לאתר דרך גוגל. לא אחת קורה שעסקים פשוט נעלמו מגוגל וזה הוביל את העסק לאובדן משמעותי של הכנסות.

טיפ: השאירו באתר דף שממוקד על המותג הישן, איזה פוסט בבלוג. כי בכל זאת, לא כולם יהיו חשופים לשינוי המותג.

נשלח ב בלוג
Call Now Button