אתם קמים בבוקר עושים בדיקת מיקומים לאתר שלכם ומגלים פתאום דף 404 במקומו. הלב שלכם יורד לתחתונים. אתם יוצרים קשר עם מקדם האתרים שלכם כדי לדעת מה קרה, הוא אומר שהוא כבר בודק. דף 404 הוא סיוט של כל מומחה קידום אתרים והגורמים לתופעה הזאת שגם בגוגל לא אוהבים, עלולים להוביל לכך שהאתר ירד במיקומים די מהר. אז איך זה קורה ומה עושים? להלן כמה הסברים.

בעל האתר החליט לשנות את כתובות URL

בעלי אתרים רבים אוהבים לעזור למקדמי האתרים שלהם. חלקם כותבים תוכן, אחרים מסייעים בהשגת קישורים ויש כאלה שאפילו קונים אתרים חזקים כדי לסייע בתהליך הקידום. אבל לפעמים, אם כל הרצון הטוב שלהם לעזור, הם עושים דברים שפוגעים באתר מבלי להתייעץ עם המקדם שלהם. כמו למשל לגלות שUrl  באנגלית עדיף על URL בעברית. מה הם עושים –  מחליטים לשנות את כל הכתובות באתר. מה התוצאה? כל הכתובות שהם שינו גרמו לדף 404. מבחינת גוגל מדובר בדף חדש לגמרי כי הכתובת שלו הוחלפה.  אז כשזה לא שבור –  לא כדאי לתקן.

 

page-not-found-688965_640

בניית אתר חדש

עם הזמן מערכות מסוימות הופכות למיושנות ופחות כדאיות לקידום בין היתר כי אין אפשרות להתאים אותן למובייל. לכן אנשים בונים אתרים חדשים. בחלק מהמקרים, הכותרות נשארות כפי שהן. במקרים אחרים, בונים מערכת חדשה, האתר נשאר על אותו דומיין אבל הכתובות מתחלפות. בעלי אתרים לא יודעים את זה ובוני אתרי הם לא מקדמי אתרים –  לא תמיד אכפת להם מהקידום ולא תמיד הם יודעים מה צריך לעשות כדי שלא ייווצרו דפי 404. אז אם אין ברירה וצריך לבנות מערכת חדשה שמובילה לכתובות חדשות, או להעביר אתר ישן לוורדפרס, חשוב לעשות הפניות 301 לפני שהאתר עולה לאוויר.  301  הן גלגל ההצלה במקרים כאלה.

מחיקת דפים

חשוב לדעת: לפני שאתם עושים פעולה שאתם לא בטוחים לגביה באתר –  התייעצו עם מומחה קידום אתרים. במקרים רבים מוצר מסוים מגיע לדף הראשון בגוגל גם מבלי שהיה כל תכנית לקדם אותו ספציפית. המוצר אזל ובעל האתר החליט להוריד אותו מהאתר. במקרה זה נוצר דף 404. אל תעשו זאת. לשם כך יש את אחד הפתרונות הבאים:

  1. לרשום: המוצא אזל מהמלאי.
  2. לרשום המוצר אצל מהמלאי ולבנות קישור למוצר הרלוונטי ביותר.

בשום פנים ואופן על תמחקו את הדף.

הפניות 301 שלא בוצעו כמו שצריך

במקרים רבים בונים אתר מחדש ואין אפשרות להשאיר את האתר עם אותן כתובות. לפעמים שוכחים לחדש את הדומיין (אסון בפני עצמו) ואין ברירה אלא לקנות דומיין חדש. לפעמים רוצים לעבור ממערכת מסוימת למערכת אחרת כמו ג'ומלה או וורדפרס וצריך לעשות הפניות 301. לפעמים מי שאחראי על ביצוע ההפניות לא עושה זאת נכון ולא טורח לבדוק זאת וכן נוצרת הבעיה. איך תדעו שעשו לכם הפניות נכון? בצעו פקודת סייט באתר. כלומר רשמו Site:  ואז את כתובת האתר ותראו כמה דפים מאנדקסים. תלחצו על תוצאה פנימית ותבדקו עם ההפניה בוצעה כהלכה.

 

חשוב להבין: דף 404 פוגע בחוויית המשתמש. גולשים מגיעים אליו, רואים שאין כלום באתר ויוצאים ממנו. זה מגדיל את אחוז הנטישה באתר, וכן מתברר שהאתר לא רלוונטי ממש לגולשים. כתוצאה מכן, גוגל יוריד את מיקומו של הדף בהדרגה לטובת דפים פעילים ורלוונטיים.

נשלח ב בלוג
Call Now Button