מדריך בסיסי לעבודת ניהול מוניטין ברשת

השירות היקר ביותר במסגרת עולם  ה SEO  הוא ניהול מוניטין ברשת. מדובר בפעולה הרבה יותר מורכבת מאשר קידום אתר אחד. כאשר מבצעים ניהול מוניטין באינטרנט, למעשה מקדמים אתרים רבים ולא רק אתר אחד בלבד.  אף על פי שמדובר בקידום אתרים על שם הלקוח ולא על מילה גנרית קשה ותחרותית לקידום, בכל זאת מדובר בעבודה מקיפה שדורשת זמן רב, סבלנות ברזל ומאמצים. עלות עבודה כזאת יכולה להתחיל  מ 4000 ש"ח בחודש. לבעלי עסקים רבים מדובר בתשלום שהם לא יכולים לעמוד בו ולכן מומלץ להם לפעול בשיטת עשה זאת בעצמך. יחד עם זאת, חשוב להבין שתהליך של ניקוי הדף הראשון מאזכורים שליליים יכול להימשך יותר משנה. אז אם אין לכם את התקציב לעבוד עם מקדם אתרים, להלן מדריך בסיסי שיעזור לכם לעשות זאת בעצמכם.

פתיחת כרטיסים באינדקסים שונים

כאמור, ניהול מוניטין ברשת מתמקד בקידום השם שלכם או שם העסק ולא בקידום מילים גנריות. אחת הדרכים לגרום לשם שלכם להופיע באתרים שונים בקלות היא פשוט לפתוח כרטיסים באינדקסים שונים. למשל אתרים שמיועדים לבעלי עסקים, מקורות כמו דפי זהב ועוד. כאשר מדובר באינדקסים חזקים, יש יותר סיכוי שהם יגיעו על השם שלכם לדף הראשון.

פניה לבעלי אתרים במטרה לכתוב מאמרים אורחים

כבעלי עסקים, אתם מבינים לעומק בתחום שלכם ובעלי האתרים ישמחו לארח כותב מומחה מידי פעם בפעם. פנו לאתרי נישה בתחום שלכם והציעו להם מאמר אורח בתנאי שהשם שלכם יופיע בכותרת האתר, התיאור וכמובן גם בגוף המאמר עצמו. רצוי לפנות גם לאתרי חדשות. אפשר לעשות זאת גם דרך משרדי פרסום, כלומר דרך אנשי שיווק שיש להם קשרים באתרים הללו. במקרה זה כבר מדובר במאמרי אורח בתשלום של כמה מאות ₪ פר מאמר.

 

ניהול מוניטין עשה זאת בעצמך

ניהול מוניטין עשה זאת בעצמך

פתיחת אתרים נוספים לעסק

לקדם אתר עם שם בעל עסק הוא תהליך פשוט מאוד שיכול לקחת כמה ימים. העניין הופך ליותר בעייני כאשר מדובר בשמות נפוצים מידי כמו יוסי כהן או איציק לוי. בכל מקרה, כדי לתפוס מקום ראשון בגוגל תוך כדי עבודת ניהול מוניטין מקוון, צריך לפתוח אתרי נוספים על שמכם. אתם יכולים להשתמש בהם כמקורות נוספים לקידום אורגני ולא רק לניהול המוניטין באינטרנט. למשל לקדם אותם על תתי נושאים שקשורים לעסק שלכם.

פתיחת בלוגים

אתם כמומחים בתחום שלכם יכולים לכתוב לא מעט תוכן מעניין. פתחו בלוגים במקורות חינמיים ועדכנו אותם באופן קבוע. אל תשכחו להכניס את השם שלכם כקרדיט בכל מאמר כמו גם לדאוג שהבלוג שלכם  יהיה קרוי על שמכם. זה נורא קל ופשוט. ישנם מקורות לפתיחת בלוגים שמוחקים אותם מכיוון שהם לא אוהבים בלוגים שנפתחים במטרה לקידום אתרים. לכן יש לקחת זאת בחשבון. איך יודעים שהבלוגים נועדו לקידום אתרים –  הם כוללים קישורים לאתר בעל העסק מכל מאמר.

פרסום סרטונים ביוטיוב וקידומם

הכינו סרטונים על עצמכם והעסק של ביוטיוב. למענה אפילו כדאי לשקול לנהל ולוג (וידאו בלוג). כך יש סיכוי טוב שעל השם שלכם תצליחו לתפוס מקומות בדף הראשון של גוגל עם כמה סרטונים. ככל שיש יותר צפיות בסרטונים, כך יש להם סיכוי גדול יותר להתקדם בגוגל. מומלץ לשתף אותם ברשתות החברתיות ואפילו לעשות קמפיין ממומן.

קידום דפי רשתות חברתיות

תפתחו דפים בכל רשת חברתית אפשרית. במידת האפשר הריצו כמה קמפיינים ממומנים להגדלת הלייקים. זהו עוד מקור להריץ בו צפיות בסרטוני יוטיוב.

בניית קישורים למקורות החדשים שלכם

כדי לקדם את כל המקורות שהזכרתי, צריך לא רק לעדכן בהן תוכן (מלל) על בסיס קבוע אלה גם לבנות אליהם קישורים ממקורות שונים. אפשר לבנות קישורים גם בין המקורות שיצרתם אבל לדאוג שלא יהיה לופ קישורים. כלומר שכל מקור לא יחזיר קישור למקור שממנו הוא קיבל קישור.

 

זקוקים לייעוץ בנושא ניהול מוניטין באינטרנט? צרו איתי קשר ואשמח לעזור לכם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button