יצירת מיתוג של מקצועיות וסמכותיות ע"י מבנה ונראות התוכן

כדי למתג את עצמכם כמומחים בעזרת התוכן באתר שלכם, בין היתר כדאי להקפיד על מבנה כתיבה עיתונאי, לרכוש תמונות איכותיות, לשלב במידת הצורך קישורים למקורות סמכותיים ולהשתדל לשלב גם סרטונים.

מיתוג בעזרת ניראות

תמונות איכותיות הן חלק בלתי נפרד מהמיתוג

מיתוג הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של בעלי עסקים רבים. בלי או עם קשר לקידום אתרים אורגני, אם אתם מעוניינים להיחשב לבעלי סמכות ומקצועיות בנושא שלכם ואולי אפילו למובילי דעה, אחת הדרכים הכי טובות לעשות זאת היא בעזרת מבנה ועיצוב נכון של המאמרים שאתם מפרסמים. אגב אם תבדקו את הפוסטים הראשונים שפרסמתי בבלוג הזה  ב 2013 אתם תראו את אבולוציית הנראות  והמבנה עד לפוסט שאתם קוראים עכשיו. לפניכם מדריך קצר יחסית ופשוט שיסביר לכם כיצד לעשות זאת.

מבנה

מה שטוב לאתרי חדשות ומגזינים טוב גם לקידום ומיתוג. כדאי להקפיד על מבנה כמה שיותר קרוב למבנה של כתבה עיתונאית. קחו בחשבון שלכל סוג אייטם, מתאים מבנה משלו. כדי להבין כיצד נבנים סוגי האייטמים כדאי לקנות את עיתון סוף השבוע כמו גם לעיין באתרי החדשות על מנת להבין באיזה מבנה לכתוב אותם. חשוב להפקיד על הדברים הבאים:

כותרת ראשית ברורה –  מומלץ שתהיה ב H1 (לא שאני חושב שלגוגל משנה עם זה בולד, פונט מוגדל או H1). השורה הגדולה ביותר בתוך המאמר שלכם צריכה להיות הכותרת הראשית. היא צריכה להיות עניינית, היא יכולה להיות מעניינת, אבל בסופו של דבר היא צריכה לגרום לקרוא להבין על מה אתכם כותבים ולא סתם למשוך את תשומת ליבו כמו קליקבייט.

כותרת משנה עניינית – בוודאי שמתם לב שבכל כתבה בעיתון ובאתרים, ישנה כותרת משנה שהיא מעיין מבוא לכתבה או סוג של תיאור. עד עכשיו לא השתמשתי בכותרות משנה במאמרים בבלוג קידום האתרים שלי, תמיד רציתי, אבל האמת, פשוט התעצלתי. הינה, כמו שאתם לראות בכתבה הזו, מעכשיו אני מתמיד.

שם הכותב ותפקידו – אם אתם כותבים בבלוג של האתר שלכם, אין צורך שיופיע שמכם הרי ברור מי הוא הכותב. אבל כשמדובר במאמר אורח, או כאשר אתם מארחים מאמרים של אחרים, הקפידו על מתן קרדיט בראש הכתבה. למשל:

שרוליק הולמסקי, מומחה היקש

יש מקרים בהם אפשר לראות את הקרדיט בסוף הכתבה עם תמונה. זאת גם שיטה יעילה כי רבים לא טורחים לבדוק מי כתב אותה כשהם מתחילים לקרוא, אבל כשהם מגיעים לסוף, שם זה בולט להם מול העיניים. ראו דוגמא של הקרדיט שניתן לעמית אדלר באתר Ask Pavel.

עמית אדלר

כותרות ביניים – אף אחד לא אוהב לקרוא גושי טקסט בלי כותרות ביניים שמסבירות לקרוא מה הוא עומד לקרוא. הפוסט הזה התחיל למשל מכותרת הביניים "מבנה". כותרות הביניים צריכות להיות מוגדרות ב H2.  כותרות לפסקאות שעוסקות בנושא ספציפי צריכות להיות פשוט מובלטות. הן יכולות להיות מלוות במספור או בנקודות.

טיזרים – לא חובה אבל אם יש לכם אופציה כדאי לעשות זאת כאשר מדובר בראיונות וכתבות. טיזרים הם ציטוטים מובלטים לאורך הכתבה שנועדו למשוך את הקורא שמתלבט האם לקרוא או לא לקרוא כשהוא מרפרף על הכתבות בבלוג שלכם.

תמונות וסרטונים

תיאורים ואלטים לתמונות–  למרות שזה מקום נהדר להכניס מילות מפתח יבשות, כדאי להפוך אותן ליעילות. הן יכולות לתאר את התמונה. אפשר להכניס לשם גם ציטוט מתוך הכתבה (טיזר).

השתמשו בתמונות איכותיות – בשנה הראשונה לקיום האתר הזה לא נהגתי להשתמש בתמונות בכלל –  טעות בסיסית,  אני יודע. עד לפני כמה חודשים הייתי משתמש בתמונות ממאגרים חינמיים. בשלב מסוים הבנתי שזה לא המקום לצמצם בו את ההוצאות שלי. רכשתי מנוי שעלה לי 30$ לחודש  בדיפוזיט פוטוס שמאפשר לי להוריד כמה עשרות של תמונות איכותיות בחודש ללא צורך במתן קרדיט. זה לא שלא ניתן למצוא תמונות איכותיות לשימוש בחינם, אבל בהרבה מאוד מקרים מדובר בתמונות נחותות או ממש רחוקות מלהיות ברמה של התמונות בתשלום.

