מדף שני לדף ראשון תוך חודש (חקר מקרה)

הסרת קישורים, שיפור התוכן, שילוב תמונות איכותיות ופעולות נוספות גרמו לאתר לקפוץ מהדף השני לדף הראשון תוך 30 יום במילה המרכזית שלו. הטיפול בבעיות נעשה באופן הדרגתי וזהיר על מנת לוודא שהשיפורים באמת מועילים לקידום.

אחרי חקר המקרה של עמית אדלר שבו  הוא סיפר  כיצד הצליח להביא אתר מדף 2 לדף 1 תוך חודש, החלטתי גם אני לכתוב על מקרה עם הצלחה דומה שקרה לי לאחרונה. חקרי מקרה, מבחינתי, מהווים את אחת הדרכים הכי מעניינות והכי יעילות ללמוד על קידום אתרים אורגני ולהתפתח. יחד עם זאת, לא משנה מי כותב על מה, תמיד יש לקחת זאת בערבון מוגבל מכיוון ש SEO הוא לא מדע מדויק. יכול להיות שמה שעובד למקדם אתרים אחד בתחום X לא יעבוד למקדם אחר בתחום Y.

המקרה: קידום אתר בעל מקצוע

המטרה הראשונית והמרכזית: להביא אותו במילה המרכזית כלומר: מקצוע + עיר למקומות 1-3 בגוגל. כמובן שיש עוד מטרות, אבל במהלך חקר המקרה הזה אתייחס למטרה המרכזית.

הערכת זמן שניתנה ללקוח: 4-6 חודשים (חשוב לומר שמדובר בהערכה בלבד ובשום פנים ואופן לא התחייבות).

מיקום התחלתי לקידום: מקום 13

 

מה נעשה?

אופטימיזציה –  בדיקת האתר במטרה לאתר תקלות שיכולות למנוע ממנו מיקומים טוב יותר + החלטה מה לעשות במטרה לשפר את המיקום ללא קשר למצבו המקומי. הבעיות שנתגלו באתר וכיצד הנושא טופל:

הסרת קישורי ספאם –  כל דפי האתר מלאים בקישורי ספאם. בהרבה דפים היו 2-3 קישורים בסוף המאמר על מילת המפתח המרכזית. הקישורים בכלל לא הובילו לדף עצמו שנועד לקידום, אלא לדף פנימי שהיה קשור לאותה עיר. הדף המיועד לקידום הוא בכלל דף הבית. בעיות חמורות נוספות: יותר מידי קישורים על מילות מפתח, יותר מידי קישורים לאותו הדף. מכל דף באתר היה על מילת המפתח המרכזי לדף שנועד להיות מקודם. בעיה קריטית: כל הקישורים לא מסומנים. הגולש לא יודע שזה קישור וגוגל עלול לחשוב שהוא הוסתר בכוונה. מה שעלות להוביל לעונש ידני או אלגוריתמי.

הסרתי באופן הדרגתי של חלק מהקישורים. בצוע שינוי בטקסט עוגן בקישורים אחרים. שינוי דפים מקושרים כדי ליצור גיוון. סימון כל הקישורים כך שיהיה ברור שמדובר בקישור. בנייה איכותית של קישורים מאתרים הקשורים לנושא וקרובים לעולם

 טיפול בתוכן ספאם – הטקסט בדף הבית היה מורכב מתוכן גרוע, חסר כל ערף ובקיצור ספאם טהור. מה גם שאותו התוכן חזר על עצמו פעמיים בדף הבית. בכזה דבר עוד לא נתקלתי. כמו כן, בהרבה מאמרים באתר לא הייתה הנעה לפעולה. בחלק מהדפים שהוקמו, היה תוכן לורם איפסום.

הסרתי את התוכן הגרוע מדף הבית והחלפתי אותו בתוכן חדש. עשיתי שכתוב תכנים ויצרתי הנעה לפעולה. הסרתי את הלורם איפסום ושילבתי מאמרים איכותיים במקום הספאם.

תחילת קידום האתר לאחר האופטימיזציה הראשונית

תוכן חדש: הקצאת תקציב של 1000 ₪ לכתיבת תוכן איכותי מידי חודש. כ 400-500 מילים לכל מאמר. במסגרת התוכן הוזמן מאמרים לפי ערים בהן ניתן השירות אבל לא היה כל תוכן שהתייחס לאותם ערים.

 

תמונות איכותיות: האתר מורכב מ 2-3 תמונות שחוזרות על עצמן בכל דפי האתר. רכשתי תמונות ממאגר איכותי ושלבתי אותן במאמרים קיימים וחדשים. כמו כן, שילבתי מילות מפתח בנתוני המטא של התמונות.

בניית קישורים –  נבנו קשורים מאתרים איכותיים, בין היתר מתוך אתרים שקשורים לאזורים בהם בעל המקצוע נותן שירות.

ההשפעה

כאמור, תוך חודש האתר קפץ במילה המרכזית שלו, מדף 2 לדף ראשון. בחלק מהימים הוא היה מקום 1-2 ימים אחרים הוא מקום5-7. מאמין שמעבר להשפעה הברורה של הקידום, מדובר בתהליך שנעשה בימים הלא יציבים של התוצאות בגוגל כך שבהרבה תחומים ישנם קפיצות במיקומים.

 

נקודות למחשבה וחששות במהלך החודש הראשון לקידום

 

הסרת קישורים – החשש להוריד קישורים פנימיים כאשר מקדמים אתר חדש, כלומר קישורים מזיקים תמיד קיים. עשיתי זאת בהדרגה ולא ביום אחד ולכן יכולתי ללמוד האם השינויים מזיקים או מועילים. הבנתי שמזיקים הם בטוח לא. יחד עם זאת, לא ברור אם הייתה להם השפעה שלילית או חוסר השפעה בכלל.

שינויי תוכן – הסרת התוכן מדף הבית והחלפתו בחדש, היה החשש הכי גדול שלי. מצד שני ידעתי שאם אקפיד על צפיפות מילות המפתח המקורית, אין סיבה שיהיה נזק למיקומים. וזה מה שקרה. החלפתי את המאמר בתוכן טוב יותר והתוצאה הייתה רק לכיוון הטוב.

משהו שכדאי לקחת בחשבון: בשבוע הראשון לקידום האתר, הבנתי שעבדו עליו לפחות 2 מקדמים לפני. כל אחד הפעיל את השיטות שלו, ונראה שאף אחד לא רצה לשנות את הדברים המזיקים לאתר או שאף אחד מהם לא חשב שהם מזיקים. בקיצור נוצרו התנגשויות בקידום האתר ואף אחד לא חשב או רצה לעשות שינויים. זה מה שקורה כאשר מחליפים מקדמי אתרים לעיתים קרובות. ההתנגשויות הללו יכולות ליצור נזק.

נשלח ב בלוג
Call Now Button