המחשה –  אם אתם רוצים לגרום לקורא להבין טוב יותר את מה שאתם כותבים עליו, תמחישו את זה בעזרת צילומי מסך וגרפים. אין כמו דוגמאות כדי להוכיח נקודה או להסביר אותה בצורה קליטה ופשוטה.

סרטונים –  יש לכם אופציה לצלם את עצמכם מסבירים משהו? עשו זאת ושלבו זאת במאמר. מדריכים מצולמים הם אופציה נהדרת. גם הטמעת סרטונים הדרכה של גורמים אחרים זאת אופציה טובה. נכון, אתם נותנים במה למומחה אחר, אבל יחד על זאת, הלקוחות שלכם מבינים שאתם צוברים ידע ע"י מעקב אחרי מומחים אחרים. אני למשל, אוהב מאוד את הסרטונים של רנד פישקין כי לא רק שיש לו תובנות מועילות, אלא שהוא גם מעביר את הנושא בצורה מעניינת ורחוקה מלהיות דידקטית.

קישורים – כמו שסרטונים של אחרים מעידים על כך שאתם עוקבים אחרי מומחים וצוברים ידע, כך גם קישורים למקורות סמכותיים עושים את אותה העבודה. אל תהססו להפנות למתחרים או לאנשים יותר מומחים מכם בנושא שאתם עוסקים בו. אם אתם מתלבטים לגבי האופן בו כדאי לשלב קישורים, תוכלו לקרוא כאן איך לעשות זאת נכון.

סוגי תכנים

חדשות: אם בכל פעם שמשהו חדש קורה באתר שלכם יש לכם את הזמן לכתוב על כך ידיעה  –  עשו זאת.  אתם עוסקים בתחום הרכבים  ויצא דגם חדש בישראל –  היו הראשונים לכתוב על כך. אם החלטתם לפתוח מדור חדשותי באתר שלכם – התמידו בכך. אם לא תתמידו, אתם תאכזבו את העוקבים שלכם.

ראיונות – אל תתביישו לתת במה למומחים בתחומכם או המתחרים שלכם או בתחומים מקבילים לכם. ראיונות זאת דרך נפלאה להעביר ידע לקוראים הקבועים שלכם. תדאגו לעשות תחקיר טוב על מי שאתם מראיינים ולדאוג שהוא עונה על שאלות שהוא לא נשאל באתרים אחרים. אם אתם יכולים –  צלמו, ערכו והעלו אותו לאתר.

>>> כך תכתבו נכון ראיון מקצועי לאתר שלכם

מדריכים – איך לנקות עובש מקירות, איך לחבר אתר לכלי מנהל האתרים ואיך להזמין טיסות זולות. כל אלה הם נושאים מעולים למדריכים. אם הכל מופיע  גם בתור סרטון יוטיוב מוטמע בתוך הכתבה  –  זה הופך להיות לעוד יותר יעיל.

מדורים – למשל, באתר שלי פתחתי מדור שנקרא בעד ונגד בו אני מציג טענות בעד ונגד נושאים מסוימים. סדרת כתבות כזאת יכולה לגרום לגולשים שלכם לעקוב אחריכם עוד יותר ממה שהם התרגלו אליו.

חקר מקרה: אחת הדרכים הכי טובות להציג הצלחות שלכם או תובנות בתחומים מסוים.  אפשר לאחר מאמרים כאלה או להתארח אצל אחרים.

כתבות –  סקירת אירועים מסוימים כמו למשל כנסים של מומחים מהתחום שלכם ושילוב תובנות ומסקנות משם.

ביקורות –  בין אם מדובר בביקורת שלילית או חיובית, כדאי לעשות זאת אבל בזהירות. נכון, אם אתם מוכרים מוצר כלשהו לא תרצו לכתוב עליו ביקורת שלילית ואם תהללו את המוצר שאתם מוכרים אף אחד לא יאמין לכם, אבל יש תחומים שאפשר לעשות זאת במסגרתם. יש לכם אתר בנושא מוזיקה והרווח מגיע מפרסומות? תפתחו מדור ביקורות ולא רק מדור שסוקר אירועים או מפרסם חדשות. ביקורת נחשבות לתוכן מאוד מעניין ואיכותי.

 

עוד גורמים חשובים

תדירות –  אם תקפידו על כל מה שרשמתי אבל לא תעלו לפחות 4-5 מאמרים בחודש לאתר שלכם אלא מאמר פעם בכמה חודשים, אף אחד לא יזכור אתכם. אם הגולשים יכנסו לבלוג ויראו שהוא מתעדכן פעם בעידן קרח, הם לא יחזרו אליו.

אורך – הקפידו על מאמרים לא קצרים מידי אבל גם לא ארוכים מידי 500-1000 מילים זה בסדר. חרגתם קצת? לא קרה כלום. יצא לכם פחות מ 500 אבל עם תוכן באמת איכותי? נהדר. יצא לכם פחות מ 300 אבל במסגרת הכמות הזו הצלחתם ליצור מדריך איכותי שמסביר בדיוק מה לעשות בצורה פשוטה ויעילה –  מעולה. רק תקפידו שיהיו לכם גם מאמרים ארוכים ומעמיקים יותר.

רשתות חברתיות –  כדאי שבכל פוסט תופיע אפשרות לעשות שיתוף ברשתות חברתיות ולראות את כמות השיתופים. זה יראה לגולשים שלכם שהרבה אנשים לא רק התעניינו בתוכן, אלא גם טרחו לשתף אותו עם אחרים.

טיפ: הימנעו מלסיים את הפוסטים שלכם ב"לסיכום," אתם לא תלמידים בתיכון. אתם לא כותבים סמינריון. זה לא נראה טוב. זה נראה דידקטי, מאולץ ולא ממש נחוץ במיוחד כאשר מדובר במאמר קצר.

נשלח ב בלוג
Call Now Button